1399/04/24 - 18 : 36
کد خبر: 20691
سيل به 6 شهرستان در آذربايجان شرقي خسارت زد
احرار: مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان شرقي گفت: سيل هفته جاري در 6 شهرستان اين استان در بخش هاي مختلف کشاورزي، مسکوني و تاسيسات زيربنايي خسارت وارد کرده و ميزان خسارت در دست ارزيابي است.

محمدباقر هنربر روز سه شنبه در گفت‌ وگو يي  افزود: تيم هاي مختلف کارشناسي در حوزه هاي ياد شده در شهرستان هاي سيل زده شامل مراغه، سراب، ورزقان، چارايماق، مرند و عجب شير در حال بررسي شرايط هستند و گزارش نهايي ميزان خسارات تا پايان هفته جاري از طريق رسانه هاي گروهي اعلام مي شود.

وي با اعلام اينکه حادثه سيل در آذربايجان شرقي تلفات و صدمات جاني نداشته است، هدف اصلي و مهم مديريت بحران را جلوگيري از صدمات جاني در حواث طبيعي و غيرطبيعي بيان و خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهاي هواشناسي تا حد زيادي از خسارات مالي اين حوادث نيز پيشگيري مي شود.

هنربر سيل روز گذشته در شهرستان مراغه و منطقه ييلاقات اين منطقه را نسبت به ساير شهرستان ها وسيع توصيف کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دليل اين سيل هم اکنون آب شرب تعداد 26 روستاي مراغه قطع است که کارکنان شرکت آب و فاضلاب با حضور در منطقه براي رفع اين مشکل تلاش مي کنند.

 وي ادامه داد: سيل روز گذشته مراغه در ييلاقات دامنه سهند، چادر عشاير اين منطقه و لوازم و وسايل زندگي‌ آنها را با خود برده و راه‌ دسترسي آن‌ها را نيز تخريب کرده است که در حال حاضر ماشين آلات راهداري در منطقه حضور داشته و براي باز کردن راه هاي دسترسي تلاش مي کنند.

هنربر با اشاره به سيل بخش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان، گفت: اين سيل در روستاي آستارقان به 2 دستگاه خودروي پرايد و پاترول و ? دستگاه موتورسيکلت به طور کامل خسارت زد و همچنين 2 واحد دامي و يک واحد مسکوني نيز در اين روستا دچار آسيب شد.

وي به خسارت سيل به راه‌هاي روستايي، باغات و مزارع روستاي اسب فروشان شهرستان سراب هم اشاره کرد و افزود: علاوه بر اين شهرستان، سيل در 2 روستاي شهرستان چارايماق شامل آب گرم و مريم نيز خسارت وارد کرده و 3 واحد مسکوني همراه با واحدهاي دامي و مزارع و باغات تخريب شده است.

مديرکل مديريت بحران استانداري آذربايجان شرقي درباره بارندگي روز گذشته تبريز نيز گفت: اين بارندگي که از بعداز ظهر تا شب ادامه داشت خساراتي در پي نداشته و تنها موجب آبرگرفتگي معابر و خيابان هاي سطح شهر شد.

هنربر به مردم آذربايجان شرقي توصيه کرد طي روزهاي آينده از توقف و اتراق در حريم، بستر و مسيل رودخانه ها و نيز صعود به ارتفاعات پرهيز کنند و نسبت به اطلاعيه ها و هشدارهاي مسئولان محلي و اداره کل هواشناسي دقت و حساسيت جدي نشان دهند.

وي با تاکيد بر اينکه مديريت بحران آذربايجان شرقي در حال آماده باش کامل است، به فرمانداران استان نيز توصيه کرد ضمن رعايت ابلاغيه هاي مديريت بحران درباره وضعيت جوي، به تمامي اعضاي ستادهاي مديريت بحران اعلام آماده باش کنند. 

در هفته جاري بارش هاي ناگهاني و وقوع پديده سيل در برخي شهرستان هاي استان موجب خسارت به جاده هاي بين مزارع، باغات و اراضي کشاورزي و نيز احشام روستاييان همچنين تعدادي از واحدهاي مسکوني شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.