1399/04/21 - 18 : 48
کد خبر: 20665
زمين 42000متري براي احداث بيمارستان بزرگ320 تختخوابي خاوران تبريز واگذار شد
احرار: معاون درمان تامين اجتماعي آذربايجان شرقي از روند احداث بيمارستان 320 تختخوابي خاوران تبريز هم گزارش داد و گفت: در سال 87با نظر مساعد دولت احداث اين مجموعه تصويب شد که با پيگيري هاي جدي مصوبه بر زمين مانده وارد فاز اجرايي شد.

سيد اسماعيل مقدس‌پور در نشست خبري به مناسبت هفته تامين اجتماعي، با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از 1200 ميليارد تومان براي درمان بيمه شدگان پرداخت شده است، اظهار داشت: 800 ميليارد در درمان غيرمستقيم و 400 ميليارد تومان هم در درمان مستقيم بيمه شدگان تامين اجتماعي هزينه شده است.

وي با بيان اينکه دو بيمارستان عالي نسب و 29 بهمن تبريز با 12 درمانگاه که 3 مورد در تبريز و 9 مورد در شهرستانهاست، خدمات لازم را به بيمه شدگان ارائه مي‌کنند، افزود: 3 درمانگاه جديد هم در شهرهاي هشترود و عجبشير و ملکان در آستانه راه اندازي است که استخدام نيروها به اتمام رسيده است و در حال فراهم سازي و تجهيز جهت راه اندازي هستيم.

معاون درمان تامين اجتماعي آذربايجان شرقي از درمان بيش از 2 ميليون و 600 هزار بيمار در مراکز درماني تامين اجتماعي استان در سال 98 خبر داد و گفت: بيش از 33 هزار بستري، 17 هزار جراحي، 719 جراحي قلب، بيش از 1300 زايمان طبيعي و 1500 زايمان سزارين در مراکز درماني و بيمارستاني استان انجام شده است.

وي با اشاره به اينکه تامين اجتماعي با 2400 مرکز در آذربايجان شرقي قرارداد دارد، گفت: اين تعداد قرارداد، بيش از 85 درصد مراکز درماني استان را شامل مي شود.

مقدس‌پور، از جهش قابل ملاحظه در پرداخت اسنادي مراکز طرف قرارداد خبر داد و ابراز داشت: با جهش رخ داده بدهي سال 98 تسويه شده ولي با ايده‌آل فاصله داريم اما اين مدت تسويه، تقريبا تسويه به روز محسوب مي شود.

وي ارتقاي کيفيت خدمات بيمارستاني تامين اجتماعي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفيت بيمارستان محدود بوده و تقاضا بسيار زياد است که سعي کرديم با افزايش و بهبود برخي امکانات و داه اندازي سيتم نوبت دهي اينترنتي و تلفني، بخشي از نواقص را برطرف کنيم.

معاون درمان تامين اجتماعي آذربايجان شرقي از روند احداث بيمارستان 320 تختخوابي خاوران تبريز هم گزارش داد و تصريح کرد: در سال 87 با نظر مساعد دولت احداث اين مجموعه تصويب شد که با پيگيري هاي جدي مصوبه بر زمين مانده با واگذاري زمين مناسب در خاوران وارد فاز اجرايي و کار ساخت و ساز شد.

وي با اشاره به اينکه زمين اين بيمارستان پس از چندين بار تغيير مکان، به تازگي توسط شهرداري و پرداخت بخشي از هزينه توسط استانداري، به سازمان تامين اجتماعي واگذار شد، ابراز داشت: اين زمين 42000 متر مربع در خاوران در جوار بيمارستان کودکان مرداني آذر قرار دارد. اما علت تاخير اين است که در گذشته زمين مناسب از سوي استانداري تامين نشده بود و زميني که به نام تامين اجتماعي سند نشود، سرمايه گذاري در آن زمين غيرممکن است، چراکه براي هر تخت 4 الي 5 ميليارد هزينه مي‌شود و در مجموع 1300 ميليارد اعتبار نياز دارد که عدد بسيار بزرگي است و بدون تملک زمين امکان پذير نبود.

مقدس‌پور در مورد اينکه سرمايه‌گذار خارجي قبلا براي ساخت بيمارستان اعلام آمادگي کرده بود، اکنون در چه مرحله‌اي است، گفت: سرمايه گذار خارجي کاملا عقب نشيني کرد و شرکت خانه سازي قرار است اين مجموعه را با سرعت و کيفيت مناسب ساخته  و تحويل دهد.

وي در ادامه، به درخواست مردم براي احداث درمانگاه تامين اجتماعي در سهند به دليل حضور تعداد زيادي از جمعيت بيمه شدگان تامين اجتماعي در اين شهر، تاکيد کرد: سهند به زودي به دومين شهر بزرگ استان تبديل مي شود لذا در سهند يک قطعه زمين واگذار شده و پلي کلينيک به زودي آغاز به کار مي‌کند.

معاون درمان تامين اجتماعي آذربايجان شرقي در مورد همپوشاني تعدادي از بيمه ها با تامين اجتماعي و استفاده همزمان برخي از افراد از دو بيمه، گفت: همپوشاني بيمه‌اي اکنون با ايجاد سامانه جديد بيمه به شدت کاهش يافته و همپوشاني با بيمه سلامت به حداقل و نزديک به صفر رسيده است.

 

تسنيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.