مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز گفت: درصدد گسترش محدوده طرح زوج و فرد تا خيابان هفده شهريور هستيم تا آلودگي هوا در هسته مرکزي شهر کاهش يابد.
صغر آديبيگ صبح روز يکشنبه در حاشيه جلسه شوراي اسلامي شهر تبريز افزود: ساعت زوج و فرد ما طوري است که مردم به کار خود مي رسند ولي با افزايش محدوده طرح، شاهد کاهش خودرو در هسته مرکزي شهر خواهيم بود تا اصناف و شهروندان و مهماناني که براي بازديد تبريز مي آيند، راحتي و ايمني شهر را حس کنند.
وي آينده نگري را سرلوحه فعاليت سازمان ترافيک عنوان و خاطرنشان کرد: آيندهنگري و نگاه به آينده ترافيکي شهر اولويت ما در سازمان بوده به طوري که از هم اکنون در حال بررسي تاثيرات آزاد راه تبريز-سهند به ترافيک درون شهري هستيم تا مشکلات احتمالي را رفع کنيم.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز، آموزش فرهنگ ترافيکي در مدارس و برخي مراکز را ديگر اولويت سازمان دانست و افزود: در بحث آموزش فرهنگ ترافيکي و آموزش نونهالان، در مدارس و گروههاي هدف در آموزشگاههاي رانندگي و ديگر مراکز قدم بر ميداريم و هدف دوم ما بحث هوشمندسازي شهر است.
وي خاطرنشان کرد: ?? دوربين پلاکخوان در سطح شهر نصب کرديم، که با راه اندازي اين دوربينها جهش ?? درصدي در سيستم نظارتي ترافيک تبريز اتفاق ميافتد.
آدي بيگ تأکيد کرد: آموزش فرهنگ ترافيکي براي ما مهم بوده و تا زماني که فرهنگ ترافيک شهري نهادينه نشده است، هر چقدر تجهيزات ترافيکي در شهر ارائه دهيم، نتيجهاي نخواهيم گرفت، مگر اينکه مردم به عنوان ترافيکيار همراه ما باشند.
وي ادامه داد: در بحث پارک خودروها هدف ما هدايت شهروندان به سيستم از طريق اپليکيشن است که ارتباط پولي بين مردم و پارکبان حذف شده است و حتي بدون حضور پارکبان، شهروندان ميتواند با استفاده از اپليکيشن کار خود را انجام دهند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تبريز، در خصوص پارکهاي حاشيهاي نيز گفت: در خصوص پارک حاشيهاي به عنوان مجري اين قرارداد، سعي ميکنيم بند بند اين قرارداد را اجرا کنيم و حقوق و رضايت شهروندي براي ما مهم است.
وي ادامه داد: نيم ساعت اول در اين طرح رايگان است و بر اساس تعرفه شوراي شهر، مردم اقدام به پرداخت الکترونيکي ميکنند و رابطه پولي حذف شده است.
آديبيگ، بودجه سازمان ترافيک شهرداري را 10 ميليارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 80 درصد بودجه سازمان جاري بوده و تنها 20 درصد آن عمراني است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري گفت: تنها منبع درآمد سازمان ترافيک، مربوط به پارک خودروها در معابر است.