1399/03/24 - 21 : 48
کد خبر: 20447
همه شرايط پرداخت وام 50 ميليوني ازدواج
احرار:وام ازدواجي که سال گذشته مبلغ آن براي هر کدام از زوجين 30 ميليون تومان بود، امسال‌ نه‌تنها به مبلغ ?? ميليون تومان تغيير کرده بلکه دوره بازپرداخت آن هفت‌ ساله و با أخذ يک ضامن معتبر و سفته است

وام ازدواجي که سال گذشته مبلغ آن براي هر کدام از زوجين 30 ميليون تومان بود، امسال‌ نه‌تنها به مبلغ ?? ميليون تومان تغيير کرده بلکه دوره بازپرداخت آن هفت‌ ساله و با أخذ يک ضامن معتبر و سفته است؛ لذا با اعلام شرايط جديد اخذ ضامن براي اين تسهيلات، در صورتي که هر دو زوج به يک بانک مراجعه کنند، يک ضامن معتبر برايشان کافي است و علاوه براين، اگر زوجين به همان بانک دريافت کننده يارانه خود مراجعه کرده باشند، اعطاي تسهيلات به پشتوانه يارانه واريزي قابل اجراست.

به گزارش ايسنا، طبق قانون بودجه، بانک مرکزي موظف است که همه بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري کشور را ملزم کند تا به اندازه سهم خود از مجموع منابع در اختيار پس انداز، جاري و سپرده قرض الحسنه بانک‌ها، در پرداخت تسهيلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهيلات قرض الحسنه ازدواج را در اولويت نخست پرداخت قرار دهند که در سال گذشته به هر زوج ايراني معادل 30ميليون تومان وام تعلق مي‌گرفت و شرايط اخذ ضامن براي دريافت اين نوع تسهيلات در سال 1398 بدين گونه بود که اگر متقاضي اخذ وام ازدواج کارمند رسمي يا پيماني دولت، نيروي انتظامي و نظامي، موسسات و نهادهاي عمومي مانند شهرداري، بنياد، کميته امداد و هلال احمر باشد، ارائه کردن گواهي تعهد کسر قسط‌ها از سازمان مربوطه به همراه فيش حقوق و حکم کارگزيني در صورت کفايت حقوق نام برده نيازي به ضامن نيست.

همچنين، ضامن مي‌تواند يک کارمند رسمي، پيماني يا بازنشسته دولت، نيروهاي انتظامي و نظامي، موسسات عمومي مثل شهرداري، کميته امداد و هلال احمر و بنياد، کارمند يا کارگر شرکت‌هاي توليدي صنعتي فعال و بزرگ با ارائه نمودن آخرين فيش حقوقي و حکم کارگزيني و... باشد.

علاوه براين، ضمانت يک فرد کاسب داراي پروانه کسب به هنگام اعطاي تسهيلات داراي فعاليت اقتصادي، ضمانت يک فرد داراي حساب جاري فعال و خوش حساب که به تاييد و تشخيص پرداخت کننده برسد و در مورد متقاضيان روستايي ضمانت يک فرد ساکن روستا که صلاحيت و اهليت وي توسط شوراي اسلامي تاييد شده است کفايت مي‌کند.

گفتني است که نرخ وام ازدواج هميشه ثابت نبوده و در طول زمان تغيير کرده است که طبق مفاد بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1399 کل کشور، اعطاي وام ازدواج به ?? ميليون تومان با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ يک ضامن معتبر و سفته تغيير کرد، درحاليکه در سال گذشته نرخ اين وام معادل 30ميليون تومان و با بازپرداخت پنج ساله (اقساط 60ماهه) بود.

اکنون بانک مرکزي در جديدترين گزارش خود شرايط اخذ وام ?? ميليوني ازدواج در سالجاري اعلام کرده که طبق آن اگر زوجين در سامانه ازدواج هر دو يک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه يک ضامن معتبر، منوط به کفايت ميزان حقوق دريافتي آن ضامن براي اقساط هر دو قرارداد زوجين امکان‌پذير است و چنانچه متقاضي اخذ تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دريافت کننده يارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌هاي مربوط به اعطاي تسهيلات به پشتوانه يارانه واريزي قابل اجراست.

طبق اين گزارش، ساير شرايط اخذ ضامن براي تسهيلات ازدواج همانند سال گذشته است و تنها تغيير و قابل توجه‌ترين تغيير شرايط اخذ ضامن براي وام ازدواج در سال جديد اين است که اگر زوجين در سامانه ازدواج هر دو يک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه يک ضامن معتبر، کافي است و اگر متقاضي اخذ تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دريافت کننده يارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌هاي مربوط به اعطاي تسهيلات به پشتوانه يارانه واريزي قابل اجراست.

علاوه براين، ساير وثايق قابل قبول براي دريافت وام 50 ميلوني ازدواج شامل دريافت سفته، چک معتبر و سپرده هاي متقاضي و بستگان آنان است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.