1399/02/28 - 16 : 34
کد خبر: 20301
مديرعامل باشگاه تراکتور:
سازمان ليگ سلامت ورزشکاران راتضمين کند/ترسي از آغاز بازي هانداريم
احرار: مديرعامل باشگاه تراکتور گفت: سازمان ليگ مسئول اصلي ايجاد زيرساخت‌ها، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و تضمين سلامت ورزشکاران است.

مير معصوم سهرابي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبريز با اشاره به صحبت‌هاي روز گذشته رئيس جمهوري در خصوص از سرگيري فعاليت‌هاي ورزشي پس از عيد سعيد فطر، اظهار کرد: بر اساس تصميم ستاد مبارزه با کرونا، فعاليت‌هاي ورزشي همانند ساير صنوف به صورت پلکاني و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، مي‌توانند فعاليتشان را پس از عيد فطر آغاز کنند. رئيس جمهوري تمامي رشته‌هاي ورزشي از جمله باشگاه‌هاي بدنسازي خصوصي را مد نظر داشت. اما سوال اينجاست که آيا برگزارکنندگان مسابقات مي‌توانند پروتکل‌هاي بهداشتي که مورد تأييد فيفا هست را رعايت کنند، نبايد از اين شرط رئيس جمهوري به سادگي عبور کنيم و موضوع مهمي است.

وي با تأکيد بر اينکه از سخنان رئيس جمهوري به نفع خود برداشت نکنيم، افزود: برخي‌ها پس از سخنراني رئيس جمهوري، با خوشحالي مصاحبه کردند. اين افراد بايد بدانند که از اين پس، ديگر مسئوليت مسابقات با ستاد مبارزه با کرونا نبوده و سازمان ليگ مسئول اصلي ايجاد زيرساخت‌ها، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و تضمين سلامت ورزشکاران است.

سهرابي تأکيد کرد: در مصاحبه روز گذشته‌ي برخي‌ها، ضعف مديريت به عنوان يکي از دلايل تأکيد باشگاه‌ها به عدم شروع تمرينات و پيگيري مسابقات مطرح شد. 15 تيم ليگ‌برتري و چندين تيم از دسته‌هاي پايين‌تر به عنوان گردانندگان اصلي فوتبال ايران، خواستار لغو مسابقات شده‌اند و اگر مديريت ما ضعيف است، پس شما بياييد براي ما کلاس برگزار کرده و شيوه‌نامه تدريس کنيد! شما به عنوان افراد قوي که سريعاً ضعف مديريت ما را تشخيص داده‌ايد، نتوانستيد در طول 75 روز تعطيلي مسابقات، جلسه‌اي دو ساعته با مديران 16 باشگاه ليگ‌برتري و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي برگزار کنيد تا طرفين نظرات خود را در خصوص تعيين تکليف مسابقات ليگ نوزدهم اعلام کنند.

وي ادامه داد: شايد هم حوصله و يا توان برگزاري جلسه با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و رعايت فاصله‌گذاري را نداريد. با اين تفاسير، چه انتظاري از باشگاه‌ها داريد که روزانه دو جلسه تمرين دو ساعته با حضور ??? نفر برگزار کنند؟ همچنين طي اظهاراتي اعلام شده که بازيکنان پس از 21 روز تمرين، وارد مسابقات مي‌شوند که اين موضوع از نظر فني، کارشناسي شده نيست.

دکتر سهرابي خاطرنشان کرد: تصميم‌گيرندگان بايد به تصميم ?? باشگاه به عنوان گردانندگان فوتبال، نظريه کانون مربيان به عنوان آموزش دهنده‌هاي فوتبال، نظريه‌ي پزشکان زير مجموعه‌هاي خود (ايفمارک)، نظر پزشک تيم‌ها به عنوان متخصصان اين امر و هيأت‌هاي فوتبال، توجه کنند.

وي اضافه کرد: تصور کنيد تمرينات و مسابقات آغاز شده و تعدادي از اعضاي تيم‌ها به کرونا مبتلا شدند، برنامه‌ي فدراسيون در چنين شرايطي چيست؟ تعطيلي دوباره مسابقات؟ متوليان امر که در صحبت‌هايشان به آغاز مسابقات بوندسليگا و لاليگا اشاره مي‌کنند، به اين موضوع هم توجه کنند که امکانات ما قابل قياس با آنان نيست. آيا ما هم همچون کشور آلمان مي‌توانيم جواب تست کرونا را ظرف دو ساعت اعلام کنيم؟ آيا همچون کره جنوبي مي‌توانيم هزينه و امکانات قرنطينه‌ي 15 روزه تيم‌ها را تأمين کنيم؟ رعايت پروتکل‌ها و تست‌هاي مکرر کرونا هزينه‌هاي سنگيني به دنبال دارد و آيا فدراسيون به باشگاه‌ها کمک خواهد کرد و يا اينکه همه چيز را به اميد خدا رها مي‌کند؟ تا بحال از خودمان سوال کرده‌ايم که در صورت ابتلاي يک ورزشکار و خانواده‌اش به کرونا، چه کسي پاسخگو خواهد بود؟

مديرعامل باشگاه تراکتور با بيان اينکه فوتبال در دنيا از چارچوب خاص و سيستمي با ورودي و خروجي مشخص پيروي مي‌کند، گفت: بازيکنان و باشگاه‌ها در سطح ليگ‌هاي اروپايي به عنوان ورودي و غني‌سازي اوقات فراغت، نشاط اجتماعي، سلامت و درآمد نيز خروجي اين سيستم است؛ اما در کشور ما، بازيکنان و باشگاه‌ها با کيفيت به مراتب پايين‌تر، ورودي اين سيستم و غني‌سازي اوقات فراغت، نشاط اجتماعي، سلامت و هزينه نيز خروجي اين سيستم بوده که در صورت برگزاري مسابقات در شرايط کرونا و بدون حضور هواداران، خروجي فوتبال‌مان تنها هزينه خواهد بود.

وي افزود: همگان به اين موضوع اذعان دارند که برگزاري مسابقات در شرايط کنوني و به صورت فشرده، علاوه بر خطر ابتلاء به کرونا، احتمال مصدوميت بازيکنان و به خطر افتادن آينده فوتبالي آنان را هم به دنبال دارد؛ همچنين استرس ناشي از حضور در اجتماع، روي اعصاب و روان بازيکنان و خانواده آنان نيز تأثير خيلي بدي خواهد داشت.

سهرابي خاطرنشان کرد: شايد ضدعفوني محل تمرينات و رختکن ورزشگاه‌ها امکان‌پذير باشد؛ اما چگونه استخر و سالن‌هاي بدنسازي مورد استفاده -که مالکيتش با خود باشگاه‌ها نيست- را ضدعفوني کنيم؟ اتوبوس، هواپيما، هتل، رستوران و غيره، فضاهاي عمومي هستند که تيم‌ها به ناچار از اين محل‌ها هم استفاده مي‌کنند.

وي با تأکيد بر اينکه برگزار کنندگان مسابقات، به طور شفاف دلايل اصرارشان براي آغاز بازي‌ها را اعلام کنند، گفت: معتقدم اصرار برگزار کنندگان به دليل درآمد ناچيزشان از محل تبليغات دور زمين و زيان‌هاي ناشي از آن در صورت عدم برگزاري مسابقات است که اگر اين موضوع در جلسه‌اي به صورت شفاف به اطلاع باشگاه‌ها برسد، مي‌توان راهکارهايي همچون تأمين اين ضرر مالي توسط تيم‌ها را يافت؛ چرا که هزينه‌ي برگزاري ? بازي باقي مانده براي باشگاه‌ها، مبلغ بسيار زيادي است.

سهرابي با بيان اينکه ما علاوه بر اعلام موضع خود، راهکار هم ارائه مي‌دهيم، تأکيد کرد: اعتقادمان بر اين است که مي‌توان با برگزاري مجمع با حضور نمايندگان باشگاه‌ها، هيأت‌هاي ورزشي، مربيان و داوران، اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال و … در خصوص تعيين تکليف ليگ نوزدهم و تدوين پيش‌نويس اساسنامه فدراسيون فوتبال به صورت جمعي تصميم‌گيري کرد. همچنين با توجه به اينکه ?? تيم به طور رسمي مخالفتشان با شروع تمرينات و پيگيري مسابقات را اعلام کرده‌اند، فدراسيون نبايد نگران مشخص شدن وضعيت تيم‌هاي راه يافته به مسابقات آسيايي و سقوط و يا صعود کنندگان به ليگ برتر و يا دسته‌هاي پايين‌تر باشد.

وي ادامه داد: مسئولان مطمئن باشند که باشگاه‌هايي که خواستار لغو مسابقات شده‌اند، متوجه پيامدهاي آن هستند و قطعاً با بازيکنانشان در خصوص مابقي قرارداد تفاهم خواهند کرد؛ پس اين موضوع نشان مي‌دهد که ما ترسي از هزينه‌ها هم نداريم و تنها حفظ سلامت جامعه و ورزشکاران براي ما مهم است.

مديرعامل باشگاه تراکتور يادآور شد: فيفا و اي اف سي، فدراسيون هر کدام از کشورها را در خصوص تصميم‌گيري براي تعيين تکليف مسابقات آزاد گذاشته است و اکنون ستاد مبارزه با کرونا نيز توپ را به زمين فدراسيون فوتبال انداخته است؛ پس ضرورت دارد که متوليان امر بار ديگر موضوع را بررسي کرده، نظرات باشگاه‌ها را جويا شده و سپس در اين خصوص تصميم‌گيري کنند.

سهرابي با اشاره به ادعاهايي در اين خصوص که باشگاه‌ها مي‌ترسند که رتبه‌شان را در جدول از دست دهند، گفت: هر کدام از تيم‌هاي تراکتور، سپاهان، استقلال، شهر خودرو، فولاد و نفت مسجد سليمان شانس قهرماني و کسب سهميه‌ي آسيايي را دارند، ولي با اين حال، عدم کسب سهميه و عنوان قهرماني را علي‌رغم هزينه‌ي يکساله به جان مي‌خرند و خواستار لغو مسابقات به خاطر حفظ سلامت جامعه هستند. باشگاه تراکتور در جام حذفي نيز مدعي عنوان کسب قهرماني بوده و با دو پيروزي، مي‌تواند به مقام قهرماني اين مسابقات دست يابد؛ ولي بازهم تأکيد مي‌کنيم که جام قهرماني را هم فداي سلامت کشورمان مي‌کنيم.

وي ادامه داد: شايد شرايط برخي استان‌ها از نظر ابتلاء به بيماري کرونا سفيد باشد؛ اما ضرورت دارد که وضعيت تمامي شهرستان‌هاي درگير با مسابقات در تصميم‌گيري‌ها، مدنظر قرار گيرد. به عنوان مثال، استان‌هاي خوزستان و تهران با چندين تيم ليگ‌برتري، به شدت با بيماري کرونا دست و پنجه نرم مي‌کنند.

وي تأکيد کرد: باشگاه تراکتور هيچ ترسي از شروع مسابقات و رويارويي با حريفان ندارد و در صورت اصرار متوليان امر بر برگزاري مسابقات، به‌صورت قدرتمند در رقابت‌ها حاضر خواهد شد؛ اما اين نکته را نيز فراموش نکنيم که بازيکنان از باشگاه‌هاي طرف قراردادشان براي حفظ سلامتي خود تضمين مي‌خواهند و برگزار کنندگان بايد اين ضمانت را به باشگاه‌ها به عنوان زير مجموعه‌هايشان بدهند. اکنون همه چيز مشخص شده و مي‌دانيم که عواقب تصميمات برعهده چه کساني است.

مديرعامل باشگاه تراکتور گفت: کاش مسئولان به جاي مصاحبه‌هاي متعدد، اتهام‌زني به باشگاه‌ها در زمينه ضعف مديريت، ترس از مسابقات و… و. و قراردادن بازيکنان مقابل باشگاه‌هايشان، به فکر برگزاري ليگ رايانه‌اي با حضور نماينده‌اي از هر باشگاه باشند تا بدين صورت نشاط اجتماعي تا حدودي به جامعه‌ي فوتبال بازگردد.

وي ادامه داد: همگان در بازي‌هاي روز گذشته بوندسليگا، شاهد فوتبال بدون هيجان و بي‌روح بودند، فوتبال ماشيني و با هدف رفع تکليف، مورد پسند هواداران اين رشته‌ي ورزشي پرطرفدار نيست.

مديرعامل باشگاه تراکتور در پايان تأکيد کرد: ما هم اميدواريم در صورت شروع مسابقات، بازي‌ها را در سلامت به پايان برسانيد، اميدواريم هيچ بازيکني کرونا نگيرد، هيچ خانواده‌اي داغدار نشود، استعدادي از بين نرود و بازيکني به دليل مصدوميت و يا ابتلاء به کرونا، فوتبالش تمام نشود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 8

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.