1399/02/22 - 16 : 0
کد خبر: 20272
روزانه 900 هزار عدد ماسک در آذربايجان‌شرقي توليد ‌مي‌شود
احرار: استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به ظرفيت بالاي استان در تامين نيازهايي مرتبط با کرونا اعلام کرد: روزانه بيش از 900 هزار ماسک و ميليون‌ها ليتر مواد ضدعفوني کننده در استان توليد مي‌شود که علاوه بر تامين نياز خودمان به ساير استان‌ها نيز ارسال مي‌شود.

محمدرضا پورمحمدي روز دوشنبه در جمع اعضاي خانه احزاب آذربايجان شرقي، تقويت روحيه همدلي و وحدت در بخش‌هاي مختلف جامعه را از جمله آثار مثبت پديده کرونا در کشور برشمرد و گفت: بيماري کرونا بخش‌هاي مختلف جامعه را تحت تأثير قرار داده و همه بخش‌ها با تمام توان براي مديريت اين بيماري به صحنه آمده‌اند.

وي با بيان اين‌که دولت، مسائل مربوط به مديريت بيماري کرونا را با جديت دنبال مي‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در بيانات خود در جلسه ستاد ملي مبارزه با کرونا، از عملکرد اين ستاد قدرداني کردند و اقدامات بخش‌هاي مختلف را تداعي‌گر ايثار و فداکاري سال‌هاي دفاع مقدس خواندند.

پورمحمدي با قدرداني از تلاش شبانه‌روزي مدافعان سلامت، اظهار کرد: در سايه اين مجاهدت‌ها، جمهوري اسلامي ايران توانسته عملکرد خوبي در اين زمينه داشته باشد که سازمان‌هاي بين‌المللي و کشورهاي غربي نيز بر اين موضوع صحه گذاشته‌اند.

وي با بيان اين‌که بيماري کرونا در استان تحت کنترل است، افزود: بيش از 82 درصد مبتلايان به اين بيماري در استان، بهبود يافته و تعداد فوتي‌هاي روزانه نيز به شدت کاهش يافته است.

استاندار آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: نگراني اصلي از شيوع ناگهاني و افزايش آمار مبتلايان، رفع شده و اميدواريم با توجه ويژه به رعايت فاصله‌گذاري و توصيه‌هاي بهداشتي از سوي مردم، به زودي شاهد ريشه‌کن شدن اين بيماري باشيم.

وي با اشاره به برخورد غيرانساني و غيراخلاقي برخي کشورهاي غربي با بيماران کرونا، گفت: در حالي که بسياري از کشورهاي اروپايي از پذيرش بيماران مسن و نيازمند خودداري مي‌کنند و آمار مرگ‌ومير در اين کشورها بسيار بالاست، اما جمهوري اسلامي ايران با تمام توان، امکانات خود را براي مقابله با اين بيماري و درمان مبتلايان بسيج کرده است.

پورمحمدي با بيان اين‌که در برخي از کشورهاي غربي، تأمين کالاهاي اساسي و اوليه مورد نياز مردم با بحران مواجه شد، افزود: چنين مسائلي، ادعاي غرب مبني بر تمدن و پيشرفت را زير سوال برد.

وي بر ضرورت مطالعه و بررسي تبعات کرونا در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و اتخاذ تدابير مناسب براي دوران پساکرونا تاکيد کرد و افزود: تشکل‌هاي مردم‌نهاد و موسسات خيريه در روزها و هفته‌هاي اخير سنگ تمام گذاشتند و اميدواريم بعد از اين هم دوشادوش مسئولان براي کاهش پيامدهاي منفي کرونا در جامعه تلاش کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري موفق انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره کرد و با قدرداني از همراهي و مشارکت خوب احزاب و تشکل‌هاي سياسي در اين زمينه، گفت: در سايه همکاري تمام فعالان سياسي و همراهي مردم، شاهد برگزاري يکي از بهترين و سالم‌ترين انتخابات‌ها بوديم.

استاندار آذربايجان شرقي، کاهش ميزان مشارکت مردم در اين انتخابات را هشداري براي تلاش بيشتر در راستاي جلب اعتماد عمومي و مشارکت اجتماعي عنوان کرد و گفت: احزاب و گروه‌هاي سياسي در اين زمينه، نقش مهم‌تري را عهده‌دار هستند.

وي، وحدت، همدلي و پرهيز از دوقطبي‌سازي‌هاي سياسي را ضرورت اصلي کشور براي عبور از بحران‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همدلي و مشارکت براي رفع مشکلات جامعه، رويکرد اصلي حاکميت در شرايط فعلي است که اين موضوع بعد از شيوع بيماري کرونا، در کمک به نيازمندان و پيشگيري از شيوع بيشتر اين بيماري به صورت عيني نمود يافته است.

وي ادامه داد: همه ما، فرزندان اين نظام هستيم و تا جان در بدن داريم براي اقتدار و پيشرفت کشور و تحقق آرمان‌هاي انقلاب و اسلام، تلاش خواهيم کرد.

اعضاي خانه احزاب آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه نظرات و ديدگاه‌هاي خود را در خصوص مسائل مختلف بيان کردند.

لزوم تلاش بيشتر براي جلب مشارکت اجتماعي و افزايش اعتماد عمومي، استفاده از نخبگان و صاحب‌نظران در اداره امور جامعه، لزوم شايسته‌گزيني در انتصابات مديريتي و نظارت جدي بر عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي از مهم‌ترين مطالب مطرح شده در اين نشست بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.