1399/02/05 - 10 : 54
کد خبر: 20190
پزشکيان: حمايت از حوزه گردشگري اولويت پساکرونا است
احرار: نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اينکه پس از شيوع کرونا در ايران حوزه گردشگري جزو نخستين بخش هايي است که آسيب ديد، گفت: حمايت از حوزه گردشگري اولويت ما در دوران پساکرونا است.

به گزارش احرار به نقل از ايرنا، مسعود پزشکيان روز پنجشنبه در ديدار مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي در تبريز با وي، تاکيد کرد: پيگيري وضعيت و حمايت از فعالان حوزه گردشگري و صنايع دستي نيز در اولويت کاري مجلس شوراي اسلامي قرار دارد.  

وي همچنين با پيگيري وضعيت فعالان حوزه گردشگري و صنايع دستي، افزود: تقويت و حمايت از اين حوزه گردشگري مورد توجه مجلس شوراي اسلامي و دولت در دوران پسا کرونا است.

پزشکيان ادامه داد: فعالان حوزه گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي از جمله فعالان اين عرصه هستند که از نخستين روزهاي اين بحران، براي مقابله با اين ويروس تلاش خود را آغاز کردند، بر اين اساس با هدف بررسي دقيق تر وضعيت کنوني فعالان گردشگري و صنايع دستي، با هماهنگي اداره کل ميراث فرهنگي استان در روزهاي آينده با مسوولان انجمن هاي صنفي و حرفه اي ديدار و گفت و گو خواهم کرد.

خسارت ??? ميليارد توماني حوزه گردشگري آذربايجان شرقي به علت شيوع کرونا 

مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار حجم خسارات وارده به حوزه گردشگري استان را نزديک به ??? ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اينکه آغاز شرايط بحراني کرونا با آغاز تعطيلات نوروزي و اوج سفرها همزمان شد بر اين اساس فعالان اين حوزه نظير آژانس‌هاي مسافرتي، هتل‌داران و راهنمايان گردشگري، واحدهاي پذيرايي و فعالان صنايع دستي با شرايط سخت اقتصادي روبرو شده اند.

احمد حمزه زاده به وضعيت فعالان حوزه گردشگري و صنايع دستي استان به دنبال بحران کرونا اشاره کرد و گفت: آذربايجان شرقي داراي يکهزار واحد فعال در حوزه گردشگري و 13 هزار هنرمند فعال صنايع دستي داراي پروانه فعاليت رسمي است که متاسفانه در شرايط بحراني کنوني، با حجم بزرگي از خسارات و زيان هاي اقتصادي روبرو هستند.

مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي آذربايجان شرقي در ادامه رسيدگي و بررسي وضعيت فعالان گردشگري و صنايع دستي استان در مجلس شوراي اسلامي را خواستار شد و اظهار کرد: اداره کل ميراث فرهنگي استان در تلاش است تا با تعامل مستمر خود تسهيلات حمايتي ويژه اي را براي فعالان اين عرصه فراهم کند، بر اين اساس حمايت مجلس شوراي اسلامي نيز بسيار راهگشا و موثر خواهد بود تا با فراهم‌سازي يارانه‌اي مکمل و اختصاص وام هاي کم بهره درصدد جبران وضع بحراني در گردشگري برآييم.

، آذربايجان شرقي با داشتن افزون بر يکهزار و 800 اثر ثبت شده ملي در حوزه ميراث فرهنگي و جاذبه هاي خاص گردشگري در کنار بازار تاريخي تبريز و ثبت شده در فهرست يونسکو،  در رده 5 استان نخست ايران به لحاظ برخورداري از ظرفيت هاي صنعت گردشگري و ميراث فرهنگي و يکي از گردشگرپذيرترين استان ها براي جذب گردشگران خارجي است. 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.