1399/02/03 - 21 : 4
کد خبر: 20180
40هزار بسته معيشتي توسط سپاه استان و خيران توزيع مي‌شود
احرار: در پي شيوع موج ويروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربايجان شرقي تلاشي همه‌ جانبه از سوي مسئولان و مردم جهت مقابله با اين بيماري فراگير آغاز شده و تقريباً همه مردم به نحوي درگير موضوع هستند.

کوويد 19 چند وقتي است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربايجان شرقي جولان مي‌دهد و به عقيده کارشناسان و متخصصان پزشکي بايد اين بيماري را جدي گرفت  اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد هنوز خيل عظيمي از مردم آذربايجان شرقي اين ويروس را جدي نگرفته‌اند، شلوغي خيابان‌ها حکايت از اين دارد اما به اعتقاد متوليان بخش سلامت کرونا مهم‌ترين چالش سلامت در يک قرن اخير است.

 برگزاري مسابقات مجازي دارت و شطرنج در آذربايجان شرقي

ايوب بهتاج در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کليه اماکن ورزشي دولتي و خصوصي اعم از سالن ها، استخرها، باشگاه ها در سطح استان تا 15 ارديبهشت ماه تعطيل هست و همچنين برگزاري کليه مسابقات، تمرينات، اردوهاي، دوره هاي آموزشي، کارگاه ها و نشست هاي مرتبط استاني، شهرستاني و بخش ها تا پايان ارديبهشت ماه لغو شده است.

وي افزود: همچنين ويديو هايي در خصوص پويش در خانه بمانيم و ورزش کنيم، توسط مربيان، ورزشکاران نخبه در اختيار روابط عمومي اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گرفته و در رسانه هاي مجازي براي اقشار مختلف جامعه به نمايش گذاشته شده است که با استقبال بسيار خوبي همراه هست، از اين کارهاي ارزشمند در سطح دنيا نيز از ورزشکاران بسيار بزرگي شاهد هستيم.

مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در ادامه خاطر نشان کرد: در راستاي پويش در خانه بمانيم و ورزش کنيم از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد، هيئت هاي ورزشي و گروه همگاني مسابقه اي‌ براي بهترين ويديو ارسالي در خصوص پويش در خانه بمانيم و ورزش کنيم ترتيب داديم، در نظر داريم براي رشته هاي ورزشي دارت، شطرنج و تمامي رشته هايي که مي توانند به صورت مجازي باشند براي آنها مسابقات برگزار کنيم، اميدواريم کليه رشته هاي ورزشي به تمرينات اصلي خود سريعاً برگردند.

بهتاج در خصوص آغاز مسابقات ليگ برتر نيز افزود: تا به امروز نزديک دو ماه از تعطيلي مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران سپري مي‌شود و دستورالعمل هاي رسمي از وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال ابلاغ نشده و در اين خصوص بحث‌هايي مختلفي از زمان شروع تمرينات و مسابقات با وزارت ورزش و جوانان شده است، اما زمان رسمي آغاز تمرينات اعلام نشده است، ما اين قول را از وزارت ورزش و جوانان گرفته‌ايم که سه هفته قبل از شروع مسابقات ليگ برتر به فراخواني بازيکنان تيم ها بپردازيم.

مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي در پايان گفت: مطمئناً بعد از پايان ارديبهشت ماه دستورالعمل‌هاي جديدي در خصوص آغاز مسابقات و تمرينات ليگ برتر فوتبال از طريق وزارت ورزش و جوانان ابلاغ خواهد شد.

توزيع40 هزار بسته معيشتي توسط سپاه آذربايجان شرقي و خيران

محمد اسکندري در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان و به همت بسيجيان و خيرانِ استان 40 هزار بسته معيشتي فردا پنجشنبه توزيع مي‌شود.

وي افزود: برنامه محوري رزمايش کمک مومنانه از ساعت 17 در مصلي اعظم امام خميني (ره) تبريز برگزار مي‌شود و همزمان با اين مراسم در شهرستان‌هاي استان نيز رزمايش کمک مومنانه انجام مي‌شود.

اسکندري در ادامه تصريح کرد: فردا مرحله اول رزمايش کمک مومنانه است و مرحله دوم نيز در شب ميلاد کريم اهل بيت(ع)  امام حسن (ع) برگزار مي‌شود. 

مسئول بسيج سازندگي سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: قبل از اين و در هفته‌هاي گذشته بيش از 52 هزار بسته معيتشي توسط سپاه عاشورا در مناطق محروم استان توزيع شده است.

وي ادامه داد: امروز وقتي به کلمه «بسيج» مي‌رسيم، خاطراتي از حضور بسيجيان در دفاع مقدس، مناطق زلزله زده و سيل‌زده، مبارزه با فلج اطفال و... در ذهن‌ها تداعي مي‌شود؛ زيرا در تمام اين عرصه‌ها بسيج با عزت و اقتدار براي اجراي فرمان امام و رهبر عزيز، به صحنه آمده و نقش‌آفريني کرده‌اند.

مسئول بسيج سازندگي سپاه عاشورا   يادآور شد: اين اقدام ارزشي و انقلابي مردم براي خدمت‌رساني در هيچ جاي دنيا وجود ندارد. نحوه حضور جوانان، گروه‌هاي جهادي و خيّرين براي مقابله با ويروس کرونا و آن جلوه‌هاي ايثار که در بيمارستان‌ها رقم خورده و آن عشق ويژه‌اي که به اين خدمت جهادگران سلامت در جاي جاي استان آذربايجان‌شرقي و کشور ابراز مي‌شود، ويژگي‌اي است که نمونه آن را در هيچ جاي دنيا نمي‌توان مشاهده کرد.

توزيع 70 ميليون ليتر مواد ضدعفوني در تبريز

ايرج شهين باهر در گفتگو  با خبرنگاران اظهار داشت: از نخستين روزهاي شيوع ويروس کرونا مديريت استان پيگيري اين موضوع را آغاز کرده و تکاليف دستگاه‌ها مشخص شد که در اين ميان شهرداري تبريز نيز وظايف خود را در قالب پروتکل‌هاي ابلاغ شده انجام مي‌دهد.

وي ادامه داد: در اين ميان برخي اقدامات نيز خارج از پروتکل و با ابداع و ابتکار نيروهاي سازمان آتش نشاني شهرداري تبريز انجام يافت که از آن ميان به راه اندازي تونل‌هاي ضدعفوني و مه پاش‌ها اشاره کرد.

شهين باهر افزود: خدمات ديگري همچون اطلاع رساني صوتي از ديگر اين مواردي بود که براي نخستين بار در تبريز اجرا يافت و پس از آن شهرهاي ديگر نيز از اين شيوه اطلاع رساني براي کنترل شيوع ويروس کرونا استفاده کردند.

شهردار تبريز با اشاره به ضدعفوني مستمر نقاط مختلف سطح شهر تصريح کرد: در اين اقدام علاوه بر شهرداري، تمام محلات پاي کار بودند و اگر حضور همگاني نهادهايي مثل بسيج، ارتش، سپاه و مردم نبود، ضدعفوني تمام شهر از توان يک مجموعه خارج بود.

وي با بيان اينکه نخستين موج همراهي بين دستگاه‌ها در تبريز رخ داد، تاکيد کرد: اولين مانور ضدعفوني سطح شهر با همراهي نيروي هوايي، پدافند، پايگاه شکاري و … در تبريز رخ داد و اين همراهي باعث شد، همچنان تا امروز اين اقدام تداوم يابد.

شهين باهر خاطرنشان کرد: مواد ضدعفوني توسط شهرداري تبريز تأمين و از طريق نيروهاي بسيجي و مردمي، در سطح شهر استفاده مي‌شود.

شهردار تبريز با اشاره به ديگر اقدامات اين مجموعه در مقابله با شيوع کرونا گفت: ضدعفوني تاکسي‌ها با رعايت پروتکل، ارائه آموزش‌هاي شهروندي از طريق فضاسازي شهري و تبليغات محيطي و… از ديگر اين موارد به شمار مي‌رود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.