1399/01/28 - 15 : 8
کد خبر: 20124
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي زنجان:
فعالان رسانه‌اي در شرايط کنوني سلامت رواني را به جامعه تزريق کنند
احرار: مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، رسانه‌هاي گروهي را پل ارتباطي بين مردم و مسؤولان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرايط کنوني و مشکلات گوناگون در جامعه فعالان رسانه‌اي تلاش کنند که آرامش و سلامت رواني را به جامعه تزريق کنند.

فاطمه کرباسي شامگاه چهارشنبه در کنفراس خبري با خبرنگاران که بصورت ويدئو کنفراس برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام گرفته اين اداره کل در ايام کرونايي افزود:  با توجه به شيوع اين بيمار ي در کشورمان صنوف مختلفي از جمله هنرمندان نيز متضرر شدند که آخرين اقدام انجام گرفته  احصا ضرر و زيان و خسارت هاي حوزه رسانه و فرهنگ و هنراستان بوده که اين مهم  به وزارتخانه اعلام شد و براساس حمايت هايي انجام خواهد گرفت.

وي اضافه کرد: اين اداره کل، همگام با ساير دستگاههاي متولي و براي اطلاع رساني کافي در بين عموم مردم کمپين “در خانه بمانيم” را راه اندازي کرد که پنج هزار عضو داشت که اگاهي بخشي لازم در اين ارتباط انجام شد.

اين مسؤول  ادامه داد: با توجه به نقش اصيل و بي‌بديل هنر در همه حوزه ها اين قشر نيز در اين استان  همزمان با ايام عيد و دوران قرنطينگي دست بکار شدند  و حدود 400مورد مطلب از اصحاب فرهنگ شعرا، ادبا، نويسندگان  توليد شد.

وي اضافه کرد:  حدود  200اثر ارزشمند نيز توسط  مجموعه هنرمندان شامل همه بخش ها،   هنرنمايشي، خوشنويسان هنرهاي تجسمي، که گاه در داخل منازل خود  با تهيه  يک فيلم کوتاه يک الي دو دقيقه‌اي که در سطح کشور هم ارايه شد سهم بسزايي در خانه ماندن مردم و رعايت فاصله اجتماعي داشتند.

کرباسي افزود: هنوز اقدامات لازم در اين عرصه به پايان نرسيده که در اين ارتباط مسؤوليت  اصحاب فرهنگ و رسانه   به لحاظ بعد  رواني ذهني،   اجتماعي، و  آموزش هايي که داده مي شود، در دوران پسا کرونا خود را نشان خواهد داد.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان ادامه داد:  جشنواره بين المللي سلامت روان که توسط دانشگاه علوم پزشکي زنجان برگزار و از ??کشور آثار متعددي ارسال شد نشان داد که حوزه فرهنگ و هنر نميتواند تحت تاثير تحريم ها قرار بگيرد.

وي اظهار داشت:  در حوزه اطلاع رساني  نيز به اين مهم توجه داشت  روزنامه ها و خبرگزاري هاي استان  مشارکت فعالانه اي داشتند و هر آنچه لازم بود را انجام دادند که اين موضوع نشان داد زنجان در شاخص هاي سرمايه اجتماعي در شرايط خوبي قرار دارد.

اين مسؤول يادآور شد: در کميته اطلاع رساني، به صورت آنلاين صورتجلسه هاي شوراي اطلاع‌رساني کشور، و مصوبات بلافاصله در اختيار مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها و دبيران شوراي اطلاع‌رساني استان‌ها قرار داده شد که بلافاصله از طريق معاونت فرهنگي و رسانه ادارات در اختيار خبرگزاري ها و مجموعه ها قرار داده مي‌شد.  

وي خاطر نشان کرد: هر چند بيمار کرونا  آسيب هاي زيادي را  در حوزه هاي مختلف به ويژه اقتصادي برجا گذاشت اما برخي نکات مثبت وجود داشت  که  سبک زندگي پس  از بوجود امدن  تکنولوژي، فناوري اطلاعات و تکنولوژي اينترنت نوع ديگري خود را نشان داد.

به گفته کرباسي،  بيشترين نمود عيني اين مساله در کشورمان  بخش آموزش بوده  است.

اين مسؤول، اشاره به قابل پيش بيني نبودن شرايط، از اصحاب رسانه  اين استان خواست تا پيشنهادات خود در رابطه با چگونگي فعاليت رسانه ها و هنرمندان در صورت ادامه و طولاني شدن اين شرايط کنوني  اعلام کنند تا به اشتراک گذاشته شود.

بر اساس آخرين آمار اعلام شده از سوي رييس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تا  ديروز 76هزار و 389نفر در کشور به طور قطعي به کرونا مبتلا شده و با فوت 94نفر در 24ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 4777نفر رسيده است.

کيانوش جهانپور همچنين بيان کرد: از ديروز تا امروز ?? فروردين 1399و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي 1512بيمار جديد مبتلا به کوويد 19 در کشور شناسايي شد و مجموع بيماران در کشور به ?? هزار و ??? نفر رسيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.