1397/11/27 - 18 : 20
کد خبر: 18525
با انسداد راه‌هاي روستايي و اختلال در زندگي روزمره؛
سنگين‌ترين بارش سال در اردبيل/ ارتفاع برف به 60سانتي‌متر رسيد
احرار: امسال و از ابتداي فصل سرما، بيشترين ميزان بارش برف در اردبيل طي ساعات گذشته رقم خورد تا در کنار زيبايي‌هاي خاص و خوشحالي مردم، مشکلاتي را نيز پيش آورد.

به گزارش احرار به نقل  از مهر، با آغاز بارش‌ها از عصر جمعه که با ورود موجي از سرما نيز همراه شد، علاوه بر تعطيلي بسياري از فعاليت‌هاي آموزشي مدارس باعث مشکلات عديده‌اي در زندگي عادي و روزمره مردم نيز شد.

در چنين شرايطي عبور از محورهاي کوهستاني و برف گير استان به کندي و با سختي در جريان بوده و علاوه بر تعطيلي مدارس، منجر به متوقف شدن فعاليت آموزشي برخي از مراکز دانشگاهي استان نيز گرديد.

آخرين گزارش‌ها حاکي از اين بوده که ارتفاع برف در برخي از محورهاي مواصلاتي از ?? سانتي‌متر نيز بيشتر بوده و طبق اعلام سازمان هواشناسي بارش برف بين 10تا 30سانتي متري در اغلب مناطق کوهستاني محتمل خواهد بود.

لمس مناظر زيباي زمستاني در اردبيل

از روز گذشته رقص دانه‌هاي برف زيبايي‌هاي خاصي به منطقه بخشيده و وصف زمستان را از پنجره کلمات سخت‌تر کرده است.

 در شرايطي تداوم بارش‌ها در اغلب مناطق استان ديدني‌هاي خاصي بخشيده که در مناطق شمالي و جنوبي اردبيل تلفيقي از بهار و زمستان را نيز مي‌توان ديد.

با وجود سختي‌هاي تردد در چنين شرايط جوي، برخي از علاقه‌مندان اين مشکلات را به جان خريده و لذت قدم زدن در چنين شرايطي را با حضور در سطح شهر و مناطق زيباي استان تجربه مي‌کنند.

باز بودن تمامي محورهاي مواصلاتي اردبيل

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل در خصوص آخرين وضعيت راه‌هاي استان و تردد خودروها در اين محورها مي‌گويد: با وجود تداوم بارش برف در جاده‌هاي کوهستاني خوشبختانه با تلاش خستگي ناپذير عوامل راهداري، تمامي محورهاي مواصلاتي استان باز است.

علي رحمتي بر ضرورت برخورداري از زنجير چرخ در محورهاي مواصلاتي تاکيد کرد و افزود: براي اطلاع از آخرين وضعيت جاده‌هاي استان مي‌توان با تماس با سامانه مرکز مديريت راهداري از طريق شماره ??? از آخرين و به روزترين اطلاعات برخوردار شد.

وي در ادامه با تاکيد بر پرهيز از مسافرت‌هاي غيرضروري، افزود: برخورداري از لوازم ايمني مطمئن در عبور از محورهاي برف گير ضرورت داشته و در اين مدت رعايت نکات ايمني از اهميت دوچنداني برخوردار خواهد بود.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اردبيل از انبار مناسب نمک براي برطرف سازي نيازهاي استان در مناطق برف گير خبر داد و يادآور شد: برف روبي و نمک‌پاشي در محورها تداوم داشته و با تلاش عوامل راهداري هيچ يک از محورهاي مواصلاتي استان بسته نيست.

راه‌هاي ارتباطي برخي از روستاهاي اردبيل مسدود شد

گفتني است، با توجه به شدت بارش‌ها در برخي از روستاهاي استان تردد امکان پذير نبوده و تلاش‌ها براي بازگشايي مسيرهاي مورد نظر همچنان ادامه دارد.

مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي شهرستان خلخال در اين خصوص تصريح کرد: بارگشايي راه‌هاي روستايي تداوم داشته تا با تلاش شبانه‌روزي در سريعترين زمان ممکن امکان تردد در اين مسيرها نيز مهيا شود.

محمد قرباني اضافه کرد: طي شب گذشته راهداران در محور الماس سرنشينان ده‌ها خودروي گرفتار در برف و کولاک را امدادرساني کرده و به مقصد مورد نظر هدايت کردند.

به گفته وي با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها برخورداري از زنجير چرخ در مسيرهاي جنوبي استان ضروري بوده تا با رعايت نکات ايمني  سفر مطمئني را تجربه کرد.

تعطيلي تمامي مقاطع تحصيلي در بسياري از شهرها

با اعلام دومين اطلاعيه آموزش و پرورش استان اردبيل، فعاليت‌ آموزشي بسياري از مقاطع تحصيلي برخي از شهرها تعطيل اعلام شد.

پيرو جديدترين اطلاعيه صادره از سوي اداره‌کل آموزش و پرورش، در شهرهاي اردبيل، سرعين، نمين، نير، هير، گرمي، ارشق، لاهرود و کوثر کليه مقاطع تحصيلي تعطيل اعلام شدند.

همچنين در خلخال و خورش رستم مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و متوسطه دوره اول و در شاهرود و انگوت، پيش دبستاني و ابتدايي تعطيل اعلام گرديد.

با توجه به تداوم بارش برف و برقراري سامانه سرد در استان تعطيلي مدارس در طي روزهاي آتي نيز محتمل به نظر مي‌رسد.

خروج سامانه بارشي از روز يکشنبه

مديرکل هواشناسي استان اردبيل  از خروج سامانه بارشي طي روز يکشنبه خبر داد و افزود: در اين مدت حجم بارش قابل انتظار در مناطق مرکزي و جنوبي استان دو تا هشت سانتي‌متر خواهد بود.

علي دولتي‌مهر ميزان بارش‌ها در مناطق شمالي استان را کمتر از ساير مناطق ارزيابي کرد و ادامه داد: حجم بارش قابل انتظار در نوحي شمالي استان سه تا هشت ميلي‌متر است.

وي از کاهش محسوس دماي هواي استان از عصر جمعه تا روز دوشنبه خبر داد و يادآور شد: اين موج ناپايدار جوي کليه مناطق استان را تحت تاثير خود قرار داده و براي کاهش خسارت و حوادث احتمالي رعايت نکات ايمني ضرورت خواهد داشت.

، با توجه به کاهش ديد بر اثر کولاک و مه در مناطق کوهستاني از جمله آلوارس، موئيل، گردنه صائين، گردنه بودالالو، گردنه اسالم، آغ داغ، گردنه لنگان و خروسلو داغي اختلال در تردد پيش آمده و عبور و مرور در برخي از اين مسيرها به کندي در جريان است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 9

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.