1397/08/23 - 21 : 57
کد خبر: 18170
سازمان اداري و استخدامي آب پاکي را ريخت
"تاج" بايد فدراسيون فوتبال را ترک کند
احرار: در حالي رايزني‌ها براي ماندن "مهدي تاج" در رياست فدراسيون فوتبال با وجود مشموليت وي در قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها ادامه دارد که سازمان امور اداري و استخدامي تاکيد کرده هيچ شکي در رفتن و خروج تاج از فدراسيون فوتبال به عنوان يک بازنشسته غيرمشمول وجود ندارد و او بايد بعد از 26آبان ماه فدراسيون را ترک کند

روز شنبه همزمان با 26آبان ماه آخرين مهلت براي خروج بازنشسته‌هاي فعال در سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مشمول قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها است. اين در حالي است که با وجود فرصت کوتاه باقي مانده، همچنان خروج برخي افراد در بعضي از سازمان‌ها با اما و اگرهايي همراه بوده و رايزني‌ها براي ماندن آنان در جريان است. فدراسيون فوتبال يکي از سازمان‌هايي است که در مدت اخير حواشي بسياري براي ماندن يا رفتن مهدي تاج داشته است.

 

اما در آستانه پايان مهلت تعين شده براي خروج بازنشسته‌ها، پيگيري ايسنا از سازمان امور اداري و استخدامي در رابطه با ماندن يا رفتن رييس فدراسيون فوتبال با توضيحاتي همراه و اعلام شد که دليلي براي ماندن تاج وجود ندارد و او نيز بايد به عنوان يک بازنشسته شاغل، از فدراسيون خارج شود.

 

بنا بر توضيحات سازمان امور اداري و استخدامي، قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها شامل موسسات عمومي غيردولتي نيز مي‌شود و تمامي فدراسيون‌ها از جمله فدراسيون فوتبال را نيز در بر مي گيرد و هيچ استثنايي در اين رابطه وجود ندارد؛ از اين رو فدراسيون فوتبال هيچ تفاوتي با ساير سازمان‌هاي هم‌رده خود از جمله شهرداري ندارد و اگر رئيس فدراسيون مشمول استثنائات اين قانون نيست، حتما بايد پست خود را ترک کند؛ بنابراين اگر تاج واجد شرايط استثنائات اين قانون از جمله داشتن جانبازي بالاي ?? درصد، سه سال اسارت يا فرزند شهيد نيست، ديگر دليلي براي ماندن وي در فدراسيون فوتبال وجود ندارد.

 

دولت دخالتي در رفتن تاج ندارد

 

از سوي ديگر گفته مي‌شود که رئيس فدراسيون فوتبال نبايد مشمول قانون منع بکارگيري بازنشستگان شود، چرا که از نظر فيفا دولت‌ها حق دخالت در امور فيفا را ندارند. در اين باره سازمان امور اداري و استخدامي اينگونه توضيح مي دهد: " دولت هيچ دخالتي در اين قانون ندارد و قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها مصوبه مجلس است و قانونگذار، اجراي آن را ضروري مي‌داند؛ از اين رو دولت دخالتي در امور فوتبال نخواهد داشت و بنابراين فيفا نيز نمي‌تواند در اين رابطه واکنشي داشته باشد، پس جايي براي رايزني باقي نمي‌ماند."

 

گفتني است، ماجراي عدم خروج "مهدي تاج" از رياست فدراسيون فوتبال با وجود الزام قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها، به اين برمي‌گردد که برخي تاکيد دارند که فيفا در رابطه با دخالت دولت در عزل و نصب در فدراسيون فوتبال واکنش نشان خواهد داد و نبايد اين کار انجام شود؛ ولي در سوي مقابل، رايزني‌هاي اخير فوتبالي‌ها با مجلس شوراي اسلامي با اين توضيح مجلس همراه بوده که در اين قانون کاملا مشخص است که دولت در عزل و نصب فدراسيون‌ها هيچ نقشي نداشته و اگر نياز باشد، در اين زمينه مجلس مي‌تواند به صورت مکتوب مسئله را روشن کرده تا فدراسيون فوتبال بر اساس آن با فيفا مکاتبه و موضوع را براي آن ها شفاف کند.

 

با اين حال همچنان رايزني‌ها براي ماندن تاج در فدراسيون فوتبال ادامه داشته و حتي درخواست بررسي مجدد موضوع مطرح شده و ظاهرا رئيس مجلس نيز با اين بررسي موافقت کرده است.

 

خروج بازنشسته‌هاي شاغل بر اساس مصوبه مجلس در رابطه با قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها و اصلاح اين قانون از اواخر شهريورماه امسال در دستور کار قرار گرفته است. طبق اصلاحيه قانون منع به‌کارگيري بازنشستگان، روساي سه قوا، معاونان رئيس‌جمهور، نائب‌رئيسان مجلس، اعضاي شوراي نگهبان، وزيران و نمايندگان مجلس از قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها مستثني شده‌اند. در عين حال که بکارگيري بازنشستگان نيروهاي مسلح با تدابير فرماندهي معظم کل قوا صرفا در دستگاه‌هاي متبوع خود مجاز است. همچنين جانبازان بالاي ??درصد، آزادگان بالاي سه سال اسارت و فرزندان شهدا از اين قانون مستثني خواهند بود.

 

براي اجراي قانون منع بکارگيري بازنشستگان حدود دو ماه فرصت (تا 26آبانماه) تعيين شد تا افراد غير مشمول بتوانند پست خود را ترک کرده و تسويه کنند. قانون منع بکارگيري بازنشسته‌ها شامل دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون مديريت خدمات کشوري و همه دستگاه‌هايي که به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي‌کنند، مي‌شود. طبق اين ماده همه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتي، موسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي، شرکت‌هاي دولتي و همه دستگاه‌هايي که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر يا تصريح است، جزو اين قانون خواهند شد.

ايسنا

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.