1396/08/25 - 9 : 13
کد خبر: 16620
با برگزاري مراسم معارفه؛
"عنصري" ؛ شهردار جديد شهر توريستي باسمنج شد
يوسف عنصري به عنوان شهردار جديد شهر توريستي باسمنج معرفي و شروع به کار کرد.

با حضور عليخاني مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي در جلسه شوراي اداري شهر باسمنج، مهندس يوسف عنصري با دريافت حکم خود به صورت رسمي، به عنوان شهردار جديد شهر توريستي باسمنج معرفي و شروع به کار نمود.
در جلسه شوراي اداري شهر باسمنج که مديران و مسئولان ادارات، مسئول کلانتري و سپاه واعضاي شوراي اسلامي اين شهر حضور داشتند، با اهداي لوح سپاس به مهندس نسياني شهردار سابق و مهندس اوجاقي و مهندس اميري سرپرستان شهرداري از زحمات آنها تجليل به عمل آمده و حکم شهرداري مهندس يوسف عنصري به عنوان شهردار جديد شهر توريستي باسمنج توسط مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي نيز به ايشان داده شد.

 

 عمران و آباداني شهر توريستي باسمنج
نورالدين الفدا رئيس شوراي اسلامي شهر توريستي باسمنج دراين جلسه با اشاره به اينکه، خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاريم که بعد از 30 سال خواسته به حق اهالي ولايتمدار باسمنج در انتخاب شهردار بومي تحقق يافت، گفت: اعضاي شوراي اسلامي شهر با کمک و همياري مسئولان استان دست به انتخاب شهردار بومي زد و اين خواسته به حق اهالي بود که شهردار جديد، فردي بومي با سابقه درخشان در عمران شهري مي باشد.
وي، با تقدير و تشکر ويژه از اهالي ولايتمدار و تک تک اعضاي شوراي شهر و  همه مسئولان استاني که به انتخاب شوراي اسلامي شهر اعتماد نمودند، تصريح کرد: شهردار جديد، داراي تجارب و سوابق ارزشمندي در حوزه شهري، درد آشنا و سابقه حضور در شوراي اسلامي شهر و شهردار را دارد و قطع يقين اين تجارب موجب موفقيت ايشان در مسئوليت خطير شهرداري شهر توريستي باسمنج خواهد بود.
الفدا، اضافه کرد: حضور شهردار بومي با تجارت درخشان، نقطه عطف در عمران و آباداني شهري است و شهر باسمنج را به جايگاه واقعي خود خواهند رساند، با وحدت و تعامل و همکاري  شهردار جديد  با شوراي اسلامي شهر و اهالي و ادارات و مسئولان، شاهد عمران و آباداني شهر توريستي باسمنج خواهيم بود.
رئيس شوراي اسلامي شهر باسمنج در خاتمه، گفت: جا دارد در پايان از حمايتهاي هميشگي دکتر عليخاني مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي و همچنين از تلاشهاي شهرداران سابق به ويژه مهندس نسياني شهردار سابق و از سرپرستان شهرداري آقايان اوجاقي و اميري نيز کمال تشکر و قدردانيرا داشته باشيم.
بهرام نسياني شهردار سابق شهر توريستي باسمنج نيز در اين جلسه، به ارايه گزارش عملکرد خود در مدت زمان شهرداري خود پرداخت و از حمايتهاي اعضاي شوراي اسلامي و اهالي ولايمتدار باسمنج تقدير و تشکر نمود.


 تبديل شهر باسمنج به شهري آباد
عليخاني مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه، با اشاره به زلزله اخير استان کرمانشاه، گفت:  زماني که يک حادثه در کشور اتفاق مي افتد، حامل پيام است. وقتي در مقوله ساخت و ساز و عمران شهري به صورت کارشناسي و با استفاده از علم جلو برويم، قطعا يقين ميزان خسارت بسيارکاهش خواهد يافت و وقتي در امر ساخت و ساز، نظارت و وجدان کاري توام با علم و آگاهي وجود داشته باشد و به جاي احساسات  از علم در تصميم گيري بهره گيريم، قطع يقين در مواقع بحران با کمترين خسارات روبرو خواهيم بود.
وي، نظارت بر امرساخت و ساز اصولي را جزو وظايف شهرداري ها بيان کرده وافزود:  نقش شهرداري ها به عنوان مسئولان اصلي شهر در بحث ساخت و ساز بسيار حايز اهميت است و همه مسئولان شهري بايد در جهت ايمن سازي ساختمان ها تلاش جدي نمايند، زلزله اخير کرمانشاه هشدار جدي است که شايد فردا شاهد زلزله در منطقه باشيم. بنابراين براي کاهش ميزان خسارات و حفظ جان انسانها، ايمن سازي و رعايت اصول مهندسي در ساخت و سازها امري ضروري است.
مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي، تصريح کرد: از مرحله مهندسي و آزمايش خاک و مقاومت آن، طراحي و معماري و کارگران ومهندسين ناظر و اجرا و ... و در کنار اين ها، مسئولان شهرداري به عنوان ناظران عالي اگر همه به درستي و بر اساس علم و آگاهي و قانون عمل نمايند، در مواقع بحران با کمترين ميزان خسارات و تلفات جاني مواجه خواهيم بود.
عليخاني با تاکيد بر اينکه بايد کسي که کارش را درست انجام نمي دهد مورد مواخذه و مجازات قرار گيرد، اضافه کرد: وقتي در يک زلزله ساختمان جديد الاحداثي آسيب مي بيند، بايد مهندسان و مسئولان آن ساختمان مجازات شود.
وي با تبريک به شوراي دوره پنجم به خاطر انتخاب شهردار بومي، ادامه داد: شهر باسمنج نزديکترين شهر به کلانشهر تبريز و به عنوان باغ شهر و تنفس گاه تبريز و داراي باغات  مشهور و از مناطق خوش آب  و هوا مي باشد که شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد در حفظ باغات و جلوگيري از تعرض به آنها به صورت جدي تلاش نمايند.
مدير کل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي، با عنوان اينکه توسعه باسمنج بايد تعريف  گردد، بيان داشت: نظر همه اهالي و همچنين شهرداري و شوراي شهر باسمنج، توسعه و تبديل اين شهر به شهري آباد و يک منطقه گردشگري است که برگزاري همايش توسعه باسمنج يکي از مناسب ترين اقدام براي يافتن راهکار توسعه باسمنج  مي باشد و بايد دبيرخانه دايمي همايش در شهرداري داير گردد تا ديدگاههاي مردم علاقه مند و تشکلهاي محيط زيست و ... براي توسعه باسمنج کمک و همفکري کنند.
عليخاني، آغاز عمليات احداث فرهنگسراي باسمنج در دوره چهارم شوراي اسلامي شهر را يکي از اقدامات خوب شهردار سابق بيان کرده و اظهارداشت: با اتمام عمليات احداث و افتتاح اين فرهنگسرا،  فرهنگسرا به يکي از پتانسيل هاي شهر باسمنج تبديل شده و با برگزاري همايش ها و سيمنارها و ... کشوري و استاني، شهر باسمنج به مرکز برگزاري همايش ها و سمينارها تبديل خواهد شد.
وي در بخش ديگر سخنان خود، بي حاشيه بودن وتعامل و وحدت و همکاري با شهرداري و با افق ديد باز به توسعه و پاکدستي و شفافيت را از الزامات شوراي دوره پنجم عنوان نموده و افزود: از شهردار جديد نيز انتظارداريم نسبت به توسعه فضاي سبز، حفظ و موجوديت باغات باسمنج تلاش کند و براي  زيباسازي شهر باسمنج همت و با برنامه ريزي و کمک و تعامل شوراي شهر در جهت توسعه شهري نمايد.


باسمنج را به جايگاه واقعي و شايسته خود خواهيم رساند
يوسف عنصري شهردار جديد شهر توريستي باسمنج پس از دريافت حکم خود، ضمن تشکر از حضورتک تک اعضاي شوراي اداري و تشکر از شوراي دوره پنجم به خاطر اعتمادشان براي خدمت گذاري به اهالي باسمنج، گفت: از همه کساني که براي توسعه و آباداني شهر باسمنج تلاش کرده اند به ويژه از شهرداران سابق بالاخص مهندس نسياني شهردار سابق و شوراهاي قبلي و همچنين از سرپرستان شهرداري  آقايان مهندس اوجاقي و مهندس اميري و کليه همکاران شهرداري، کمال تشکر را دارم.
وي افزود: خداوند منان را شکرگذارم که توفيق خدمت گذاري به اهالي شريف و لايتمدار باسمنج را به بنده عنايت فرمود تا بتوانم با تعامل و همکاري تک تک اهالي و همفکري اعضاي شوراي اسلامي شهر و حمايت مسئولان استان، شهر باسمنج را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
شهردار جديد شهر توريستي باسمنج، با اشاره به اينکه شهر باسمنج در يک منطقه خوش آب و هوا و گردشگري قرار گرفته است و اين پتانسيل خوبي براي تبديل به منطقه گردشگري مي باشد، تصريح کرد:  با تبديل باسمنج به منطقه گردشگري و توريستي شاهد توسعه اين منطقه خواهيم بود.
مهندس عنصري، از واگذاري پروژه هاي سرمايه گذاري در آينده نزديک خبر داده و بيان داشت:  چندين پروژه سرمايه گذاري آماده واگذاري مي باشد که از کليه سرمايه گذاران عزيز دعوت به سرمايه گذاري و مشارکت در اين پروژه ها هستيم.
وي بازگشايي خيابان اصلي شهر باسمنج را يکي از مطالبات چندين ساله اهالي بيان کرده و اضافه کرد: با همکاري اهالي محترم، بازگشايي خيابان اصلي شهر باسمنج براي رفع ترافيک سنگين و رفاه حال شهرندان جزو برنامه هاي آتي شهرداري مي باشد.
شهردار جديد شهر توريستي باسمنج، جذب درآمدهاي پايدار را يکي از نيازهاي شهرداري ها دانسته و ادامه داد: متاسفانه تاکنون  هيچگونه درآمد پايداري براي شهر جذب نشده است که براي چگونگي جذب درآمدهاي پايدار مطالعاتي از سوي شهرداري با استفاده از کارشناسان و اساتيد دانشگاهي انجام خواهد پذيرفت.
مهندس عنصري، مديريت واحد شهري را از نيازهاي شهرداري ها عنوان کرده و خاطرنشان کرد:  براي پيشبرد مديريت شهري، همه دستگاههاي دولتي و ... بايد با شهرداري تعامل دو سويه داشته باشند و مشارکت مردم در ساختن شهر نيز ضرورت دارد تا شهرداري بتواند نسبت به توسعه شهري اقدام نمايد.
وي تاسيس دانشگاه جامع علي و کاربردي شهرداري باسمنج و اتمام عمليات ساخت فرهنگسراي باسمنج را جزو اولويت هاي کاري شهرداري بيان کرده و اظهار نمود: در جهت ايجاد شهر سالم در فرهنگسراي باسمنج کلاسهاي آموزشي در زمينه هاي ترک اعتياد، ازدواج – طلاق و ساير زمينه ها و همچنين در راستاي بالا بردن روحيه مردم، جنگ هاي شادي برگزار خواهد شد.
وي در خاتمه گفت: با آگاهي از تمامي مشکلات مسئوليت را قبول نموده ام و تا آخرين لحظه حضورم خود را وقف شهر و شهروندان باسمنجي خواهم نمود تا باسمنج را به جايگاه اصلي خويش که همانا در خور و شايسته ملت شريف و شهيدپرور باسمنج است، برسانم.
 شايان ذکر است: در اين جلسه با اهداي لوح سپاس از خدمات مهندس نيساني شهردار سابق و همچنين تلاشهاي مهندس اوجاقي و مهندس اميري سرپرستان شهرداري تقدير وو تشکر شد و در نهايت حکم شهرداري مهندس يوسف عنصري توسط دکتر عليخاني مديرکل امور شهري و شوراهاي استانداري آذربايجان شرقي اعطا گرديد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.