1396/06/11 - 21 : 27
کد خبر: 16485
ديدار خبرنگاران رسانه‌هاي جمهوري آذربايجان با هيأت مديره خانه مطبوعات آذربايجان شرقي
خبرنگاران و تصويربرداران منتخب رسانه‌هاي دولتي و خصوصي کشور جمهوري آذربايجان که با هدف تقويت ارتباطات رسانه‌اي ميان تبريز و باکو از چند روز گذشته در استان حضور دارند، امروز با هيأت مديره خانه مطبوعات آذربايجان‌ شرقي ديداري مشترک داشتند.

علي پيروزمنش، قائم مقام مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در ابتداي اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور هيأت رسانه‌اي آذربايجان در تبريز اظهار کرد: تعاملات رسانه‌اي ميان دو کشور به ويژه تبريز و باکو به دليل اشتراکات تاريخي، فرهنگي، ديني و زباني بسيار راهگشا خواهد بود. 

  

وي با تأکيد بر تقويت ديپپلماسي رسانه‌اي ميان ايران و آذربايجان خاطرنشان کرد: در سفر اخير معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شهر باکو بر تقويت نقش رسانه‌هاي دو کشور در صنعت توريسم، خواهرخواندگي رسانه‌هاي دو کشور و همچنين برگزاري همايش منطقه‌اي مشترک تأکيد شده است. 

  

پيروزمنش با اشاره به فعاليت‌ها و برنامه‌هاي گسترده خانه مطبوعات آذربايجان ‌شرقي، يادآور شد: همانگونه که تبريز ميزبان هيأت رسانه‌اي جمهوري آذربايجان به بهانه تبريز 2018 بوده است؛ خواهان حضور هيأتي از سوي خانه مطبوعات استان در راستاي ارتقاي تعاملات و پرداختن به مسأله باکو 2019 هستيم. 

  

همچنين مرتضي شفيعي، مدير خانه مطبوعات استان آذربايجان‌شرقي اظهار کرد: انتخاب تبريز در سال 2018 به عنوان پايتخت نمونه گردشگري جهان اسلام و انتخاب شهر باکو در سال 2019 به همين عنوان فصل مشترکي براي تعاملات رسانه‌اي ميان مطبوعات دو کشور است. 

  

وي با اشاره به تاريخ، تمدن و هويت فرهنگي و ديني منطقه آذربايجان و تبريز يادآور شد: بسياري از مردم کشورهاي منطقه آرزو دارند براي يک بار هم که شده به تبريز سفر کنند و امروز اين افتخار نصيب هيأت رسانه اي جمهوري آذربايجان شده تا تبريز کهن را از نزديک بازديد کنند. 

  

شفيعي از برگزاري جشنواره مطبوعات آذربايجان شرقي در سال‌جاري به همت خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: در صورت درخواست رسمي سفارت جمهوري آذربايجان و تأييد دفتر وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب؛ آمادگي لازم براي اختصاص يکي از محورهاي جشنواره به موضوع «باکو 2019» را داريم. 

 

همچنين اسد فلاح، رييس هيأت مديره خانه مطبوعات استان در سخناني انتخاب تبريز در سال 2018 و شهر باکو در سال 2019 به عنوان پايتخت نمونه گردشگري جهان اسلام را افتخاري مشترک براي دو کشور دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسيار سازنده‌اي در عرصه گردشگري و صنعت توريسم ايفا مي کنند. 

  

وي با تأکيد بر اين‌که خانه مطبوعات استان آماده تعامل حداکثري و تبادل تجربيات ميان رسانه‌هاي دو کشور است، گفت: اعتقاد داريم حضور مستمر هيأت هاي رسانه‌اي به صورت تخصصي در دو کشور همسايه مي‌تواند ادبياتي مشترک را حاکم کرده و منجر به هم‌افزايي هر چه بيشتر رسانه‌اي شود. 

  

همچنين طاهر آيدين اوغلو، سرپرست گروه خبرنگاران جمهوري آذربايجان در سخناني با بيان اين‌که بيش از پنج هزار رسانه رسمي در اين کشور به صورت آزادانه فعاليت دارند، اظهار کرد: گسترش تعامل ميان رسانه هاي تبريز و باکو مورد نظر است و در اين راستا آماده ميزباني از هيأت رسانه‌اي تبريز در جمهوري آذربايجان‌ هستيم. 

  

گفتني است، 13 نفر از خبرنگاران و تصويربرداران منتخب رسانه هاي دولتي و خصوصي جمهوري آذربايجان براي بازديد از آثار تاريخي و معرفي آنها با هدف تقويت ارتباطات رسانه اي بين تبريز و باکو از چند روز گذشته وارد تبريز شده و مدت سه روز در اين شهر تاريخي اقامت داشتند.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.