1396/05/06 - 19 : 32
کد خبر: 16429
امام جمعه تبريز:
ديدار فرماندهان ارشد سپاه با رييس جمهوري نقطه‌ي عطفي در راستاي حفظ وحدت بود
احرارخبر: امام جمعه‌ي تبريز با تأکيد بر حفظ وحدت و انسجام ملي، گفت: ديدار فرماندهان ارشد سپاه با رييس جمهوري نقطه‌ي عطف و اقدامي قابل تقدير در راستاي حفظ انسجام و وحدت ملي بود.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در سخنراني خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي اين هفته، با بيان اينکه اول مرداد ماه به نام روز نماز جمعه نامگذاري شده است، اظهار کرد: اولين نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامي، در پنجم مرداد سال ?? به فرمان امام راحل توسط حضرت آيت الله طالقاني در تهران اقامه شد. 

  

وي در خصوص جايگاه نماز جمعه، ادامه داد: بايد به سوي نماز جمعه و خطبه‌هاي آن شتافت، نماز جمعه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي اهميت خاصي يافته و يکي از برکات انقلاب، برگزاري نمازهاي جمعه به طور باشکوه بود. 

  

وي با تاکيد بر اينکه نماز جمعه در ??? نقطه‌ي کشور برگزار مي‌شود، بيان کرد: نماز جمعه پايگاه حمايت از نظام و رهبري است؛ حتي اگر يک نفر بيشتر شرکت کند به اندازه‌ي همان يک نفر دشمنان بيشتر وحشت خواهند کرد؛ نماز جمعه پايگاه روشنگري و آگاهي بخشي و يک نماز عبادي و برنامه‌ي سياسي است. 

  

امام جمعه‌ي تبريز با اشاره به اينکه برنامه‌هاي نماز جمعه در عين تکرار هرگز کهنه نمي‌شود، افزود: نماز جمعه رسانه‌اي فراگير و کم هزينه است، رسانه‌اي که همواره مردم از آن استفاده کرده و اطلاع رساني به نحو صحيح و دقيق انجام مي‌شود،  نماز جمعه پايگاه مقاومت و مرکز مقابله با فتنه‌هاست. 

  

وي با اشاره به فتنه‌هاي روي داده در دهه‌ي ??، بيان کرد: در اين دهه پيچ خطرناکي در مقابل ملت و انقلاب قرار داشت، در اين زمان نماز جمعه نقش موثري در راستاي سرکوب دشمنان ايفا کرد و همچنين در هشت سال دفاع مقدس نيز نماز جمعه، مرکز جذب نيرو بود؛ خطبه‌هاي نماز جمعه درمان شفا بخشي است که اگر دقت کنيم و اهميت آن را درک کنيم ديگر اين صحنه را ترک نخواهيم کرد. 

  

وي بيان کرد: نماز جمعه محل هجمه به دشمن است، دشمنان از اين صحنه‌ي عبادي سياسي وحشت دارند، همانگونه امامان جمعه همواره مورد هجمه‌ي دشمنان بوده‌اند و پنج امام جمعه‌ي معتبر و معروف "شهيد آيت‌الله قاضي طباطبايي، شهيد آيت‌الله مدني، شهيد آيت‌الله قدوسي، شهيد آيت‌الله دستغيب شيرازي و شهيد آيت‌الله اشرفي اصفهاني" که هر هفته خداوند را به سوي خدا دعوت مي‌کردند توسط دشمنان در محراب عبادت شهيد شدند. 

  

امام جمعه‌ي تبريز با اشاره به اينکه نماز جمعه کانون توجه و اهتمام مردم متدين است، افزود: بايد به نماز جمعه و ضرورت جذب همگان و به ويژه جوانان به اين عرصه‌ي مهم، توجه شود؛ حضور جوانان و نوجوان که آينده‌سازان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند مورد تاکيد بوده و بايد به اين اقشار ميدان دهيم تا افرادي که علاقه دارند در اين راستا نقش ايفا کنند. 

  

وي اضافه کرد: مردم‌داري و اتصال امام جمعه به مردم مورد تاکيد بوده و بايد اين از فرصت طلايي نهايت بهره را ببريم، امام جمعه برنامه‌ي بسيار بزرگي بوده و جايگاه پدري نسبت به عموم مردم و جناح‌هاي سياسي داخل نظام را دارد و امام جمعه بايد براي تمام جناح‌هاي سياسي داخل نظام و معتقد به ولايت فقيه، حق پدري را ادا کند. 

  

وي با تاکيد بر اينکه موضع‌گيري صحيح و درست در نماز جمعه از موارد مورد تاکيد است، خاطرنشان کرد: روز جمعه از اعياد ارزشمند ما بوده و اميد است که بتوانيم از اين روز مقدس نهايت استفاده را ببريم، نماز جمعه به منزله‌ي حج فقرا بوده و روز جمعه سيد ايام بوده و از عيد قربان مهم‌تر است. 

  

وي با اشاره به مناسبت پنجم مرداد، سالروز تشريف‌فرمايي رهبر انقلاب به تبريز، تاکيد کرد: اين روزها در فلسطين انتفاضه‌ي ديگري آغاز شده و با توسط به کاهش اخبار سوريه و قطر، برخلاف خواسته‌ي دشمن، فلستطين دوباره در صدر اخبار قرار گرفته است. 

  

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تشريح کرد: بسته شدن بي‌سابقه‌ي درب‌هاي مسجد الاقصي باعث واکنش‌هاي خشمگين مردم فلسطين شده بود در اين راستا به اعتراض برخاسته و عده‌اي شهيد شدند. 

  

امام جمعه‌ي تبريز افزود: رژيم صهيونيستي براي فرار از اين بحران و براي خاموش کردن انتفاضه در تلاش است که با کشورهاي عربي مذاکره کرده و روابط با کشورهاي عربي مسلمان را عادي‌سازي کند، اين کشورها نبايد در زمين رژيم صهيونيستي بازي کنند! بلکه بايد با ابتکار عمل از يهودي‌سازي قبله اول مسلمانان جلوگيري کنند. 

  

وي با تاکيد بر اينکه حرکات اخير در مقابل مسجد الاقصي در جهان اسلام نيز انعکاس خوبي داشت، بيان کرد: تعدادي از کشورهاي اسلامي بسته شدن درب‌هاي مسجدالاقصي را محکوم کرده و اردوغان نيز در مصاحبه‌اي گفت که «مسجد القصي و ساير اماکن مقدس در بيت المقدس افتخار جهان اسلام و مقدسات يک ميليارد و ??? ميليون مسلمان است»، اميدواريم در بحث فلسطين همه‌ي مسلمان يک صدا شوند. 

  

وي با بيان اينکه تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران چهار محور اساسي دارد، گفت: تحريم‌ موشک‌هاي بالستيک، تحريم‌هاي اضافي عليه اشخاص حقيق و حقوقي که در توسعه موشکي کشور نقش دارند، تحريم‌ها عليه سپاه پاسداران يا مراکزي که به نحوي با آن ارتباط دارند و تحريم‌هاي حقوق بشري شامل اين چهار محور هستند. 

  

وي اضافه کرد: تحولات منطقه و پيروزي و توفيقات جبهه‌ي مقاومت، از جمله ي دلايل دشمن براي تشديد اين تحريم‌ها بوده و گسترش حوزه‌ي نفود ايران در منطقه و تبديل شدن جمهوري اسلامي ايران به عنوان الگوي آزادي‌خواهان جهان نيز از عوامل ديگر تشديد تحريم‌ها بوده است. 

  

امام جمعه‌ي تبريز افزود: با توجه به منشا اصلي شکست‌هاي زنجيره‌اي آمريکا و نيز شکست‌هاي راهبري استکبار بر سلطه‌ي بر جهان اسلام، لازم است که جبهه‌ي مقاومت اسلامي مورد حمايت همه جانبه قرار بگيرد. 

  

وي ادامه داد: روشنگري و افشاي چهره‌ي واقعي استکبار و خنثي‌سازي ريشه‌هاي اصلي فتنه، ارتقاي آگاهي عمومي نسبت به جبهه‌ي استکبار، حفظ و تقويت وحدت و انسجام ملي از جمله موارد مورد تاکيد بوده و در راستاي حفظ وحدت نيز ديدار فرماندهان ارشد سپاه با رييس جمهوري نقطه‌ي عطف و اقدامي قابل تقدير است. 

  

گفتني است، در پايان خطبه‌ها، از محمد مهدي حسن‌زاده، حافظ کل قرآن که طي سه و نيم سال حافظ کل قرآن شد، تجليل به عمل آمد. 

  

شايان ذکر است، در پايان نماز جمعه، پيکرهاي پاک چهار شهيد گمنام و پيکر پدر شهيدان قراملکي تشييع شد و در کنار آن مردم و نمازگزاران براي دفاع از مسجد الاقصي و مسلمانان مظلوم ميانمار راهپيمايي کردند.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.