1395/11/11 - 19 : 59
کد خبر: 14954
مديرعامل منطقه آزاد ارس:
نيروي کافي براي کار در منطقه آزاد ارس نداريم
احرارخبر: مديرعامل منطقه آزاد ارس گفت: امروزه مشکل نيروي انساني در منطقه آزاد ارس داريم چراکه نيروي کافي براي کار در ارس نداريم و در اکثر کارخانجات بنر استخدام نيروي کار نصب شده است ولي تکميل نمي‌شود.

محسن خادم عرب باغي عصر امروز در نشست خبري به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه منطقه آزاد ارس امروزه حرفي براي گفتن دارد چراکه فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در آن صورت گرفته است، اظهار داشت: امروزه بيش از 400 واحد صنعتي در منطقه آزاد ارس ايجاد شده است.

وي با اشاره به اينکه با وجود مشکلات فراوان براي سرمايه‌گذاري خارجي، در ارس سرمايه‌گذاري و انتقال تکنولوژي خوبي صورت گرفته است، افزود: سرمايه‌گذاران خارجي استقبال خوبي از اين منطقه داشته‌اند و زمينه‌هاي لازم براي حضور آنان نيز فراهم مي‌شود. 

مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکيد بر اينکه اين منطقه براي کشاورزي بسيار مساعد است، گفت: امروز ارس به صادر‌کننده محصولات کشاورزي و صنايع تبديلي و فرآوري شده تبديل شده ‌که اين روند بايد حفظ و تقويت شود.

عرب باغي به ظرفيت‌هاي برجسته ارس در حوزه گردشگري اشاره کرد و ابراز داشت: رود ارس با 240 کيلومتر ظرفيت تبديل به مراکز گردشگري و آبزي‌پروري را دارد و از آغاز به کار تاکنون گردشگران زيادي را جذب کرده است.

 وي با بيان اينکه زماني ما منطقه آزاد مي‌شويم که براي موضوعات فرهنگي و اجتماعي برنامه داشته باشيم، خاطرنشان کرد: نوسازي، هوشمندسازي و تجهيز مدارس جلفا انجام شده ضمن اينکه در حوزه بهداشت و درمان هم کل درمانگاه‌هاي منطقه تجهيزات پزشکي به‌روز تهيه و توزيع کرده‌ايم.

رئيس هيئت‌مديره منطقه آزاد ارس افزود: سايت ورزشي 120 هکتاري ارس هم در حال آماده‌سازي است تا از سال 96 عمليات اجرايي آن آغاز شود. 

مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، با تاکيد بر اينکه در سه سال اخير زيرساخت‌هاي روز فراهم شده و از نظر برق، آب و گاز و اينترنت مشکلي نداريم، ادامه داد: فقط براي پروژه‌هاي عمراني زيرساختي در سه سال اخير بيش از 600 ميليارد تومان هزينه شده است.

عرب باغي اشتغال‌زايي بالا در منطقه آزاد ارس را يادآور شد و با اشاره به اينکه آمار زندانيان منطقه در سال‌هاي اخير 60 درصد کاهش يافته است، تصريح کرد: اشتغال منطقه آزاد ارس از 4500 نفر به بيش از 12 هزار نفر در سال 95 افزايش يافته است که ظرفيت بسيار مناسبي براي توليد، صادرات و اشتغال است.

وي با تاکيد بر اينکه شغل‌هاي مفت‌خوري در سيستم ما جايگاهي ندارد بلکه ايجاد اشتغال و کار و پويايي مورد توجه قرار مي‌گيرد، ابراز داشت: امروزه مشکل نيروي انساني در منطقه آزاد ارس داريم چرا که نيروي کافي براي کار در ارس نداريم و در اکثر کارخانجات بنر استخدام نيروي کار نصب شده ‌ولي تکميل نمي‌شود.

 اين مقام مسئول صنعتي و تجاري در آذربايجان شرقي با بيان اينکه رويکرد منطقه آزاد ارس توليد کالاهاي صادرات محور است، خاطرنشان کرد: معتقدم اگر صادرات محقق نشود، هيچ رشدي نخواهيم داشت و بايد از تکنولوژي و نيروي انساني روز بهره‌مند شويم. 

مديرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به اينکه شرکت‌هاي تجاري بزرگ و مراکز خريد عظيم در ارس راه‌اندازي شده است، ادامه داد: افزايش واردات در منطقه آزاد ارس صرفاً به معني واردات کالاهاي مصرفي نيست بلکه مواد اوليه کارخانجات وارد شده و با تبديل به ارزش افزوده، صادرات و اشتغال ايجاد مي‌کند.

وي با اشاره به برخي حاشيه‌سازي‌ها براي فعاليت‌هاي مناطق آزاد، اظهار داشت: ما يک نيروي صنعتي و توليدي هستيم و بدون توجه به حاشيه‌ها منطقه آزاد را به پيش برده‌ايم. 

عرب باغي خاطر نشان کرد: هنوز با منطقه آزاد ايده آل فاصله داريم ولي همه بايد دست‌به‌دست هم دهيم و از انفعال خارج شده و به تحرک و پويايي دست يابيم.

رئيس هيئت‌مديره منطقه آزاد ارس با اشاره به اينکه فرودگاه ارس تصويب شده و براي دريافت مجوز به کميته هوانوردي ارسال شده است، ابراز داشت: جايابي آن قبلاً انجام شده و منتظر اعلام نظر اين کميته با توجه به مرزي بودن منطقه و ظرفيت پروازها هستيم تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.

وي با انتقاد از گمرک براي عدم اختصاص مرخصي به خودروهاي ارس پلاک يک ماه در سال، گفت: هنوز جواب قانع‌کننده‌اي دريافت نکرده‌ايم ولي به دنبال حل آن هستيم.

تسنيم

کلیدواژه ها:
محسن دلاوری
1396/03/24-13:01:14
0
0

آقای عرب باغی چرا دروغ میپرونی شما یه شرکت خوبی بگو بریم مشغول کار بشیم این همه جوان بیکار دنبال کار میگردن کو اون بنرهای استخدامی هر روز صبح با پای پیاده خیابانهای منطقه آزاد رو دارم میگردم که کار پیدا کنم

مرتضی شکوهی
1396/03/24-13:07:51
1
0

آقای عرباغی دنبال کار میگردم با ماشین تو خیابانهای منطقه آزاد ارس دنبال کار میگردم یه آدرسی از اون بنرهای استخدامی که میگید زدن جلوی درب شرکتها وکارخانجات بدید تا بریم شاید استخداممون کردن ولاه هرچقدر با ماشین دور میزنم بنر استخدامی نمیبینم.ناراحت نشید ولی حقیقت رو بگید شاید این نظری رو که من نوشتم به دلیل همکاری مدیریت این سایت با سازمان مطلبه منو تو سایت نذارن تمام افکار عمومی ضد شما هستن لطفان پیامه من را تو سایت بذاریدممنون

بهروزاحدی
1396/04/30-10:40:51
0
0

آماده کارکردن در منطقه آزاد ارس هستم تلفن تماس09388307089 متخصص هرکاری هستم

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.