1395/10/12 - 13 : 47
کد خبر: 14734
اخبار کوتاه انتظامي آذربايجان شرقي
بيش از يک تن مواد مخدر در آذربايجان شرقي کشف شده است
احرارخبر: جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف يک تن و 390کيلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام 23باند قاچاق مواد افيوني در 9 ماهه گذشته خبر داد.

سرهنگ علي محمدي اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته، در سه هزار و 500 عمليات توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در استان، يک تن و 390 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وي افزود: در اين مدت 23 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در استان شناسايي و منهدم و در حدود چهار هزار قاچاقچي و توزيع کننده مواد مخدر دستگير و به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

جانشين فرمانده انتظامي استان از توقيف 230 دستگاه خودروي سواري،  پنج دستگاه کاميون کشنده و 39 دستگاه موتورسيکلت در اين مدت خبر داد.

وي از افزايش توان پليس مواد مخدر استان نسبت به سال‌هاي قبل خبر داد و بيان داشت: در اين زمينه با اولويت قرار دادن موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال جاري در 9 ماهه امسال، يک هزار طرح در سطح استان انجام داديم که اين طرح‌ها شامل پاکسازي نقاط آلوده، ارتقاء امنيت اجتماعي و کنترل محورهاي مواصلاتي استان مي‌شود و نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است.

اين مقام انتظامي با اشاره به جمع آوري تعداد 12 هزار معتاد خطرناک يادآور شد: معتادان جمع‌آوري شده به مراکز بازتواني و کمپ‌هاي ترک اعتياد ماده 16 معرفي شدند.

جانشين فرمانده انتظامي استان در پايان به اقدامات فرهنگي نيز اشاره و تصريح کرد: در اين مدت کار‌شناسان پليس مبارزه با مواد مخدر در  استان با حضور در مساجد، مدارس، کارخانه‌ها و دانشگاه‌ها نسبت به اجراي کلاس‌هاي آموزشي در مورد تشريح عوارض سوء مصرف مواد مخدر سخنراني و به حاضران آموزش‌هاي چهره به چهره ارائه کردند.

 دستگيري سارقان منزل با 14 فقره سرقت در ميانه

سرهنگ هاشم شعفي گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر، تيمي از ماموران مبارزه با سرقت پليس آگاهي تشکيل و دستگيري سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان ميانه ادامه داد: پليس آگاهي شهرستان ميانه با بررسي صحنه‌هاي سرقت و جمع‌آوري سرنخ‌هاي موجود به چهار سارق حرفه‌اي سابقه دار در شهر ميانه مظنون و پس از تحقيقات گسترده پليسي با اطمينان از دست داشتن اين افراد در سرقت‌ها، آن‌ها را با هماهنگي مقام قضائي دستگير کردند.

وي ادامه داد: در بازجويي‌هاي به عمل آمده، متهمان به 14 فقره سرقت منزل اعتراف و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ميانه در پايان از شهروندان خواست در صورت داشتن موارد مشکوک موارد را به پليس 110 اطلاع دهند.

 نفوذ به حريم خصوصي اصلي ترين تهديد کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي

سرهنگ محسن محمودي در مورد آسيب‌شناسي شبکه‌هاي اجتماعي و تبيين فرصت‌ها و تهديدهاي تبادل اطلاعات در اين شبکه‌ها در جمع دانشجويان خوابگاه شهداي ويژه خواهران دانشگاه تبريز بيان داشت: استفاده از اينترنت و فضاي سايبري در مواقع ضروري و نياز مي‌تواند به برطرف کردن نياز آن‌ها کمک کند و متاسفانه برخي از افراد در مواقع غيرضروري و زمان‌هايي که اصلاً به آن نياز ندارند از آن استفاده مي‌کنند که مي‌تواند تبعات زيان‌باري براي آن‌ها داشته باشد.

اين مقام انتظامي افزود: يکي از معايب و خطرات شبکه‌هاي اجتماعي که باعث چالش‌هاي شديد در زندگي فردي و اجتماعي کاربرآن را در بر مي‌گيرد نفوذ به حريم خصوصي آنهاست، اگر چه کاربران با هويتي مجازي در اين شبکه‌ها حضور دارند ولي باز هم تفاوتي در نفوذ به حريم خصوصي آن‌ها نخواهد داشت.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي هشدارهايي را براي کاربران هنگام حضور در شبکه‌هاي اجتماعي مطرح کرد و گفت: اگر اطلاعات کافي در مورد شبکه اجتماعي مورد نظر خود نداريد، به آن وارد نشويد، در صورت حضور در شبکه‌هاي اجتماعي موارد امنيتي، رمزگذاري و... را رعايت کنيد، در گروه‌هايي که شما را تحت تاثيرات مخرب اخلاقي و فرهنگي قرار مي‌دهند عضو نشويد و در صورت عضويت سريعاً آن را ترک کنيد  و در صورت دريافت پيام از طريق افراد نا‌شناس به آن‌ها پاسخ ندهيد.

وي افزود: اطلاعات خصوصي و شخصي خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک قرار ندهيد، شبکه‌هاي اجتماعي بستر مناسبي جهت ارسال تصاوير خصوصي و خانوادگي نيستند، اطلاعاتي از خود را در شبکه‌هاي اجتماعي قرار دهيد که اگر فاش شد ضربه‌اي به حيثيت شما وارد نشود، بدانيد که هکر‌ها هميشه در کمين هستند و شبکه‌هاي اجتماعي بستري مناسب براي فعاليت هکرهاست، هر موضوع، مطلب و مواردي را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک نگذاريد، شماره حساب‌ها و رمز‌هاي خود را در بستر شبکه‌هاي اجتماعي اعلام نکنيد و هرگونه مطلب در خصوص افراد مشخصي را دريافت کرديد، منتشر نکنيد.

سرهنگ محمودي در پايان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري، به پليس فتا مراجعه و مشکل خود را با کار‌شناسان اين پليس در ميان بگذارند و يا با شماره‌هاي 2188603 و 2188756، 110 و 197 موضوع را به پليس گزارش دهند.

 کشف کالاي قاچاق 3 ميلياردي در مرند

سرهنگ کاظم دهقاني گفت: ماموران انتظامي در راستاي اجراي  طرح مبارزه با قاچاق کالا، يک دستگاه کاميون خاور را به ظن حمل بار قاچاق توقيف کردند.

وي افزود: در بازرسي از اين کاميون، مقادير زيادي انواع کالاي قاچاق شامل چهار هزار و 437 ثوب البسه، مقاديري کفش و کيف زنانه و 6 هزار قلم انواع لوازم آرايشي، بهداشتي و شوينده به ارزش سه ميليارد ريال کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرند خاطرنشان کرد: در اين راستا يک  متهم دستگير و با تشکيل پرونده به همراه کالاهاي کشف شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

سرهنگ دهقاني در پايان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از حمل هرگونه قاچاق کالا و اقلام ممنوعه مراتب را در اسرع وقت به پليس 110 اعلام و نظرات و پيشنهادات و تقدير از عملکرد پليس را با سامانه 197 در ميان بگذارند.

منبع : تسنيم

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.