1392/10/12 - 06 : 12
کد خبر: 1420
تشييع 2 لاله دشت نينواي ايران در سراب
سراب با تشييع 2 لاله دشت نينواي ايران هشت سال دفاع مقدس حال و هواي عاشورايي به خود گرفت.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فارس، همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پس از سال‌ها فراق و دوري، پيکر پاک سرداران قبيله خورشيد آمد، دلاور مرداني که با دل سپردن به منادي عشق با رمز مقدس يا علي يا زهرا (س) و يا حسين (ع) از کمينگاه‌هاي خطر گذشتند.

بر اساس اين گزارش، امروز فضاي شهر سراب با رجعت پيکر پاک دو حماسه آفرين ميدان‌هاي نبرد معطر به عطر کربلاي معلي گشت و حضور اين حماسه‌آفرينان پس از سال‌ها دوري افتخار بزرگ بر امت هوشيار بود تا بار ديگر با ياد‌آوري حماسه و ايثار جانفشاني مردان بي‌ادعا در ميدان‌هاي رزم با آرمان سرخ و عاشورايي اين شهيدان در ادامه راه سرخشان تجديد بيعت و ميثاق کنند.

تشييع دو شهيد گمنام در آذربايجان‌شرقي

مديرکل بنياد حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه اين شهدا از مناطق عملياتي خيبر و والفجر شناسايي شدند، افزود: اين شهدا پس از استقبال توسط مردم شهرهاي در مسير سراب تشييع و به خاک سپرده شدند.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس آذربايجان‌شرقي اضافه کرد: پيکرهاي مطهر 150 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در 35 نقطه استان تدفين شده که با خاکسپاري پيکرهاي مطهر اين دو شهيد گمنام در سراب، استان آذربايجان‌شرقي ميزبان 152 شهيد گمنام در 36 نقطه استان خواهد بود.

فرهنگ شهادت بايد زيرساخت و سياست کلي مراکز فرهنگي کشور باشد

فرمانده سپاه ناحيه سراب در حاشيه تشييع شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: هنر واقعي، رشادت مردان بزرگي است که با الهام از قيام حضرت سيدالشهدا و آموختن درس عزت و آزادگي، جاودانه‌ترين و اثر بخش‌ترين عصاره هنر را به شيفتگان طريق معرفت بخشيدند و بذر اين شجره طيبه را با خون پاک خويش آبياري کردند.

محمود اصل گرگاني افزود: ناسپاسي است که راه اين پارسايان راه حق و عارفان گمنام و راويان حديث عشق را که هنرشان ايثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبيله محرومان، شعارشان لا اله الا الله و پرچمشان نصر من الله است را فراموش کنيم.

وي با بيان اينکه مسئولان نظام بايد به فکر ترويج اين فرهنگ در حوزه‌هاي ديگر نيز باشند، اظهار کرد: فرهنگ شهادت بايد زيرساخت و سياست کلي مراکز فرهنگي کشور باشد و در اين عرصه تنها ياد شهدا کافي نيست، بلکه بايد زندگي، افکار و انديشه‌هاي آن بزرگواران بررسي شده و سينه به سينه براي نسل‌هاي آينده نقل و به يادگار گذاشته شود.

وي با اشاره به مسئوليت همگان در قبال شهدا، تصريح کرد: ادامه راه شهيدان و ترويج فرهنگ شهادت و آرمان‌هاي شهدا وظيفه امروز تمام ملت ايران و مسئولان است.

فرمانده سپاه ناحيه سراب بيان کرد: حديث دوران دفاع مقدس، بيانگر مقاومت و مظلوميت ملتي است که قله‌هاي سربلندي، حماسه و شرف را در راه دفاع از کيان اسلامي درنورديده است و بايد سعي کنيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي دوران دفاع مقدس، حفظ و احيا شود.

وي با بيان اينکه ما امروز مديون شهدا هستيم، مطرح کرد: عزت امروز ايرانيان در عرصه بين‌المللي نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهداي هشت سال دوران دفاع مقدس است.

رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است

امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکيد بر حفظ فرهنگ شهادت در ميان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و بايد بدانيم که راه حل بسياري از معضلات اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي ترويج اين فرهنگ است.

حجت‌الاسلام علي‌اکبر اکبري با بيان اينکه مسئولان نظام بايد به فکر ترويج اين فرهنگ در حوزه‌هاي ديگر نيز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت بايد زيرساخت و سياست کلي مراکز فرهنگي کشور باشد و در اين عرصه تنها ياد شهدا کافي نيست، بلکه بايد زندگي، افکار و انديشه‌هاي آن بزرگواران بررسي شده و سينه به سينه براي نسل‌هاي آينده نقل و به يادگار گذاشته شود.

عزت ايرانيان در عرصه بين‌المللي نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهداست

نماينده مردم سراب در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصريح کرد: حديث دوران دفاع مقدس، بيانگر مقاومت و مظلوميت ملتي است که قله‌هاي سربلندي، حماسه و شرف را در راه دفاع از کيان اسلامي درنورديده است و بايد سعي کنيم فرهنگ ايثار و از خودگشتگي دوران دفاع مقدس، حفظ و احيا شود.

مهناز بهمني با بيان اينکه ما امروز مديون شهدا هستيم، اظهار کرد: عزت امروز ايرانيان در عرصه بين‌المللي نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهداي هشت سال دوران دفاع مقدس است.

برپايه اين گزارش، در مراسم تشييع اين شهيدان که پيکر پاک سرداران قبيله خورشيد با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان در پارک شهيد بهشتي سراب به خاک سپرده شد.

حاشيه‌هاي اين مراسم

مردم سراب در اين مراسم تشييع، با نثار دسته‌هاي گل روي تابوت شهدا ياد و خاطر آنان را گرامي داشتند و تلاوت آياتي از کلام‌الله مجيد در خصوص شهدا و اجراي مداحي در اين مراسم چشمگير بود.

*تعداد زيادي از عکاسان و فيلمبرداران با حضور در جمعيت انبوه، با تهيه فيلم و عکس اين بيعت دوباره با آرمان شهيدان را به تصوير کشيدند.

*برخي از تشييع‌کنندگان نيز دل نوشته‌هاي خود را روي پوشش تابوت مي‌نوشتند و از شهدا تقاضاي شفاعت در روز قيامت داشتند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.