1395/08/12 - 6 : 57
کد خبر: 14163
خواص درماني انار
اين ميوه در برابر تشکيل پلاک، ايجاد گرسنگي و بروز سرطان‌هاي خاص مقابله مي‌کند.

ميوه انار و آب آن مواد مغذي زيادي براي بدن فراهم مي‌کند و مزاياي زيادي براي سلامتي دارد. برخي از افراد معمولا به خاطر پوستي که در انار وجود دارد زياد مايل به خوردن آن نيستند زيرا پوست کندن و دانه کردن آن را کاري دشوار مي‌دانند. غشاي سفيد رنگي که اين ميوه‌هاي خوشمزه را احاطه کرده است طعم تلخ وگزنده اي دارد. همانند توت فرنگي، انار نيز سرشار از ويتامين C و آنتي اکسيدان است. خواص ضد التهابي و فيبر موجود در آن نيز باعث شده است انار يک ميوه شگفت انگيز باشد. علاوه بر اين، مطالعات و تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد که خوردن ميوه انار يا آب آن مي‌تواند بدن را در برابر بيماري‌هايي همچون سرطان و آلزايمر محافظت کند. متخصصان بر اين باورند که انار يکي از ميوه‌هاي بومي ايران است و همانطور که قبلا نيز ذکر کرديم به خاطر آماده سازي سخت آن بيشتر افراد از مصرف آن چشم پوشي مي‌کنند. قدمت انار به 3000سال قبل از ميلاد بر مي‌گردد. اين ميوه مزاياي زيادي براي سلامتي بدن انسان دارد که در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره خواهيم کرد.

پتاسيم بيشتر:

آنتي اکسيدان‌هايي که در انار وجود دارد مي‌تواند از عفونت‌هاي مرتبط با کليه و نيز شرايط سخت و دشوار بيماري‌هاي قلبي-عروقي محافظت کند. مطالعه انجام شده در سال 2010نشان داد که پتاسيم موجود در آب انار مي‌تواند بسياري از عفونت‌هاي کليوي را کمتر کند. همچنين مصرف اين ميوه نرخ مرگ و مير بر اثر اين بيماري‌ها را تا حدود زيادي کاهش مي‌دهد.

گرسنگي شما را برطرف مي‌کند:

همانطور که قبلا نيز گفتيم، انار حاوي ويتامين C است. مصرف انار مي‌تواند 40درصد از نياز روزانه بدن انسان به ويتامين C را برطرف کند. اين در حاليست که مصرف آن فشار خون را پايين تر مي اورد. اين ميوه به خاطر محتواي فيبر غني، قادر است گرسنگي شما را برطرف کند. اگر دوست نداريد تنها از دانه‌هاي انار استفاده کنيد مي‌توانيد آن را بر روي جوي دوسر، کينوا يا ماست بريزيد و به همراه آن ميل کنيد. انار يک ميوه عالي براي تکميل غذاهايي همچون مرغ و بوقلمون است.

محافظت از بدن در برابر تشکيل پلاک:

افرادي که به دنبال نوشيدن آب انار هستند، خبر خوبي برايشان داريم. خوردن آب انار مي‌تواند در برابر تشکيل پلاک هاي دنداني جلوگيري کند. تحقيقات منتشر شده در Ancient Science of Life نشان داده است که خوردن آب انار مي‌تواند تشکيل پلاک را تا 32درصد کاهش دهد. آنتي اکسيدان‌ موجود در انار که پلي فنول نام دارد فعاليت آنتي باکتريايي دارد.

محافظت از بدن در برابر سرطان‌ها:

مطالعات انجام شده در دانشگاه کاليفرنيا نشان مي‌دهد که ترکيبات يافت شده در آب انار ممکن است حرکت سلول‌هاي سرطان پروستات را متوقف کند. علاوه بر اين، ترکيبات موجود در انار مي‌تواند سيگنال‌هاي شيميايي که اين نوع سرطان را ترويج مي‌کند را تضعيف سازد. محققان دريافته‌اند که آب انار مي‌تواند سلول‌هاي سرطان سينه را تخريب کند و از رشد آن جلوگيري نمايد.

سطح PSA پايدار:

بيماران مبتلا به سرطان پروستات ممکن است به هنگام نوشيدن 8اونس از آب انار در هر روز، سطح پاييني از آنتي ژن خاص پروستات(PSA) را تجربه کنند. اين مطالعه توسط دانشگاه کاليفرنيا انجام شده است. موسسه ملي سرطان و موسسه ملي سلامت گزارش کرده‌اند که PSA پروتئيني است که توسط سلول‌هاي غده پروستات توليد مي‌شود. اگرچه سطح عادي يا غير عادي براي PSA وجود ندارد اما مطالعات نشان مي‌دهد مرداني که مبتلا به سرطان پروستات هستند سطح PSA چهار را دارند.

خطر ابتلا به آلزايمر کاهش پيدا مي‌کند:

پلي فنول خاصي در انار وجود دارد که punicalagin نام دارد. متخصصان بر اين باورند که اين ترکيب منبع اصلي خاصيت ضد التهابي انار است. مطالعه انجام شده بر روي حيوانات نشان داده است موش‌هايي که با انار تغذيه کرده‌اند سطح پاييني از پلاک‌هاي آميلوئيد را تجربه مي‌کنند. پلاک آميلوئيد نوعي پلاک است که بين سلول‌هاي عصبي مغز تجمع مي‌يابد و مشخصه اصلي آلزايمر است. استفاده از انار باعث بهبود عملکرد اين افراد براي فعاليت‌هاي ذهني خاص مي‌شود.

برخي اطلاعات مهم:

اگر شما جزو افرادي هستيد که از خوردن ميوه چشم پوشي مي‌کنيد و ترجيح مي‌دهيد آب آن را بنوشيد، در مورد برند مورد نظر هوشيار باشيد. برخي از نوشيدني‌هايي که از انار به دست مي آيند ترکيب خالصي ندارند. تحقيقات نشان مي‌دهد که آب خالص انار مي‌تواند خواص شگفت انگيزي داشته باشد. اين مطالعات نشان داده است که آب انار بيشتر ازآب انگور، بلوبري و پرتغال آنتي اکسيدان دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.