1395/06/23 - 20 : 16
کد خبر: 13891
زير سوال بردن برجام بي احترامي به مقام معظم رهبري است
احرارخبر: نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: زير سوال بردن برجام بي احترامي به مقام معظم رهبري است و اگر امضاي رهبري زير برجام نبود، هيچ قدرتي در کشور نمي توانست برجام را اجرايي کند.

"مسعود پزشکيان" عصر سه شنبه در نشست مطبوعاتي خود در تبريز به فرا رسيدن سرشماري 1395 و بيانات رهبري در اين خصوص اشاره کرد و گفت: آمار دقيق در توسعه کشور بسيار مهم است و مقام رهبري فرمودند که ارائه آمار غلط به مردم گناه کبيره است.

وي ادامه داد: ارائه آمار دقيق در کشور موجب پيشگيري از فساد مي شود و در صورت ايجاد سيستم دقيق آماري در کشور بسياري از فسادها، زمين خواري ها، قاچاق و... ريشه کن مي شود.

پزشکيان گفت: با داده ها و اطلاعات دقيق مي توان کشور را اداره کرد و نه با زور و داد و بيداد. خداوند مي فرمايد همه چيز را آماده کرده ايم که انسان بهترين استفاده را از آن کند. با علم است که مي توان کشور را به درستي و عادلانه اداره کرد.

* معاهده FATF يک بحث تخصصي و کارشناسي است

وي در خصوص جنجال هاي اخير رسانه اي در مورد معاهده FATF گفت: اين معاهده يک بحث تخصصي و کارشناسي است و لازم مي دانم کارشناسان امر در اين خصوص اظهار نظر کنند و تصميم بگيرند. من مي دانم FATF چيست، اما نمي توانم براي آن نسخه بپيچم؛ اين درست نيست که اگر درباره چيزي چهار کلمه مي دانيم بياييم در رسانه ها اظهار نظر کنيم درست نيست.

نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر گفت: علت اينکه بسياري از کارهاي ما درست پيش نمي رود، همين مسئله است که همه درباره همه چيز نظر مي دهند. اگر صنعت و اقتصاد ما، جامعه و فرهنگ ما به اين روز افتاده است علتش اين است که جسارت نداشته ايم بگوييم نمي دانيم و برويد کارشناس بياوريد.

پزشکيان در خصوص اظهارات برخي رسانه ها درباره زاويه داشتن وي با سپاه، گفت: خبرنگار از من پرسيد اجراي FATF موجب تحريم داخلي سپاه مي شود، من هم گفتم سپاه خودش بانک دارد و از بانک هاي خودش استفاده کند و اگر واقعا نمي شود شوراي عالي امنيت ملي اجراي اين معاهده را رد کند.

* زير سوال بردن برجام بي احترامي به مقام معظم رهبري است

وي در خصوص مشکلات اجراي برجام، گفت: من نمي دانم چرا برخي ها درباره اين مسئله اين قدر سياه نمايي مي کنند؛ بعد از برجام هيچ تحريم جديدي عليه ايران وضع نشده و اجماع بين المللي عليه ايران شکسته شده و حتي در خود امريکا هم اجماعي عليه ايران وجود ندارد.

پزشکيان گفت: قبل از برجام قطر و عراق از ميادين مشترک نفتي صدها ميليارد تومان برداشت مي کردند و اگر برجام منعقد نمي شد اين روند باز هم ادامه مي يافت و امروز در تهيه داروي مردم هم با مشکل مواجه بوديم.

وي ادامه داد: تا کنون يک هزار 200 تن ذخاير شناخته شده اورانيم در کشور کشف شده و هر نيروگاه سالانه 70 تن سوخت اورانيم مصرف مي کند و مجلس بعدا مي آيد چشم بسته قانون تصويب مي کند که دولت چندين نيروگاه جديد بسازد در صورتي که در ذخاير اورانيم کشور جوابگوي دو سال مصوبه مجلس نبود!

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: زير سوال بردن برجام بي احترامي به مقام معظم رهبري است و اگر امضاي رهبري زير برجام نبود، هيچ قدرتي در کشور نمي توانست برجام را اجرايي کند.

پزشکيان گفت: برجام يک معامله است و در معامله چيزي مي دهند و چيز ديگري مي گيرند، اما اساساً عده اي قصد زمين زدن دولت را دارند و برجام و FATF صرفاً بهانه است.

* پيگير تاسيس فراکسيون نمايندگان ترک زبان هستيم

وي در خصوص تاسيس فراکسيون نمايندگان ترک زبان در مجلس شوراي اسلامي گفت: همکاران براي تاسيس اين فراکسيون امضا جمع کرده اند و کار پيگيري مي شود. يکي از مشکلاتي که با آن مواجه هستيم اين است که نمي توانيم دور هم بنشينيم و با هم افزايي نيروها کارها و خواسته هاي به حق مان را پيش ببريم.

پزشکيان ادامه داد: به لطف خدا اين دور از مجلس شرايط براي همگرايي بيشتر فراهم شده و پيگير تاسيس فراکسيون نمايندگان ترک زبان هستيم و به زودي خبرهاي خوبي در اين خصوص خواهيم داد.

وي در خصوص برخي انتقادها در خصوص تشکيل اين فراکسيون، گفت: اصل پانزده يکي از اصول قانون اساسي است و تشکيل اين فراکسيون در جهت خواست مردم است و بهانه گيري را از برخي گروه هاي تندرو مي گيرد.

اين نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر تاکيد کرد: مرزکشي بين مسلمانان درست نيست و اين طور نيست که کسي اگر ترکي حرف بزند و بنويسد ضد انقلاب باشد. قانون اساسي به ما اجازه مي دهد که اين فراکسيون را تشکيل دهيم و اينکه بقيه چه فکر مي کنند دليل نمي شود که قانون اساسي کشور را مسکوت بگذاريم.

* نسخه پيچي غير کارشناسي، بزرگترين ظلم براي کشور است

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود بر کارشناسي شدن اظهار نظرها در خصوص مسائل کشور، گفت: هيچ ظلمي بزرگتر از اين نيست چه چيزي را ندانيم اما درباره همان نظر کارشناسي در تريبون ها و رسانه براي کشور نسخه بپيچيم، اين بزرگترين ظلم به کشور است.

پزشکيان تاکيد کرد: اين يک واقعيت تلخ است که تا سيستم مديريت کشور اصلاح نشود، فساد، رانتخواري و... نه تنها ريشه کن نخواهد شد بلکه شديدتر خواهد شد.

* تنها با پول  نمي شود درياچه اروميه را احيا کرد

وي در خصوص عملکرد دولت در روند احياي درياچه اروميه، گفت: دولت عزمي جدي براي احياي درياچه اروميه دارد و اما واقعيت اين است که تنها با پول  نمي شود درياچه اروميه را احيا کرد.

اين نماينده مجلس گفت: برخورد خشن با طبيعت آينده ايران را با بحران مواجه مي کند و سيلي طبيعت سخت خواهد بود. ستاد احياي درياچه اروميه فعاليت چشمگيري براي احياي درياچه اروميه دارد، اما يک نهضت عمومي لازم است تا رفتارمان با طبيعت را اصلاح کنيم تا بتوانيم شاهد احياي تدريجي درياچه اروميه باشيم.

پزشکيان در خصوص اصلاح قانون انتخابات در مجلس، گفت: قانون فعلي انتخابات نارسا است و لازم است روند قانون انتخابات به گونه اي باشد که حق کسي ضايع نشود و پرونده بررسي صلاحيت افراد به دقت بررسي شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
  پربازدیدترین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.