1395/06/02 - 15 : 42
کد خبر: 13772
انتقاد امام جمعه تبريز از عدم حضور بانوان متدين در مراسمات مذهبي
احرارخبر:نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و امام جمعه تبريز گفت: هنوز که هنوز است عده‌اي از خانم‌هاي متدين و باايمان در مراسمات مذهبي و اجتماعي مانند نماز جمعه شرکت نمي‌کنند و اين امر ريشه در ناآگاهي آنان دارد، اين افراد فکر مي‌کنند که حضور در صحنه‌هاي انقلاب به علت امنيت و آرامش موجود در کشور، ديگر نياز نيست.

آيت الله محسن مجتهد شبستري در ديدار اعضاي جمعيت بانوان فرهيخته استان با وي، افزود: علي‌رغم اينکه خانم‌ها از احکام و تکاليف سخت مانند جهاد معاف شده‌اند ولي وظايفي بر عهده دارند که نبايد ار آن‌ها غافل شوند.

وي با اشاره به آيه 73 سوره توبه، در خصوص امر به معروف و نهي از منکر، اظهار کرد: بانوان فرهيخته وظيفه دارند علاوه بر اصلاح خودشان به فکر اصلاح جامعه نيز باشند، به ويژه در شرايط فعلي که شاهد تهاجم گسترده فرهنگي هستيم.

وي افزود: يکي از وظايف اصلي تشکل بانوان فرهيخته بايد امر به معروف و نهي از منکر باشد، چرا که حرف شنوي بانوان از هم جنس خودشان بيشتر است.

آيت الله مجتهد شبستري با انتقاد از اينکه اغلب جلسات فرهنگي و مذهبي بانوان در قبضه خانم‌ جلسه‌اي‌هاي بي‌سواد است، گفت: اين امر موجب شده تا بانوان با تحصيلات حوزوي بالا نتوانند نقش خود را به خوبي ايفا کنند در حالي که اين افراد بايد بتوانند با استفاده از تحصيلات خود جوانان را جذب محافل مذهبي کرده و امر به معروف و نهي از منکر کنند.

وي با اشاره به تاريخ ساز بودن زنان در طول تاريخ اسلام، خاطرنشان کرد: زنان بسياري در راه تبليغ دين به شهادت رسيده و توانسته اند با نطق‌ها و عملکرد‌هاي خود تحول عميقي در اسلام ايجاد کنند و در طول تاريخ انقلاب اسلامي نيز زنان دوشادوش مردان حرکت کرده‌ و سهم خود را به خوبي ادا نموده‌اند.

وي ادامه داد: استکبار جهاني در شرايط کنوني از تشکيل حکومت شيعي ناراحت است و استقلال و پيشرفت‌‌هاي علمي جمهوري اسلامي را برنمي‌تابد.

امام جمعه تبريز خطاب به مسئولان جمعيت بانوان فرهيخته استان گفت: انتظار دارم که اين تشکل را گسترده‌تر و افراد بيشتري را جذب کنيد و براي هرکدام از مفادي  که در اساس نامه آمده است کميته تخصصي تشکيل دهد و هر کميته وظايفي را به عهده بگيرد و به صورت تخصصي شروع به کار کند.

معاون فرهنگي و پژوهشي اداره ‌کل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي نيز در اين جلسه به تشريح مختصري از فعاليت‌هاي جمعيت بانوان فرهيخته استان پرداخت و گفت: اين جمعيت از سال 1388 شروع به فعاليت کرد و در زمستان سال 1394 سرکار خانم نسرين پيرسمساري به رياست اين جمعيت انتخاب شد و با توجه به سوابق اجرايي ايشان در کل کشور نيز به عنوان رييس اين جمعيت منصوب شد و اين جمعيت تاکنون در عرصه فرهنگ ديني کارهاي شايسته‌اي انجام داده است.

حجت الاسلام ميکائيل اسکندري، خاطر نشان کرد: تدوين سيماي حضور اجتماعي زنان در حوزه حجاب و عفاف، بستر مناسب براي نگرش ارزش زن در اسلام و راهبردها و اولويت‌هاي کليدي در اساسنامه اين جمعيت تدوين شده و نقش و جايگاه و کرامت زن در خانواده، ترويج سبک زندگي اسلامي، ساده زيستي، قناعت و اجراي برنامه‌هاي مشترک بين دستگاه‌ها از اولويت‌هاي اين جمعيت است.

رئيس جمعيت بانوان فرهيخته کشور نيز در اين جلسه گفت: اهداف اين جمعيت، بيان مطالبات زنان در حوزه بانوان و خانواده و ايجاد هماهنگي و همسويي و تعميق و گسترش فعاليت‌ها و توانمندسازي و مرجع‌سازي شخصيت‌هاي تاثيرگذار است.

نسرين پيرسمساري ادامه داد: اين جمعيت بر اساس دکترين امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب  ايجاد شده و تلاش خواهد کرد با تجميع و تضارب آراء اساتيد دانشگاه‌ها و حوزويان، وکلا، پزشکان و بانوان فعال در عرصه فرهنگ ديني فعاليت کند.

وي اظهار کرد: اندک زماني از تشکيل جمعيت مي‌گذرد و اين تشکل مطالبات مستقل حقوقي دارد و زير نظر سازمان تبليغات اسلامي کار مي‌کند که با تبادل نظر عالمانه و علمي بانوان فرهيخته به دستاوردهاي خوبي خواهيم رسيد.

وي افزود: با کارگروه‌هاي تخصصي در حوزه هاي مختلف مسائل بانوان را رصد مي‌کنيم. کارگروه اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، کارگروه تعميق باورهاي ديني و نقد مقابله با شبهات فکري و مذهبي،کارگروه تحکيم بنيان خانواده و توسعه جمعيت، کارگروه سواد رسانه اي و مديريت فضاي مجازي از جمله اين کارگروه‌ها مي‌باشد.

رييس جمعيت بانوان فرهيخته ادامه داد: فرهنگ گفتمان سازي پشتوانه ساير سازمان‌ها و سياست هاي کلان در سطح ملي است و بانوان، در عرصه هاي مختلف در خط مقدم هستند .

وي گفت: اين جمعيت در شهر تبريز 260 نفر عضو دارد و در تلاشيم در سطح شهرستان ها هم شبکه سازي کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.