1395/05/31 - 20 : 7
کد خبر: 13756
شهردار تبريز خبر داد
افتتاح 9 طرح مهم عمراني با اعتبار 470 ميليارد ريال همزمان با هفته دولت
احرار: شهردار تبريز از افتتاح 9 طرح مهم عمراني با اعتبار 470 ميليارد ريال، همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: موزه مشاغل با هزينه 35 ميليارد ريال اجرا و در راستاي غنابخشي به برنامه‌هاي گردشگري «تبريز 2018» در اين هفته افتتاح مي‌شود.

، صادق نجفي با اشاره به اين‌که نقش دولت در تنظيم ساز و کار خدمتگزاري، حساس و اثرگذار است، اظهار داشت: در سه سال اخير، پشتيباني ويژه استاندار و عموم دستگاه‌هاي دولتي موجب شده پروژه‌هاي عمراني، با کمترين وقفه به ثمر برسد و نيازهاي مهم شهر را در حوزه‌هاي مختلف ترافيک و بخش‌هاي متعدد فرهنگي و اجتماعي رفع کند.

وي با بيان اين‌که همدلي دولت، پشتيبان شکوفايي عمراني شهر است، ادامه داد: شهرداري تبريز با برخورداري از پشتوانه همدلي و همزباني دولت محترم، بخشي از برنامه‌هاي خود همزمان با هفته دولت تقديم شهروندان مي‌کند.

شهردار تبريز، با بيان اين‌که طرح شبدري ائل‌گلي در راستاي تسهيل ترافيکي ائل‌گلي طراحي شده و با 220 ميليارد ريال هزينه در بخش‌هاي مختلف تملک و اجرا، به ثمر رسيده است، اظهار داشت: اين پروژه مهم از ضرورت‌هاي قديمي شهر تبريز در محدوده ائل‌گلي است که امکان دسترسي به تفرجگاه را که سال‌هاي متمادي، محدود به يک مسير بود، افزايش خواهد داد؛ همچنين پروژه، از نقطه‌نظر جهت‌گيري توسعه و ارتقاي ارزش افزوده شهر، بسيار ارزشمند است.

شهردار تبريز، بهره‌برداري از فاز ششم مقاوم‌سازي و بهسازي اتوبان پاسداران را ديگر پروژه عمراني آماده‌ شده براي بهره‌برداري در هفته دولت عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه تحکيم اتوبان پاسداران در پنج فاز به طول 2 کيلومتر از ميدان فهميده تا ميدان آذربايجان طراحي شده که فاز ششم آن با هزينه 70 ميليارد ريال  آماده بهره‌برداري است.

وي زيرسازي‌هاي عميق، تفکيک مسير آب‌هاي سطحي و اجراي اصلاحات پيچيده هندسي را از ويژگي‌هاي مهم پروژه بهسازي اتوبان پاسداران توصيف کرد.

نجفي، با بيان اين‌که بازگشايي و احداث خيابان 18 متري شهيد ميلاني، مطالبه ديرينه شهروندان محله منطش است، افزود: در اجراي اين پروژه به طول 700 متر و عرض 18 متر، 173 ملک مسکوني و تجاري تملک شده و از نظر تاثيرگذاري، موجب دگرگوني اين بخش از غرب شهر خواهد شد.

وي اضافه کرد: بازگشايي و احداث خيابان 18 متري شهيد ميلاني با اعتبار 90 ميليارد ريال صورت گرفته و همزمان با گراميداشت هفته‌ دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد.

شهردار تبريز احداث موزه مشاغل را از اقدامات مهم در تقويت جاذبه‌هاي گردشگري خواند و گفت: اين موزه زيبا، ابتکار ارزشمندي است که به منظور  معرفي پيشينه مشاغل کهن و جايگاه تاريخي و فرهنگي تجارت طراحي شده است.

وي ادامه داد: موزه مشاغل در وسعت 1650 متر با هزينه 35 ميليارد ريال اجرا شده و در راستاي غنابخشي به برنامه‌هاي گردشگري «تبريز 2018» همزمان با هفته دولت افتتاح مي‌شود.

شهردار تبريز تقويت زيرساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي را از اهداف مهم عمران شهري توصيف و خاطرنشان کرد: مجموعه ورزشي فضيلت در محله آخماقيه، با اعتبار 11 ميليارد ريال مقارن با هفته دولت افتتاح مي‌شود.

نجفي تصريح کرد: اين پروژه مهم از حيث توزيع امکانات و زيرساخت‌هاي ورزشي در محدوده کم‌برخوردار شهر دستاورد مهمي به شمار مي‌رود.

شهردار تبريز شهرک مشاغل مايان را از جمله فرصت‌هاي مهم توسعه اقتصادي شهر تبريز خواند و اظهار داشت: همزمان با هفته دولت شاهد برق‌رساني به اين شهرک تجاري با هزينه 30 ميليارد ريال خواهيم بود که در روند انتقال برخي مشاغل و صنوف به اين شهرک، بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

نجفي با اشاره به تکميل امتداد حافظ به کمربندي مياني خاطرنشان کرد: رفع گره ترافيکي در انتهاي خيابان حافظ و ايجاد دسترسي روان به کمربندي مياني از اهداف اين پروژه مهم است که با هزينه 6 ميليارد ريال در 400 متر طراحي شده و  همزمان با هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي از افتتاح «پارک شهدا» در مجموعه عون‌بن‌علي در هفته دولت خبر داد و گفت: اين پروژه از تمهيدات شهرداري در توسعه فضاي سبز عون‌بن‌علي بوده و با اعتبار 4 ميليارد ريال، مهياي افتتاح شده است.

شهردار تبريز، افتتاح ايستگاه آتش‌نشاني پارک چشم‌انداز را اقدام مهم در تقويت زيرساخت‌هاي ايمني شهري توصيف کرد و يادآور شد: ايستگاه آتش نشاني چشم انداز به لحاظ اهميت منطقه‌اي حايز اهميت بوده و کليه امکانات خدماتي، ايستگاه فرماندهي و اتاق کنترل در آن پيش‌بيني شده است.

نجفي اظهار اميدواري کرد، پروژه‌هاي اشاره‌ شده در تقويت زيرساخت‌هاي عمراني شهر، تسهيل ترافيکي و نشاط شهر تاثيرگذار باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.