1395/05/26 - 15 : 10
کد خبر: 13732
هيچ مدير دولتي حق شکايت از اصحاب رسانه را ندارد
احرارخبر: استاندار آذريايجان‌شرقي گفت: هيچ يک از مديران دولتي، حق شکايت از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان را ندارند و در صورت مشاهده موارد اين چنيني با مدير متخلف برخورد مي‌کنم.

"اسماعيل جبارزاده" در ديدار صميمي خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار و همچنين هفته دولت اظهار کرد: علت تأخير در برگزاري برنامه گراميداشت روز خبرنگار، جلسه اضطراري بنده در تهران بود و به همين دليل نهايت تلاش لازم انجام شد تا در نزديک ترين روز ممکن، اين برنامه برگزار شده و براي بار ديگر عرض ارادت و محبت خود را جامعه مطبوعاتي و رسانه‌اي استان ثابت کنيم.

وي همچنين با گراميداشت ياد و خاطره مرحوم استاد آرش آزاد و مرحوم استاد مرتضي اعلمي، عنوان کرد: اين دو عزيز، با فعاليت بسيار ارزشمند خود، خدمات بسيار شاياني را در استان انجام دادند.

حرکت در مسير اعتدال و اميدآفريني، مهم ترين رويکرد دولت تدبير و اميد

وي با بيان اينکه حرکت در مسير اعتدال و اميد آفريني، مهم ترين اولويت دولت تدبير و اميد است، اظهار کرد: در طول سه سال گذشته، تمامي مديران دولت تدبير و اميد در اين راستا حرکت کرده‌اند.

استاندار آذربايجان‌شرقي با تبيين مفهوم و مصاديق اعتدال در امور، گفت: منظور از اعتدال، مقاومت در برابر افراط و افراطي گري است. به عنوان مثال مي‌توان از جنايات گروهک‌هاي تروريستي همچون داعش به عنوان بديهي ترين مصداق افراطي گري نام برد.

 توده مردم در خرداد 92،رويکرد اعتدال و اميد را برگزيدند

جبارزاده با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال 92 عنوان کرد: اکثريت مردم در خرداد ماه سال 92، به گفتمان تدبير، عقلانيت، اميد و منطق راي دادند. پس بايد اين انتخاب، مورد احترام همه بوده و به راي و نظر مردم، احترام قائل شويم.

وي با بيان اينکه دولت تدبير و اميد همچنان در مسير و مشي اعتدال حرکت خواهد کرد، افزود: دولتمردان تدبير و اميد از هر اقدام و کاري که در اذهان عمومي با عنوان افراط و تفريط شناخته مي‌شود دوري کرده و عقلانيت و تدبير را سرلوحه اهداف خود قرار مي‌‌دهند.

دولت دکتر روحاني، انتقاد را نه حق مردم، بلکه وظيفه آنان مي داند

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به افزايش انتقادات تخريبي عليه دولت در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال 96 اضافه کرد: دولت تدبير و اميد، انتقاد را نه حق مردم بلکه وظيفه آنان مي‌داند. ما دولتمردان مي‌دانيم که جامعه بدون نقد و انتقاد سازنده، رشد نکرده و به توسعه همه جانبه دست نمي‌يابد.

جبارزاده در همين راستا تصريح کرد: بدون طرح انتقادات سازنده، دولت نمي‌تواند به اهداف مطلوب و مدنظر خود دست يابد.

وي با بيان اينکه ساحت مقدس نقد و انتقاد، از تهمت، دروغ و افترا پاک است، گفت: چنين اقدامات زننده‌اي از طرف هر کسي و با هر سليقه سياسي باشد، گناه است.

وي ايجاد آرامش سياسي را يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي خود در بدو ورود به استان اعلام کرد و گفت: در طول سه سال گذشته، نهايت تلاش خود را به کار گرفتيم تا فضاي دو قطبي و چند قطبي سياسي استان را در يک فضاي صميمي و بدون تشنج پيش ببريم.

مديران دولتي، حق شکايت از يکديگر و همچنين از اصحاب رسانه را ندارند

استاندار آذربايجان‌شرقي، پيشرفت و توسعه استان را مرهون زحمات و تلاش‌هاي تمامي مديران استاني دانست و گفت: خوشبختانه صميميت، همدلي و برادري تمامي مسئولان استان با يکديگر، باعث دستيابي به موفقيت‌هاي متعدد استان شده است. در اين راستا، از بدو قبول مسئوليت اعلام کرده‌ايم که هيچ يک از دستگاه‌هاي دولتي حق شکايت از يکديگر را ندارند.

جبارزاده همچنين خاطرنشان کرد: در استان آذربايجان‌شرقي نيز همچون اکثر استان‌هاي ديگر، بعد از استقرار دولت تدبير و اميد، هيچ يک از مديران دولتي، حق شکايت از اصحاب رسانه را ندارند و اگر برخلاف اين موضوع، اقدام شود با مدير خاطي شخصا برخورد مي کنم.

وي همچنين با اشاره به شکايت شهرداري از يکي از رسانه‌هاي استان، به پورمهدي، معاون امور عمراني خود دستور داد که اقدامات لازم براي گذشت و تلاش براي صلح بين طرفين را انجام دهد.

ضعف اطلاع رساني، پاشنه آشيل دولت است

وي با انتقاد از ضعف اطلاع رساني اقدامات دولت در سطح کلان ادامه داد:  متاسفانه دولت تدبير و اميد، علي رغم انجام اقدامات بسيار ارزشمند، نمي‌تواند اطلاع رساني لازم و کافي را انجام داده و در اختيار مردم قرار دهد.

جبارزاده از اصحاب رسانه و مطبوعات استان خواست که تلاش خود براي انعکاس و انتشار اخبار مربوط به فعاليت دولت تدبير و اميد در زمينه‌هاي مختلف به کارگيرند؛ چرا که اين امر، باعث افزايش اعتماد مردم به دولت شده و رضايتمندي آنان از نظام را افزايش مي‌دهد.

وي در همين راستا تصريح کرد: همه بايد بدانيم که برجسته کردن خدمات دولت به مردم، تقويت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به دنبال خواهد داشت.

بدخواهان نظام، به دنبال ايجاد يأس در جامعه هستند

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه دشمنان و بدخواهان ايران اسلامي به دنبال ايجاد فضاي ياس و نااميدي در کشور هستند، اظهار کرد: ايجاد يأس، از گناهان کبيره است و هر شخصي که بخواهد بذر يأس در دل مردم کاشته و بذر نااميدي را از بين ببرد گناه کرده است.

 وي با اشاره به اهانت اخير به رياست جمهوري در يکي از جلسات اظهار کرد: در بيان اين مطلب همين بس که هرکسي به يکي از بندگان مومن خداوند، اهانت کند، با خداوند متعال اعلام جنگ کرده است.

جبارزاده در پاسخ  به سوال و انتقاد يکي از خبرنگاران مبني بر واگذاري هاي غير اصولي برخي واحدهاي توليدي و صنعتي به بخش غيردولتي بر اساس اصل 44 قانون اساسي، گفت: متأسفانه در سال‌هاي گذشته و قبل از دولت تدبير و اميد، واگذاري‌هاي غيراصولي فراواني در جاي جاي اين کشور اتفاق افتاده است. ولي با توجه به اينکه شخص دکتر روحاني، پيگير واگذاري واحدها به افراد واجد صلاح بودند، اين مهم در دستور کار قرار گرفت.

وي در همين راستا با اشاره به آغاز به کار مجدد شرکت ماشين آلات صنعتي تراکتورسازي، بيان کرد: اين شرکت، يکي از شرکت‌هاي بسيار فعال استان و حتي کشور در دهه‌هاي قبل از فعاليت دولت نهم و دهم بود که مي‌توانست سالانه بيش از 650 دستگاه مختلف همچون لودر توليد کند ولي در بدو ورود بنده به استان و قبول مسئوليت در استانداري، تعداد توليدات آن به دو دستگاه رسيده بود.!

به گفته وي با همکاري سيستم قضايي استان، مشکلات مربوط به اين واحد، رفع و کارخانه به شخصي اهل فن و کاربلد واگذار شده است.

جبارزاده همچنين از کاهش تشنجات و مشکلات کارگري استان پس از روي کارآمدن دولت تدبير و اميد خبر داد و افزود: مديريت استان در مقابل اشخاصي که حق و حقوق کارگران را ناديده مي‌گيرند، مي‌ايستد.

مديري که پاسخگوي خبرنگار نباشد را يواشکي به استاندار معرفي کنيد!

استاندار آذربايجان‌شرقي در پاسخ به سوال و انتقاد يکي از خبرنگاران نيز مبني بر ترس اکثر مسئولان و مديران کل استان از قشر خبرنگار و پاسخگو نبودن به آنان، اظهار کرد: مديران ما کارهاي بسيار ارزشمندي انجام مي‌دهند ولي چون اطلاع رساني لازم و کافي را انجام نمي‌دهند، احساس مي‌شود که هيچ کاري نمي‌کنند.

جبارزاده خطاب به اصحاب رسانه و تمامي خبرنگاران گفت: مديري که پاسخگوي خبرنگار نباشد را يواشکي به استاندار معرفي کنيد تا برخورد لازم را انجام دهم. متاسفانه در کشور ما، فرهنگ پاسخگويي آنچنان که بايد و شايد نهادينه نشده و جا دارد که اصحاب رسانه در اين موضوع نيز قلم فرسايي کنند.

موزه مطبوعات تبريز تا 29 بهمن افتتاح مي‌شود

وي با بيان اينکه ايجاد موزه مطبوعات، يکي از مهم ترين وعده‌هاي دولت تدبير و اميد است افزود: اين موزه در سايه تلاش‌هاي دکتر شبستري و دکتر آبدار تا 29 بهمن سالجاري آغاز به کار مي‌کند.

وي نسبت به ايجاد صندوق رفاهي براي حمايت از اعضاي انجمن صنفي روزنامه نگاران و ضرورت حمايت دولتي از اين صندوق، اعلام کرد: متأسفانه در رديف بودجه‌هاي دولتي، اجازه براي چنين کاري را نداريم ولي بنده شخصاً از اين صندوق حمايت مي‌کنم.

تمامي واحدهاي صنعتي و توليدي متقاضي براي دريافت تسهيلات، به بانک‌ها معرفي مي‌شوند

استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به برگزاري مستمر جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتي و کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، عنوان کرد: اکثر مشکلات مربوط به واحدهاي توليدي و صنعتي مشکل‌دار در استان رفع شده است و اميدواريم تا پايان شهريورماه سال‌جاري بتوانيم تمامي واحدهاي توليدي و صنعتي متقاضي دريافت تسهيلات را به بانک‌هاي عامل معرفي کنيم.

جبارزاده در همين راستا افزود: قول مي دهم تا پايان سالجاري، هيچ واحد توليدي و صنعتي بلاتکليف مشکل‌دار در استان وجود نداشته باشد.

تا پورمهدي هست قضيه مسکن خبرنگاران را پيگيري کنيد

وي در پاسخ به سوال و انتقاد يکي از خبرنگاران مبني بر وجود مشکلاتي همچون نداشتن بيمه و مسکن در اکثريت قريب به اتفاق اصحاب رسانه و خبرنگاران، خطاب به هيات مديره انجمن صنفي روزنامه نگاران و همچنين اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات استان، گفت: ما مصمم به رفع مشکلات و دغدغه‌هاي خبرنگاران هستيم و اميدواريم تشکل‌هاي صنفي مربوطه نيز همتي به خرج داده و تا وقتي که شخصي همچون مهندس پورمهدي را داريم مشکل مربوط به مسکن خبرنگاران را حل کنند.

 

وي با بيان اينکه دولت تدبير و اميد در سال 94 با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم کرد، افزود: مشکلات درآمدي دولت در سال 94 در دهه اخير بي‌سابقه بود؛  چرا که قيمت نفت به شدت کاهش يافت و دولت در پرداخت هزينه هاي خود با مشکلات جدي مواجه شد.

 

وي با اشاره به سفر نوبخت، معاون رئيس جمهور به تبريز تاکيد کرد: در اين سفر حدود 750 ميليارد تومان ديگر از اين اعتبارات تخصيص يافت که در نتيجه تمامي هزار ميليارد توماني که تخصيص آن در سفر هيات دولت به تصويب رسيده بود، تحقق يافت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.