1395/05/04 - 16 : 4
کد خبر: 13592
خلاق و باهوش باش؛ جام ببر!
آشنايي با سکانداران ليگ شانزدهم
رقابت هاي ليگ برتر از امروز وارد شانزدهمين دوره خود مي شود و 16 تيم حاضر در اين فصل با تفکرات سکانداران خود براي پشت سر گذاشتن فصلي درخشان وارد اين عرصه مي شوند.

ليگ برتر به عنوان مهمترين تورنمنت باشگاهي ايران از امروز بار ديگر تمام توجهات فوتبالي را به خود جلب خواهد کرد. جايي که 16 تيم با مربياني متفاوت به مصاف هم مي روند تا چالشي هيجان انگيز را تجربه کنند. سکانداراني که هر يک خصوصيات و توانايي هايي خاص خود را دارند و با اتکا به همين توانايي ها اميدوارند فصلي درخشان را رقم بزنند. در آستانه آغاز اين چالش هيجان انگيز نگاهي گذرا انداختيم به سکانداران اين فصل که هر کدام اميدوار هستند با خلاقيت ها و هوش بالاي خود بر جام قهرماني بوسه بزنند.


پرسپوليس؛ برانکو ايوانکوويچ
پروفسور خوش فکر کروات فصل قبل تنها به خاطر يک گل جام قهرماني را به خوزستاني ها هديه داد تا آه و حسرت پرسپوليسي ها براي تصاحب جام همچنان باقي بماند. برانکو که انصافا انقلاب تاکتيکي را در پرسپوليس رقم زده بود حالا اميدوار است با پيگيري برنامه هايش در اين تيم بتواند اولين قهرماني ايران را جشن بگيرد. با نگاهي به فهرست خريدهاي اين مربي مي توان با صراحت گفت پرسپوليس اين فصل قوي تر از تيم فصل گذشته است و برانکو اگر کمي بيشتر از هوش و خلاقيت خود استفاده کند مي تواند ماموريت نيمه تمامش در اين تيم پرطرفدار را به پايان برساند و نامش را در تاريخ باشگاه جاودانه کند.


استقلال؛ عليرضا منصوريان
بعد از دو فصل درخشان در نفت تهران وقتي استقلالي ها به يک منجي روي نيمکت نياز داشتند به آرزوي ديرينه اش رسيد تا هدايت تيم محبوبش را در دست بگيرد. تصميمي که با استقبال پرشور طرفداران اين تيم روبرو شد و آنها از بازگشت کاپيتان محبوب سابق شان اين بار در کسوت مربيگري استقبال کردند تا از همين ابتداي راه کار براي علي منصور دشوارتر از قبل شود. سرمربي جوان استقلال با تفکرات بکر و نويني که در ذهن دارد در نقل و انتقالات تابستاني تيمي جوان و يکدست بست و حالا اميدوار است بتواند با اين تيم خاطرات تلخ دو، سه فصل گذشته را از ذهن طرفداران استقلال پاک کند. تنها نگراني براي منصوريان مي تواند به کنترل حاشيه هاي اطراف تيم هايي مثل استقلال برگردد که بايد ديد او تجربه اين کار را دارد يا ...


تراکتورسازي تبريز؛ امير قلعه نويي
با 5 قهرماني در ليگ برتر در حال حاضر پرافتخارترين مربي ادوار ليگ برتر محسوب مي شود. امير که سال هاست جامي بالاي سر نبرده حالا در تبريز تيمي در اختيار دارد که به اذعان اهالي فوتبال از شانس بسيار زيادي براي قهرماني برخوردار است. امير قلعه نويي به خوبي راه موفقيت در فوتبال ايران را بلد است چون با نگاهي به کارنامه دوران کاري او مي توان کاملا به اين ادعا پي برد که اگر تيم هاي او با مشکلات غير منتظره روبرو نشوند همواره در کورس قهرماني قرار دارند. مربي باهوش و کاربلد تبريزي ها مسلما اگر بتواند در فصل جاري با تراکتورسازي هم قهرمان شود به رکوردهاي جاودانه اي در تاريح باشگاهي ايران دست خواهد يافت، رکوردهايي دست نيافتني براي تمام رقباي اين مربي موفق.


سپاهان اصفهان؛ عبدا.. ويسي
کسب عنوان بهترين مربي ليگ پانزدهم آن هم بعد از قهرماني معجزه وار او با استقلال خوزستان خود گواه اين موضوع است که عبدا.. پله هاي پيشرفت در مربيگري را يکي پس از ديگري پيموده و حالا از تجارب لازم براي موفقيت هاي بيشتر با تيم هاي بزرگ تر برخوردار است. نشستن روي نيمکت پرافتخارترين باشگاه ليگ برتري شايد دستمزد همين موفقيت بود که امسال نصيب ويسي شد با اين شرط که او بتواند زردپوشان نصف جهان را بار ديگر به جمع مدعيان قهرماني بازگرداند. ويسي که حتي خوش بين ترين طرفدارانش هم تصور نمي کرد ظرف مدت چند فصل به چنين جايگاهي برسد حالا اميد اول سپاهاني ها روي نيمکت تيم محبوب شان قلمداد مي شودو خودش خوب مي داند چه کار دشواري در چالش جديدي که براي خود ترسيم کرده، دارد.


ذوب آهن اصفهان؛ يحيي گل محمدي
يحيي در سومين سال متوالي حضور روي نيمکت ذوب آهن به دنبال به دست آوردن آخرين جام خالي در ويترين افتخارات تيم دوم نصف جهان است. مربي جوان، باهوش و خلاقي که در دو سال گذشته سه جام براي ذبي ها به ارمغان آورده حالا اميدوار است ليگ برتر را نيز به افتخاراتش روي نيمکت ذوب اضافه کند تا چهره اي جاودانه از خود در تاريخ اين باشگاه ريشه دار رقم بزند. گل محمدي به عنوان يکي از مربيان خوش فکر از نسل نودو هشتي هاي فوتبال ايران ثابت کرده اگر فضا برايش باز باشد مي تواند حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشد از همين رو ليگ شانزدهم مي تواند براي اين مربي آرام و متين فصلي رويايي لقب بگيرد به خصوص بعد از کسب سوپرجام فوتبال ايران مقابل قهرمان ليگ برتر.

استقلال خوزستان؛ سيروس پورموسوي

شايد خودش هم تصور نمي کرد بعد از قهرماني فصل گذشته به عنوان جانشين عبدا.. ويسي انتخاب شده و هدايت مدافع عنوان قهرماني را در دست بگيرد اما مهره شانس پشت در خانه اين مربي نشست تا او در اولين تجربه سرمربيگري آزمون جالبي پيش رو داشته باشد. چالشي که با شکست سنگين در سوپرجام چندان خوب براي اين مربي جوان استارت نخورد اما با اين وجود خوزستاني ها اميدوار هستند مغز متفکر نيمکت استقلال در فصل گذشته آنها را در انتخابي که انجام دادند، سربلند کند. پورموسوي که فصل قبل در کنار ويسي به عنوان دست راست فعاليت مي کرد مسلما شناخت کافي از تيمش دارد و جو ليگ برتر را نيز مي شناسد به همين خاطر بايد منتظر ماند و ديد او با حاشيه هاي نفر اول شدن کنار مي آيد يا نه؟


سايپا تهران؛ حسين فرکي
بعد از چند ماه استراحت و ريکاوري اتفاقات تلخ رخ داده در اصفهان با انگيزه دو چندان هدايت سايپا را در دست گرفت با اين اميدکه بتواند در اين تيم هم روزهاي خوشي را تجربه کند. مرد محجوب و آرام نيمکت سايپا که با دو قهرماني در تاريخ ليگ برتر با دو تيم فولاد و سپاهان جزو مردان پرافتخار حاضر در ليگ شانزدهم است اين توانايي را دارد در تيم بي حاشيه و آرامي که  در اختيار دارد نتايج خوب گذشته اش را تکرار کند و بيشتر نام خود را بر سر زبان ها بياندازد. تيمي که فصل قبل هم بسياري اعتقاد داشتند مي تواند در جمع مدعيان رقابت کند اما... حسين فرکي در حال حاضر بيشتر از تفکرات تاکتيکي به خاطر متانت و آرامشي که همواره روي نيمکت از خود نشان مي دهد در بين فوتبالدوستان شناخته شده و اين خصوصيات اخلاقي او مي تواند براي ساير مربيان سرلوحه کار قرار بگيرد.


نفت تهران؛ علي دايي
يکي از سرشناس ترين مربيان حاضردر ليگ شانزدهم، کسي که عادت کرده هدايت تيم هايي را در دست بگيرد که تا آخرين روزهاي قبل از آغاز فصل در بلاتکليفي محض به سر برده و تيم داري شان مشخص نيست! بعد از راه آهن و صباي قم حالا علي دايي در نفت تهران هم با چنين وضعيتي شروع به کار کرد آن هم به عنوان يکي از گران ترين مربيان حاضر در ليگ برتر. شهريار فوتبال ايران بيشتر از توانايي هايش در عرصه مربيگري در اين سال ها نان آوازه اش در دنياي فوتبال را خورده چون نتايجي که او با اين همه شهرت در تيم هاي قبلي گرفته زياد باب ميل طرفدارانش نبوده است. با اين حال تيمي که او اين فصل در اختيار دارد مي تواند خط پاياني باشد بر تمام انتقاداتي که از مربيگري اين چهره مطرح فوتبال ايران صورت گرفته است.


گسترش فولاد تبريز؛ فراز کمالوند
فراز را بايد يکي از باهوش ترين مربيان نسل جوان فوتبال ايران ناميد. مربي که با سود بردن از همين هوش سرشاز توانسته براي خود جايگاه مناسبي در فوتبال تبريز رقم زده و سال ها در تيم هاي مطرح ديار سهند فعاليت کند. کمالوند حالا در سومين سال متوالي حضور روي نيمکت گسترش فولاد اميدوار است با پياده کردن تفکراتش در بازار تابستاني فصلي درخشان را با اين تيم در ليگ برتر رقم بزند، هدفي که زياد نمي تواند دور از دسترس باشد چون او تيمي در اختيار دارد که همه قابليت هاي تبديل شدن به يکي از مدعيان قهرماني را داشته و تنها با کمي خلاقيت تاکتيکي مي تواند شگفتي ساز فصل لقب بگيرد.


پيکان تهران؛ مجيد جلالي
از جمله مربياني که در بيشتر ادوار ليگ برتر فرصت فعاليت در تيم هاي مختلف را داشته آن هم بدون اين که به نتايج کسب شده توجهي شود! مجيد جلالي به عنوان کسي که از او به عنوان کامپيوتر نام برده مي شود در اين سال ها نه تنها هيچ موفقيتي کسب نکرده بلکه بيشتر مواقع هم با اختلافاتي که با مديران باشگاه ها داشته از سمت خود برکنار شده است که آخرين مورد آن برمي گردد به اتفاقات فصل گذشته در سايپا اما حالا اين مربي هدايت رقيب ديرينه نارنجي پوشان يعني پيکان را برعهده گرفته است تا فرصت اعاده حيثيت داشته باشد. مسلما اين آخرين فرصتي که مجيد جلالي براي اثبات توانايي هايش پيش رو خواهد داشت و بايد به هر نحوي شده با پيکان انتظارات را برآورده کند.


صباي قم؛ صمد مرفاوي
يک فصل خانه نشيني اين مربي خوزستاني بعد از روزهاي کابوس واري که در نيمکت پيکان تجربه کرد با بازگشت دوباره به صبا به پايان رسيد. صمد مرفاوي در شرايطي هدايت صبا را برعهده گرفت تا دوباره به قم برگردد که اين باشگاه در بدترين شرايط خود به سر مي برد چون نه اسپانسري داشت که برايش هزينه کند نه مهره اي برايش باقي مانده بود تا دلخوش به آنها وارد عرصه دشوار ليگ برتر شود اما با اين وجود آقا صمد ريسک تمام اين کمبودها را به جان خريد و با زوج هميشگي اش ساکت الهامي به نيمکت صبا بازگشت تا بلکه با اتکا به داشته هاي فعلي بتواند جايگاه خوبي براي صبا در ليگ برتر رقم بزند. بدون شک فصل جاري براي مرفاوي و يار هميشگي اش ساکت الهامي فصلي تعيين کننده در عرصه مربيگري خواهد بود.


سياه جامگان مشهد؛ فرهاد کاظمي

فرهاد کاظمي را مي توان استاد حفظ تيم هاي بحران زده در ليگ برتر ناميد. مرد خوش فکر و خوش صحبت مشهدي ها که براي چندمين سال متوالي توانايي هاي خود را به رخ کشيد و تيم کم اميد سياه جامگان را در ليگ برتر نگه داشت حالا با پياده کردن افکار تاکتيکي اش در اين تيم به دنبال آن است که شگفتي هاي زيادي با اين تيم مشهدي در ليگ برتر رقم بزند و سايه کابوس وار سقوط و فانوس به دستي را از اين تيم دور کند. دايي فرهاد انصافا در مسائل روحي و رواني توانايي هاي خاصي دارد که کمتر مربي در ايران تاب رقابت با او را دارد، تنها کافي است به موفقيت هايي که اين مربي در اين چند سال با تيم هاي کم بضاعت رقم زده توجه کنيد تا پي ببريد کاظمي چه قابليت هايي دارد.
 

ماشين سازي تبريز؛ رسول خطيبي
يک بار ديگر توانست تيمي از تبريز را از دسته اول به ليگ برتر برساند تا رکوردي جالب توجه از خود بر جاي بگذارد. رسول خطيبي که با نشستن روي نيمکت ماشين سازي تنها مربي تبريزي لقب گرفت در ليگ برتر هدايت سه تيم مطرح شهر را در دست گرفته است حالا با تيم پرستاره و محبوبي که در اختيار دارد به دنبال رقابت شانه به شانه با دو تيم ديگر ديار سهند در اين فصل از ليگ برتر است تا هم توانايي هاي خود را بيشتر به رخ بکشد هم ماشين سازان را به روزهاي اوج گذشته بازگرداند. بايد منتظر ماند و ديد رسول مي تواند خاطرات خوش فوتبالدوستان قديمي تبريز را با اين تيم تازه صعود کرده زنده کند يا نه؟

پديده مشهد؛ رضا مهاجري
در حالي که از اواسط فصل گذشته زمزمه هاي جدايي او به گوش مي رسيد بار ديگر با نماينده مشهدي ها به کار خود ادامه داد. رضا مهاجري به عنوان يکي از دستياران فيروز کريمي در فوتبال ايران مطرح شد اما حالا چند فصلي مي شود از زير سايه اين مربي خارج شده و به نوعي استقلال کاري پيدا کرده است. او فصل گذشته با وجود تمام بحران هاي مالي که پديده را تهديد کرد توانست با خيالي آسوده سهميه اين تيم در ليگ برتر را حفظ کند. نکته جالب اين که مهاجري در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل استقلال و پرسپوليس موفق شد تيم هاي مطرح پايتخت را در حسرت پيروزي بگذارد و اين فصل هم اميدوار است بتواند همچنان تيمش را در کمرکش جدول حفظ کند.

 

صنعت نفت آبادان؛ نادر دست نشان
بعد از سال ها دوري از سطح اول باشگاهي ايران توانست با برزيلي ها دوباره ليگ برتري شود. مربي سرشناس فوتبال مازندران که کارنامه خوبي در تيم هاي دسته اولي از خود بر جاي گذاشته اين بار با زردهاي آباداني مي خواهد در ليگ شانزدهم خودنمايي کند آن هم بعد از تمام حاشيه هايي که برايش در راه ماندن روي نيمکت صنعت نفت رقم خورد. نادر مسلما چالش دشواري پيش رو خواهد داشت چون تيمي که او در اختيار دارد در شرايط فعلي با وجود محبوبيت و اقبال عمومي در آبادان از نظر پتانسيل انساني توان رقابت با ساير تيم هاي ليگ برتري را ندارد چون نقل و انتقالات پرسروصدايي در تابستان نداشته اند. حالا بايد منتظر گذشت زمان ماند و ديد دست نشان با بازيکنان کم نام و نشاني که در اختيار دارد مي تواند نفتي هاي آبادان را به اهداف شان برساند.


فولاد خوزستان؛ نعيم سعداوي
نعيم سعداوي که فصل گذشته بعد از کنار گذاشته شدن از نيمکت فولاد به عنوان منتقد اول دراگان اسکوچيچ شناخته شد حالا اين فرصت را پيدا کرده تا تمام ادعاهايي که در طول يک سال گذشته در قبال فولاد مطرح مي کرد را عملي کند آن هم به عنوان نفر اول کادر فني. سعداوي با تجربه چند ساله به عنوان نفر دوم در اين فصل از سوي مديريت باشگاه با اعتماد جالبي روبرو شد تا بلکه بتواند اين تيم خوزستاني را به جايگاه واقعي اش برساند، تيمي که بسياري از اهالي فوتبال از آن به عنوان معدن بازيکن مستعد خوزستان و جنوب ايران نام مي برند که از نظر امکانات سخت افزاري هم چيزي کم و کسر ندارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
ورزش و سلامتي کارکنان
توسعه فضاهاي تفريحي تبريز با احداث شهربازي‌هاي جديد
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
  پربازدیدترین اخبار
حماسه حضور در انتخابات امروز تکميل مي شود؛ تبريزي‌ها با شور و شوق پاي صندوق‌هاي راي آمده‌اند
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
خدمت به مردم افتخاري براي قرارگاه پيشرفت و اباداني
نبايد نسبت به تعيين سرنوشت خود بي تفاوت باشيم
اصحاب فرهنگ و هنر پاي کار انقلاب هستند
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.