1395/04/12 - 18 : 41
کد خبر: 13390
بيش از 70 درصد بيماري‌هاي مفصلي ساده، با طب سنتي درمان مي‎شوند
احرارخبر: يک پزشک متخصص طب سنتي گفت: بيماري آرتروز در طب سنتي به عنوان بيماري‌هاي مفصلي شناخته مي‌شود و بيماري افرادي که مبتلا به "بيماري‌هاي مفصلي ساده" باشند با روش‌هاي درماني طب سنتي به ميزان 70 تا 80 بهبود مي‌يابد.

ک پزشک متخصص طب سنتي گفت: بيماري آرتروز در طب سنتي به عنوان بيماري‌هاي مفصلي شناخته مي‌شود و بيماري افرادي که مبتلا به "بيماري‌هاي مفصلي ساده" باشند با روش‌هاي درماني طب سنتي به ميزان 70 تا 80 بهبود مي‌يابد.

سيد محمدباقر فضل‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه آذربايجان‌شرقي، در اين خصوص اظهار کرد: بيماري آرتروز(دردهاي مفصلي) نوعي از بيماري است که با کاهش فاصله‌ي مفصل‌ها به وجود مي‎آيد و به دردهاي ناشي از آن نيز آرتروز گفته مي‎شود.

وي افزود: در بيماري‎هاي مفصلي پيشرفته نيز ممکن است طب سنتي به تنهايي جواب ندهد؛ از اين‌رو براي درمان اين بيماري‌ها از درمان مکمل مثل طب سوزني استفاده مي‌شود.

وي ادامه داد: بيماري‌هاي مفصلي داراي انواع مختلفي است که شامل بيماري‌هاي مفصلي سرد، گرم، سودايي مفصلي، بلغم و... مي‌شود؛ از اين‌رو متناسب با نوع درد و بيماري و همچنين مزاج درد اين بيماري در طب سنتي مورد درمان قرار مي‌گيرد.

 اين پزشک متخصص طب سنتي در خصوص روش‌هاي درمان طب سنتي براي بيماري‌هاي مفصلي، اظهار کرد: درمان‌هاي دارويي، گياهي، ماليدني، خوراکي، حجامت درماني، بادکش درماني و... استفاده مي‌شود.

 وي گفت: اگر شدت بيماري در فرد زياد نباشد احتمال بهبود بيماري بسيار زياد است اما در بيماري‌هاي مفصلي پيشرفته، درمان بستگي به تغيير شکل مفصل داشته و طب سنتي تا حدي کمک مي‌کند که فرد بيمار بتواند مفاصل خود را مديريت و کنترل کند.

 وي بيان کرد: درست نيست که بگوييم طب سنتي در حالت کلي جايگزين مناسبي براي طب جديد است؛ اما در خصوص بيماري‌هاي مفصلي اين روش مي‌تواند جايگزين بسيار مناسبي باشد.

 فضل‌جو در توصيه‌اي خاطرنشان کرد: افرادي که مبتلا به بيماري‌هاي مفصلي هستند بايد به پزشک متخصص طب سنتي مراجعه کنند که در کل استان ممکن است تنها دو نفر در اين خصوص تخصص داشته باشند؛ از اين‌رو بايد دقت کنند به افرادي که در اين خصوص تخصص ندارند مراجعه نکنند.

 وي گفت: بيماران نبايد خود درماني کنند؛ چرا که بيماري‌هاي مفصلي بسته به نوع آن داراي درمان متفاوتي بوده و بايد در اين خصوص پزشک متخصص نسخه تجويز کرده و به صورت اصولي اقدام به درمان نمايد.

وي تاکيد کرد: در درمان بيماري‌هاي مفصلي تغذيه و شرايط معده‌ي فرد بسيار مهم است و بيمار بايد به تغذيه‌ي خود دقت کند و همچنين از پرخوري پرهيز کرده و بعد از غذا نيز بلافاصله به حمام نروند.

 اين پزشک متخصص طب سنتي اظهار کرد: افرادي که بيماري مفصلي دارند، بايد فعاليت بدني متعادلي داشته و در مصرف دوغ و ماست که باعث تشديد اين بيماري مي‌شود دقت کنند.

 وي در خصوص عوارضي که در نتيجه‌ي بي‌تفاوتي نسبت به بيماري‌هاي مفصلي بروز مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين بيماري عواض حاد و کشنده ندارد؛ اما بي‌توجه به درمان آن باعث مزمن شدن بيماري و در نتيجه باعث سخت‌تر شدن فرآيند درمان مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 5

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.