1395/04/11 - 11 : 28
کد خبر: 13384
مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان‌شرقي:
حضور در راهپيمايي روز قدس، يک وظيفه‌ي شرعي است
احرارخبر: مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي در اين خصوص تاکيد کرد: حضور در راهپيمايي روز قدس يک وظيفه و تکليف شرعي بوده و اين موضوع پيوند برادري عميقي در بين امت‌هاي اسلامي به‌ وجود مي‌آورد و سبب نزديکي و کمک ملت‌هاي مسلمان به يکديگر مي‌شود.

حجت‌الاسلام علي مصايبي در اين خصوص اظهار کرد: راهپيمايي روز قدس از فرمان امام‌خميني(ره) مبني بر دفاع از قبله‌ي اول مسلمانان نشات گرفته و در بين مسلمانان نيز عموميت يافته و جزئي از وظايف و تکاليف آنان شده است.

وي افزود: منادي‌گر و پرچم‌دار اين اقدام امام‌خميني(ره) بودند و اين موضوع تبديل به پديده‌اي جهانگير شده و مسلمانان نيز هرساله براي حضور در راهپيمايي روز قدس بسيار اهتمام مي‌ورزند؛ چرا که حضور مردم تاثيرات فراواني در روحيه‌دهي به مردم مظلوم فلستين دارد.

وي ادامه داد: در اين چندين سالي که اسرائيل غاصب تمام توان خود را به کار بسته تا سرزمين فلسطين را غصب کند؛ اگر حضور، پشتيباني و شعارهاي دلگرم کننده‌ي مردم در حمايت از مردم فلسطين وجود نداشت؛ چه بسا که دشمن غاصب توانسته بود به اهداف شوم خود برسد.

حجت‌الاسلام مصايبي تاکيد کرد: همانگونه مشاهده مي‌شود اسرائيل غاصب در اين شصت سال جنگ نتوانسته به پيروزي برسد و اين مدت طولاني براي يک جنگ نشان‌دهنده‌ي اين است که دشمن در مقابل دفاع و مقاومت مردم فلسطين عاجز مانده است.

وي گفت: شعارهايي که توسط مردم مسلمان در روز قدس مطرح شده و به گوش جهانيان و بخصوص غاصبان و زورگويان مي‌رسد، حقانيت فلسطين و ظالم بودن دشمن را فرياد کرده و حمايت مردم مسلمان را از مردم مظلوم نشان مي‌دهد؛ از اين‌رو همين اعلام حمايت هرچند در حد شعار به خودي خود داراي تاثيرات فراواني در جهان است.

وي در خصوص اهميت حضور حداکثري مردم در راهپيمايي روز قدس، بيان کرد: اهميت اين حضور به حدي است که هرساله مردم فهيم و آگاه ما در ماه مبارک رمضان پا در مسير حق گذاشته و انزجار و تنفر خود را از رژيم غاصب اسرائيل اعلام مي‌دارند؛ چرا که اين حضور دلگرمي و پشتوانه‌ي مردم مظلوم فلستين بوده و قدرت آنان را در مقابله با دشمن غاصب مضاعف مي‌کند.

مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه استان با اشاره به افرادي که با بهانه‌هاي واهي از اين وظيفه شانه خالي مي‌کنند، اظهار کرد: دشمن با طرح برخي جهت‌گيري‌هاي مغرضانه در تلاش براي بي‌تفاوت کردن جوانان براي حضور در چنين صحنه‌هايي است؛ اما جوانان ما بايد بدانند که مگر مي‌شود يک فرد مسلمان نسبت به ظلمي که در حق برادر ديني او مي‌شود سکوت کند!

وي ادامه داد: بايد جوانان ما آگاه بوده و بدانند که اگر ايران امروز در عراق و سوريه دست ياري مي‌رساند، از مرزهاي خودمان نيز دفاع مي‌کنند؛ چرا که شايد اگر حمايت ما از سرزمين فلسطين، عراق و يا سوريه نبود، دشمن تا الان در حريم سرزمين ما کمين کرده بود.

حجت‌الاسلام مصايبي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينکه اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد، اظهار کرد: با حمايت‌ و پشتيباني مسلمانان از مردم مظلوم و مقاومت در مقابل غاصبان و ظالمان، ان‌شاءالله شاهد روزي خواهيم بود که دست غاصبان از سرزمين‌هاي اسلامي قطع شود.

وي تصريح کرد: توصيه مي‌کنيم که مردم همانند هميشه در صحنه‌ي حق عليه باطل، حضور حداکثري خود را به نمايش گذاشته و شعارهاي حق‌جويانه‌ي خود را به گوش غاصبان و جهانخواران برسانند؛ چرا که هر قدر استقامت و حمايت مسلمانان بيشتر باشد، دشمن نيز عقب‌نشيني کرده و زمين‌گير خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.