1392/10/6 - 12 : 34
کد خبر: 1333
مديرکل کميته امداد استان اردبيل:
55 درصد جمعيت اردبيل را زنان سرپرست خانوار تشکيل مي‌دهند
مديرکل کميته امداد استان اردبيل گفت: در حال حاضر 55 درصد از کل جمعيت استان اردبيل را زنان سرپرست خانوار تشکيل مي‌دهند.

به گزارش احرار نيوز، بهروز زلالي در ديدار با امام جمعه شهرستان مشگين‌شهر نقش کميته‌ امداد را در تأمين سلامت و امنيت خانواده‌هاي تحت حمايت قابل درک توصيف کرد.

وي تصريح کرد: برنامه‌هاي عميقي که توسط اين نهاد براي خانواده‌ها اجرا مي‌شود در راستاي حفظ حرمت و کرامت انساني و جلوگيري از تهديدات فرهنگي و اجتماعي خانواده‌هاست.

زلالي در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر بيش از پنج هزار خانوار در قالب 10 هزار نفر تحت حمايت کميته‌ امداد شهرستان هستند و با توجه به اينکه بيشترين آمار زنان سرپرست خانوار در اين شهرستان وجود دارد برنامه‌هاي فرهنگي خاصي براي اين تعداد خانواده‌ها برنامه‌ريزي و در حال اجراست. اين مسئول با بيان اينکه آمار زنان تحت حمايت سرپرست خانوار روز به روز افزايش مي‌يابد، اضافه کرد: در حال حاضر 55 درصد از کل جمعيت استان را زنان سرپرست خانوار تشکيل مي‌دهند.

وي با اشاره به اينکه خانواده‌ها با مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي متعددي روبه‌رو هستند، بيان کرد: ضرورت ايجاب مي‌کند که در راستاي جلوگيري از اين آسيب‌ها، فعاليت فرهنگي و مشاوره‌ا‌ي خانواده را در سطح استان به‌ ويژه شهرستان مشگين‌شهر تقويت کنيم.

مديرکل کميته امداد استان در بخش ديگري از سخنان خود به ايجاد کانون فرهنگي و تربيتي کميته‌ امداد شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با برگزاري کلاس‌هاي آموزشي، مشاوره‌اي و فني و مهارتي در اين کانون در صدد هستيم تا محور فعاليت امداد در شهرستان مشگين‌شهر را توانمندي خانواده‌ها از طريق فعاليت‌هاي فرهنگي قرار دهيم.

زلالي يادآور شد: امنيت و سلامت خانواده‌ها با تأمين نيازهاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ممکن است.

وي به توانمندي خانواده‌ها در بخش‌هاي مختلف اشاره کرد و گفت: با رويکرد جديد کميته‌ امداد استعداديابي خانواده‌ها در زمينه‌هاي شغلي، ارائه‌ آموزش‌هاي لازم و ايجاد انگيزه براي اشتغال بوده و با ارائه‌ تسهيلات زمينه‌ استقلال خانواده‌ها فراهم مي‌شود.

زلالي با بيان اينکه بعد از پرداخت تسهيلات اشتغالزايي نظارت بر طرح‌هاي ايجاد شده نيز اجرا مي‌شود، افزود: نظارت‌هاي مکرر بر طرح‌هاي اجرا شده علاوه بر اينکه موجبات پايداري شغل شده بلکه سبب مي‌شود تا خانواده بدون تکيه بر کميته‌ امداد به استقلال اقتصادي دست يافته و با توانمندي از چرخه‌ امداد خارج شود.

در ادامه‌ اين ديدار امام جمعه شهرستان مشگين‌شهر نيز کميته‌ امداد را هم‌تراز با نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان کرد و اظهار داشت: کميته‌ امداد به عنوان يکي از نهادهايي است که به موقع و با تدابير بنيانگذار جمهوري اسلامي تأسيس شد و با عملکرد مطلوبي که ارائه داده ثابت کرده که هم‌تراز و همسو با اهداف نظام جمهوري اسلامي است.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار تصريح کرد: خدماتي که کميته‌ امداد ارائه مي‌دهد دقيقاً همان خدماتي است که در آموزه‌هاي ديني توصيه شده است.

وي خاطر نشان کرد: خدمات کميته‌ امداد منحصر به مرزهاي ايران اسلامي نيست و اين جاي خرسندي است که امداد توانسته در ديگر کشورهاي مسلمان حضور يافته و عرصه‌ خدمت‌رساني را وسيع‌تر کند.

باوقار در ادامه سخنان خود اضافه کرد: هر چقدر خدمت در اين نهاد مقدس باشد به مراتب سخت‌تر نيز هست.

اين مسئول بيان کرد: در عرصه‌ خدمت‌رساني و رفع نيازمندي خانواده‌ها بايد به نحوي عمل کنيد تا منجر به تحقير خانواده‌ها نشود.

وي با اشاره به آيات و روايات مبني بر اينکه برترين بنده کساني هستند که خدمت به محرومان کرده و کرامت آنان را حفظ مي‌کنند،‌ يادآور شد: تلاش براي حفظ حرمت و کرامت انساني خانواده‌ها بايد وظيفه‌ اصلي تمامي امدادگران باشد.

باوقار با اعلام اينکه بيشترين آمار طلاق مربوط به شهرستان مشگين‌شهر است، تأکيد کرد: در همه حال اساس کار ما بايد کار فرهنگي باشد و در اين خصوص کميته‌ امداد فعاليت‌هاي بسيار مطلوب و شايسته‌اي را برنامه‌ريزي کرده است.

کميته امداد دانش‌محور حرکت مي‌کند

مديرکل کميته امداد استان اردبيل گفت: حرکت امداد در کشور به صورت دانش‌محور است به گونه‌اي که بيشتر خدمات بدون حضور مراجعان و به صورت الکترونيکي ارائه مي‌شود.

بهروز زلالي اظهار داشت: متولي فقرزدايي در کشور تنها کميته امداد نيست و بايستي در اين راستا تمامي دستگاه‌هاي اجرايي با اين نهاد همکاري‌هاي لازم را داشته باشند.

وي با اعلام اينکه در سطح استان و شهرستان‌ها سعي مي‌کنيم تا با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود خدمات مطلوب و شايسته‌اي را ارائه کنيم، افزود: در حال حاضر بيش از30 هزار خانوار تحت حمايت امداد هستند که بالاي پنج هزار خانوار از اين تعداد را خانواده‌هاي تحت حمايت شهرستان مشگين‌شهر تشکيل داده که حدود 60 درصد از کل خانواده‌هاي تحت حمايت را زنان سرپرست خانوار تشکيل مي‌دهند.

زلالي تصريح کرد: اين تعداد زنان سرپرست خانوار به علت فوت، طلاق، متارکه و... تحت حمايت امداد قرار گرفته‌اند که کميته‌ امداد با برنامه‌ريزي‌هاي مناسب و برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در بعد فرهنگي درصدد ايجاد اميد، شادابي و نشاط با رويکرد جلوگيري از هرگونه آسيب‌ها و تهديدات اجتماعي و تأمين زندگي مطلوب براي خانواده‌هاي تحت حمايت است.

اين مسئول آمار درصدي خانواده‌هاي تحت حمايت امداد نسبت به کل جمعيت استان را 5.2 درصد اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به آمار ساير استان‌ها، استان اردبيل از لحاظ تعداد خانوار تحت پوشش در سطح قابل قبولي قرار دارد.

وي ترميم محبت در بين اعضاي خانواده‌ها و رفع جراحت‌هاي عاطفي را جزو شاخصه‌هاي اصلي خدمات‌دهي براي خانواده‌ها اعلام کرد و ادامه داد: مجموعه همکاران در سطح استان با همکاري و دلسوزي‌هايي که دارند، توانسته‌اند با عمل به اين شاخصه مجموعه‌اي پايدار و سالم را در سطح استان ايجاد کنند.

مديرکل کميته‌ امداد استان 60 درصد جمعيت تحت حمايت امداد در سطح استان را خانواده‌هاي بالاي 60 سال اعلام کرد و گفت: جمعيت تحت حمايت با توجه به وضعيت اقتصادي کشور شناور است و با تعهدي که داريم سالانه مي‌بايست 10 درصد از کل خانوار تحت حمايت را با توانمند‌سازي از چرخه‌ امداد خارج کنيم.

زلالي افزود: خانواده‌ها زماني در مسير توانمندي قرار مي‌گيرند که زمينه‌ خودباوري و خوداتکايي با ايجاد انگيزه براي کار را در آنان فراهم سازيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: در اين راستا تا به امروز براي بيش از 32 هزار خانوار تحت حمايت و اقشار آسيب‌پذير جامعه شغل ايجاد شده که قريب به 23 هزار طرح از اين تعداد به صورت پايدار و جاري هستند.

زلالي احداث و خريد مسکن و سرپناه مناسب براي خانواده‌ها را يکي از برنامه‌هاي اصلي کميته امداد اعلام کرد و اظهار داشت: در سطح استان اردبيل بالغ بر 500 واحد مسکن مهر خريداري شده و آورده اوليه‌ آنان واريز شده که 49 مورد از اين تعداد مربوط به شهرستان مشگين‌شهر است.

وي با بيان اينکه اين تعداد مسکن مهر خريداري شده براي خانواده‌هاي تحت حمايت اولويت‌دار فاقد مسکن و سرپناه اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: بيشتر اين تعداد از واحدهاي احداثي تکميل و در اختيار خانواده‌ها قرار گرفته که انتظار مي‌رود در سطح شهرستان مشگين‌شهر نير با رفع مشکلات به وجود آمده در مسکن مهر شاهد بهره‌مندي تمامي خانواده‌ها از نعمت مسکن و سرپناه خوب باشيم.

در ادامه‌ اين ديدار فرماندار مشگين‌شهر نيز تأسيس نهاد مقدس کميته‌ امداد را يکي از شاهکارهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان کرد و ادامه داد: بحمدالله مجموعه‌ عظيم کميته‌ امداد در بحث خدمت‌‌رساني کارنامه‌ موفقي را در سطح استان و شهرستان دارد.

سيد حميد عباداللهي اضافه کرد: حجم خدماتي که در بعدهاي مختلف به ويژه بعد فرهنگي در اين شهرستان ارائه مي‌شود، ملموس و قابل تقدير است.

وي با بيان اينکه خشکسالي در سال‌هاي گذشته موجب شده تا نيازمندي در منطقه به ويژه در روستاهاي مشگين‌شهر افزايش يابد که در سايه‌ بالا بردن سطح خدمات مطلوب و شايسته‌ اين نهاد، اين مشکل رفع شده است.

عباداللهي با بيان اينکه گاهاً مشاهده مي‌شود که مساعدت‌هاي اندک و بلاعوض اين مجموعه گره‌گشاي بسياري از مشکلات خانواده است، خواستار تداوم اين مساعدت‌ها در طبقات مختلف شد.

فرماندار مشگين‌شهر يادآور شد: کميته‌ امداد در بخش اشتغالزايي و کسب درآمد براي خانواده‌ها بسيار موفق عمل کرده است و جا دارد با ارائه تسهيلات و ايجاد مشاغل در جهت تقويت طرح‌هاي خوداشتغالي قدم‌هاي مؤثري را برداريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.