1392/10/4 - 10 : 17
کد خبر: 1317
اظهارات بابک زنجاني درباره رضا ضراب
نام بابک زنجاني پس از برملا شدن فساد گسترده مالي در ترکيه بار ديگر سر زبان‌ها افتاده و رسانه‌هاي ترکيه مي‌گويند رضا ضراب که به خاطر پولشويي بازداشت شده، در بازجويي از بابک زنجاني به عنوان «رئيس» خود نام برده است.

به گزارش احرار نيوز به نقل از فردا، بابک زنجاني در اين خصوص واکنش نشان داده است و طي مطلبي که در سايت شرکت سورينت منتشر کرده، نوشته است: «برخي از اخبار منتشرشده در رسانه‌هاي ترکيه در مورد من صحيح نمي‌باشد و لازم مي‌دانم در اين زمينه توضيحاتي را ارائه نمايم.

در فعايت‌هاي تجاري خود که در حجم غير قابل انکاري صورت مي‌گيرد به جز محدوديت‌هاي خاصي که نسبت به هموطنان ايراني اعمال مي‌شود هيچ‌گونه محدوديت و بازجويي ديگري صورت نگرفت. تمامي فعاليت‌هاي من در ترکيه داراي اسناد و مدارک مي‌باشد و در ترکيه هيچ فعاليت غير قانوني انجام نداده‌ام.

از نام‌هاي برده‌شده در بازجويي تنها رضا ضراب را به دليل ايراني‌بودنش مي‌شناسم. با رضا ضراب در تمام عمرم تنها چند دفعه‌اي ملاقات داشتم اما هيچگونه فعاليت تجاري مشترکي انجام نداده‌ايم و از فعاليت‌هاي رضا ضراب هيچ اطلاعي ندارم. حتي نمي‌دانم محل کار ايشان کجاست! اگر هم فعاليت‌هاي غير قانوني انجام داده باشد خودش مسئول است و اين مسئله به من هيچ ارتباطي ندارد.

نزديک به شش ماه است که از ايران خارج نشده‌ام و هنوز هم در تهران هستم و اين خبر که قرار است من با رضا ضراب در آنکارا ملاقات داشته باشم، يک دروغ محض است.

من يک فرد مشهور هستم و هر کسي من را مي‌شناسد. به همين دليل سفر من به روش‌هاي غير قانوني يا استفاده من از اسناد جعلي غير ممکن است.

در خبرها از تجارت طلا به‌وسيله هواپيما سخن رانده شده که اين نوع تجارت تماما قانوني است. من مطابق قوانين از کشور غنا 1500 کيلوگرم طلا خريداري کردم و برنامه‌ام اين بود که 500 کيلو گرم آن را در ترکيه و بقيه آن را در دوبي به فروش برسانم که در فرودگاه آتاترک مدارک طلاها خواسته شده بود و تا زماني که مدارک آورده شود، هواپيما از زمين بلند نشد و پس از رسيدن مدارک، هواپيما از ترکيه خارج شد. از طرف مقامات ترکيه اين قضيه چندين بار از همه نظر مورد بررسي قرار گرفته و هيچ جرمي در مورد من پيدا نکردند.

من رئيس رضا ضراب نيستم و حجم کلي روابط تجاري ما يک در هزار هم نيست و همه آنها در چارچوب قانون صورت گرفته است.

در سال‌هاي اخير ترکيه در حال پيشرفت تحت رهبري نخست‌وزير رجب طيب اردوغان، نه‌تنها براي من بلکه براي تمامي صاحبان سرمايه کشورهاي مسلمان به يک قطب مرکزي سرمايه‌گذاري تبديل شده است. من به علت اطميناني که به رهبري و تدبير نخست‌وزير رجب طيب اردوغان داشتم در ترکيه سرمايه‌گذاري کردم. نسبت به ترکيه به عنوان کشوري که به سرعت مسير پيشرفت را طي مي‌کند و نخست‌وزير ترکيه رجب طيب اردوغان به عنوان يک مسلمان، احساس غرور مي‌کنم.

گروهي که من صاحب آن هستم شامل 65 شرکت است و درآمد ساليانه آن شش تا هفت ميليارد يورو مي‌باشد و من به کارهاي کوچکي که در خبرها از آن نقل شده است، هيچ احتياجي ندارم. به دست آوردن و حفاظت از ثروت به اين بزرگي از طرق غير قانوني و کنترل‌نشده غيرممکن است. به عنوان يک شهروند ايراني من تاوان محدوديت‌ها و نگاه بدبينانه‌اي را مي‌دهم که نسبت به ايرانيان وجود دارد. با وجود اينها ارادتم نسبت به ترکيه و نخست‌وزير آن رجب طيب اردوغان که با ايشان از نزديک آشنا نشده‌ام، هرگز کم نخواهد شد و به سرمايه‌گذاري در ترکيه ادامه خواهم داد و کساني را که اين خبرهاي جعلي را در مورد من منتشر مي‌کنند، خوشحال نخواهم کرد.

در خصوص ادعايي که در مورد من شده هر نوع مدارک و اطلاعات و کمکي از من خواسته شود، آماده همکاري هستم.»
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.