1395/03/23 - 17 : 35
کد خبر: 13147
عليرضابيگي خبر داد
افشاي حقايق در مورد خصوصي‌سازي ماشين‌سازي/ ماشين‌ در گرو خزانه است
احرارخبر: نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي راز اصرار سازمان خصوصي‌سازي در خصوص واگذاري کارخانه ماشين‌سازي تبريز را فاش کرد.

احمد عليرضابيگي ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه دولت از بابت بدهي خود به صندوق بازنشستگي فولاد خوزستان، پنج هزار و 600 ميليارد ريال از خزانه استقراض کرده و کارخانه ماشين‌سازي تبريز را تضمين اين استقراض قرار داده است و متعهد شده که از محل فروش اين کارخانه بدهي خود را ادا نمايد.

وي از اين اقدام دولت اظهار تاسف کرد و با اشاره به اصرار سازمان خصوصي‌سازي براي واگذاري اين کارخانه با وجود مخالفت جدي مديران و نمايندگان استان، اظهار داشت: در ماه‌هاي گذشته وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان خصوصي‌سازي با دادن آدرس اشتباهي درصدد هستند صورت مساله را طوري ديگر جلوه دهند.

*فروش کارخانه ماشين‌سازي تبريز امکان‌پذير نيست

عليرضابيگي تاکيد کرد: بديهي است فروش کارخانه ماشين‌سازي تبريز به قيمت پنج هزار و 600 ميليارد ريال امکان‌پذير نيست، مگر اينکه تغيير کاربري اراضي اين مجموعه صورت پذيرد که در اين صورت نيز کارخانه‌اي در کار نخواهد بود و ما شاهد رخت بر بستن اين صنعت از تبريز خواهيم بود.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو، تامين بدهي صندوق بازنشستگي فولاد خوزستان را اولويت اصلي وزارت اقتصاد و دارايي و سازمان خصوصي‌سازي دانست و گفت: دولت اهميتي به تعطيلي صنعت معظم ماشين‌سازي تبريز نمي‌دهد.

ماشين‌سازي بايد پس از نوسازي واگذار شود

وي اضافه کرد: يقين دارم، تمامي نمايندگان دوره جديد مجلس شوراي اسلامي با اهتمام ويژه خود، دولت را مجاب خواهند کرد که براساس اصل 44 قانون اساسي، اين واحد صنعتي صاحب نام کشور را صرفا پس از نوسازي خطوط و سوددهي به بخش خصوصي واگذار کند که در اين صورت موجب ايجاد فرصت شغلي براي هزاران نفر نيز خواهد شد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه بخش قابل توجهي از واحدهاي توليدي به سبب وضعيت رکود نفس‌گير اقتصادي با انبارهاي پر از کالا مواجه بوده و خريداري براي آنها نمي‌يابند، گفت: اميدوارم بازگشايي بازار و عبور از موانع ناشي از تحريم بتواند افزايش فروش و تحقق صادرات را به دنبال داشته باشد.

عليرضا بيگي اظهار داشت: دولت در اين خصوص متوسل به ارائه تسهيلاتي نظير وام خريد کالا، افزايش وام مسکن و وام ازدواج شد تا بلکه بدين وسيله بتواند تقاضا را تحريک نمايد که تاکنون موفق نشده است.

وي با اشاره به سخنان اخير وزير صنعت در جلسه اخير مجلس شوراي اسلامي در خصوص تعليق بدهي واحدهاي صنعتي و اعطاي وام جديد جهت تامين مواد اوليه گفت: آقاي نعمت‌زاده به نمايندگان مردم وعده دادند تا با معرفي استانداران از محل منابع بانکي مشکل نقدينگي واحدهاي صنعتي حل گردد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملکرد ضعيف و عدم تحقق وعده دولت در خصوص ارائه تسهيلات مختلف از قبيل وام ازدواج، مسکن و خريد کالا، گفت: هرچند به وعده آقاي وزير چندان خوش‌بين نيستم اما اميدوارم مشکل نقدينگي صنايع مرتفع شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.