1395/02/24 - 14 : 26
کد خبر: 12812
با پرواز 31 کبوتر صلح و دوستي/
سي و يکمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان آغاز شد
احرارخبر: سي و يکمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري ايران- آذربايجان با حضور قمري رييس فدراسيون دوچرخه سواري کشور و جمعي از مسوولان شهري و استاني و علاقه مندان اين رشته ورزشي صبح امروز از مقابل مجتمع لاله پارک تبريز به سمت اروميه آغاز شد.

در آيين آغاز سي و يکمين دوره تور نيمه حرفه اي دوچرخه سواري بين المللي ايران- آذربايجان در تبريز 31 کبوتر به نشانه صلح و دوستي و رساندن پيام اين مسابقات به جهانيان به پرواز درآمدند.
حضور علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواري در محدوده خط آغاز اين دوره از تور دوچرخه سواري ايران- آذربايجان باعث شد که اين مسابقات بين المللي شکل ديگري به خود بگيرد.
در اين دوره از تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان ورزشکاراني از 17 تيم خارجي و چهار تيم داخلي مسير 162 کيلومتر و 400 متري مجتمع لاله پارک تبريز تا شهر زيباي اروميه را رکاب مي زنند و در مسير خود از حاشيه درياچه اروميه مي گذرند.
در آيين افتتاحيه اين دوره از تور دوچرخه سوراي ايران - آذربايجان، تنديس مسابقات به صورت نمادين به رييس فدراسيون دوچرخه سواري کشور و شهردار تبريز اهدا شد.
رييس فدراسيون دوچرخه سواري کشور در اين مراسم گفت: تور آذربايجان در زمره تورهايي است که خودم در چهار دوره آن رکاب زده ام و خاطرات خوبي از آن دارم.
قمري افزود: شش تور بين المللي در کشور فعاليت مي کرد و تنها توري که 31 دوره بدون تعطيلي دوام آورده ، تور آذربايجان است در حالي که بعضي از تورها پس از 17 تا 18 دوره برگزار تعطيل شده اند و اين همت و برنامه ريزي مسوولان آذربايجان شرقي را نشان مي دهد.
وي اضافه کرد: جايگاه بين المللي تور آذربايجان در سطح فدراسيون بين المللي دوچرخه سواري نيز شناخته شده است و رتبه 2.1 دارد که در آينده به تور حرفه اي تبديل خواهد شد و براي اين منظور تلاش مي کنيم.
وي يادآور شد: تور بين المللي ايران - آذربايجان در سطح آسيا جايگاه بسيار بالايي دارد و هميشه از آن در مسابقات مختلف به نيکي ياد مي شود و حضور 17 تيم خارجي در آن اين موضوع را به خوبي نشان مي دهد که حاصل برنامه ريزي منسجم در جذب تيم هاي قدرتمند است.
رييس فدراسيون دوچرخه سواري کشور ادامه داد: کسب سه سهميه دوچرخه سواري براي المپيک 2016 ريودوژانيروي برزيل و کسب 1654 امتياز در سطح قاره آسيا، حاصل دسترنج تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان و فدراسيون است.
وي گفت: رتبه دوم آسيا با 602 امتياز متعلق به قزاقستان ، فاصله دوچرخه سواري ايران را با آسيا نشان مي دهد که از نتايج برگزاري همين تر و افتخار دوچرخه سواري کشورمان است.
وي اضافه کرد: وقتي نگاهي به رکابزنان اين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري ايران - آذربايجان مي کنيم، عضويت ورزشکاران ايراني را در باشگاه هاي خارجي در اين تور مشاهده مي کنيم که نشان از ارتقاي کيفيت ورزش دوچرخه سواري در کشورمان دارد.
وي تاکيد کرد: دو نمانيده فدراسيون بين المللي دوچرخه سواري از ابتدا تا انتهاي تور بر آن نظارت مي کنند و نمره مي دهند که بايد مانند دوره هاي گذشته نظم و انضباط تور را رعايت کنيم.
قمري افزود: در دوره هاي گذشته بالاترين نمره مربوط به بخش انتظامات و امنيت تور بوده است که در واقع به نوعي انعکاس امنيت کشور در قالب برگزاري اين مسابقات است.
سي و يکمين دوره تور نيمه حرفه اي دوچرخه سواري ايران - آذربايجان از 24 تا 29 ارديبهشت ماه در مسيريکهزار و چهار کيلومتر در شش مرحله بين استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل برگزار خواهد شد.
مرحله اول در مسير تبريز به اروميه به مسافت 162.4 کيلومتر، مرحله دوم در مسير اروميه به منطقه آزاد تجاري ارس به مسافت 209.4 کيلومتر، مرحله سوم در مسير منطقه آزاد تجاري ارس به تبريز در مسافت 139.9 کيلومتر برگزار خواهد شد.
دوچرخه سواران مرحله چهارم را از تبريز به سرعين در مسافت 198.2 رکاب زده و وارد استان اردبيل خواهند شد تا در مرحله پنجم مسير سرعين به پيست اسکي سهند را به مسافت 180.7 طي کنند.
مرحله نهايي و ششم اين تورنمنت روز 29 ارديبهشت در داخل شهر تبريز و از مقابل مرکز تجاري لاله پارک به مسافت 114 کيلومتر برگزار خواهد شد.
مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي گفت: تمامي استانداردهاي فني و ايمني يو سي آي در تور نيمه حرفه اي ايران – آذربايجان رعايت خواهد شد.
موضوع اسکان رکابزنان و کادرفني و اجرايي در بهترين شرايط ممکن در شهرها، امنيت بسيار بالاي مسير مسابقات توسط راهنمايي و رانندگي، حضور داوران مجرب اروپايي و خارجي در کنار داوران بين المللي ايراني و هماهنگي تمامي ارگان ها و نهادهاي هر سه استان آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل نويد برگزاري رقابتي در سطح بالا را مي دهد.
' اروين کيست ماکر' از کشور هلند به عنوان کميسر ارشد و ' اوله اولسن' از کشور دانمارک به عنوان افسر آنتي دوپينگ براي حضور در سي و يکمين دوره تور دوچرخه سواري ايران - آذربايجان از سوي UCI طي نامه رسمي معرفي شده اند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.