1395/02/23 - 19 : 27
کد خبر: 12796
سخنگوي وزارت ارشاد:
نبايد سدي در مقابل فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري باشيم/ رسانه معاند نداريم
احرارخبر: سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اجازه مي‌دهيم که همه در بخش‌هاي مختلف اظهار وجود و اظهار عرضه کنند نبايد سدي در مقابل فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري باشيم.

حسين نوش‌آبادي ظهر امروز در آيين توديع و معارفه مديران کل سابق و جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، با بيان اينکه اين استان پيشينه و گذشته پر افتخاري داشته و مردم اين خطه در گذشته تاريخ سردمدار آغاز رويدادهاي فرهنگي و علمي و سياسي بوده‌اند، اظهار داشت: تبريز افتخار ايراني اسلامي بوده و در مقطعي سياستمدارانش اديب و شاعر بودند همچون شاه اسماعيل صفوي که قبل از سياست‌مدار بودن يک شاعر و اديب بوده است.

وي با اشاره به معرفي استان آذربايجان‌شرقي به عنوان استان الگو و پايلوت در حوزه اقتصاد مقاومتي به دولت، افزود: مردم تبريز در همه عرصه‌هاي فرهنگي و هنري و سياسي سرآمد بوده و بايد قدردان اين تاريخ پر افتخار باشيم.

نوش‌آبادي اضافه کرد: در سال جاري که از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ناميده شده مي‌تواند در زمينه اقتصاد مقاومتي با توجه به شاخص‌هايي که وجود دارد، استان آذربايجان‌شرقي مي‌تواند الگو و پايلوت در کشور باشد و با اين امر نقش و صلابت اين شهر در کشور مجدد احيا مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينکه بالاتر از امر حضور در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌ها و نظارت و اجرا و مطالبات اهل فرهنگ و هنر بايد بيش از اين باشد، اظهار داشت: ما علاقه داريم قاطبه هنرمندان، اهل هنر و رسانه استان به مديران فرهنگ و ارشاد اسلامي کمک کنند و مشورت دهند و در تصميم‌گيري‌ها حضور جدي داشته باشند.

معاون حقوقي و امور مجلس و استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد، ادامه داد: اين وظيفه‌اي است که براي همه مديران ما در سراسر کشور گذاشته شده و آقاي صفي‌پور اين را در عمل نشان دادند و اميدواريم اين سياست تداوم داشته باشد چرا که مي‌تواند رضايت دوستان را جلب کند.

رسانه معاند نداريم

وي در ادامه با اشاره به انتشار برخي رسانه‌ها و ايجاد شائبه‌هايي، گفت: نبايد موجب رنجشي شد که برخي‌ها در حوزه ارتباطي گله‌مند هستند و شايد گله‌ آن‌ها به جا باشد گرچه دولت تدبير و اميد سعي مي‌کند خودش را درگير حواشي نکند چون اگر به اين مسايل بپردازد از متن دور خواهد شد و البته در قبال شبهات و شائبه‌هاي ايجاد شده نيز پاسخگو خواهد بود.

نوش‌آبادي بيان کرد: به هر حال رسانه‌ها چه دولتي و چه غيردولتي و شبه‌دولتي و بخش خصوصي اگر مطالبي را نوشته‌اند که پايه و اساس درستي ندارد مضموم بوده اما اگر به دنبال کشف حقيقت باشد مستحسن است، يک رسانه عادل و معتدل هم به پيشرفت‌ها توجه مي‌کند هم اگر مطلبي براي گوشزد کردن باشد را مطرح مي‌کند.

وي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند، گفت: رسانه‌ها برخي موافق هستند و برخي منتقد، اما رسانه معاند نداريم چرا که رسانه‌هاي معاند خارج از کشور بوده و با نظام ستيز و عناد دارند، اغلب رسانه‌هاي داراي پروانه در کشور خيرخواه و دلسوز هستند و با دلسوزي مطلب مي‌نويسند البته گاهي از سر عمد که خيلي مناسب نيست.

نبايد سدي در مقابل فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري باشيم

سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با بيان اينکه در بخش فرهنگ اختلاف نظر وجود دارد، ادامه داد: منتهي اگر نگاه به هنر برخاسته از نگاه حکومتي و رهبري نظام باشد مشکلات حل مي‌شود و ما اجازه مي‌دهيم که همه در بخش‌هاي مختلف اظهار وجود و اظهار عرضه کنند نبايد سدي در مقابل فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري باشيم.

وي افزود: ممکن است سليقه‌ها در هر منطقه‌اي متفاوت باشد، اما کشور را نمي‌توان با سليقه‌هاي متفاوت و متفرق اداره کرد بايد کشور را بر اساس يک نگاه حکومتي و مبتني بر عقلانيت و اقتضاعات اداره کرد.

نوش‌آبادي، در ادامه با بيان اينکه سند چشم انداز افق 1404 گفته بايد کشور به سمتي حرکت کند که قدرت علمي و فرهنگي کشور شود، اضافه کرد: اقتضاي اين زمان ايجاب مي‌کند خودمان را در مقابل پيشرفت‌هاي علمي و فرهنگي نگاه‌ها را بسته نکنيم چرا که اگر محدود کنيم از پيشرفت‌هايي که بايد به دست بياوريم عقب خواهيم ماند و در اين ميان بيگانگان که خيرخواه ما نيستند در قالب هنر ابتذال را ترويج مي‌کنند.

جوانان را ترد و منزوي نکنيم

وي ادامه داد: بگذاريم جوان‌هاي ما با همين بنيه‌ها و محدوديت‌هايي که هست بتوانند در حوزه فرهنگ و هنر حضور و تجلي پيدا کنند آنها را ترد و منزوي نکنيم، اگر جايي نقطه ضعفي وجود دارد يا اغماض کنيم يا با برخوردي پدرانه رفع کنيم.

سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبري فرموده‌اند اهميت هنر از از اقتصاد مهم‌تر است، اگر نتوانيم از ابزار هنر استفاده کنيم در اقتصاد هم موفق نخواهيم بود، ما نبايد در مقابل هنرمند موضع‌گيري کنيم اگر خطايي کردند نبايد به ساحت هنر و هنرمند بي‌حرمتي شود و اين مسئله را به ديگر هنرمندان تسري دهيم.

وي خاطرنشان کرد: ممکن است چهار هنرمندي در گوشه‌اي تخلف کنند اين‌ها نبايد بهانه‌اي باشد که بگوييم قاطبه هنرمندان ما مشکل دارند.

در اين آيين که با حضور معاون امور مجلس و استان‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، محمد محمدپور به عنوان مديرکل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي معرفي شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.