1395/02/10 - 18 : 51
کد خبر: 12621
تا ساعت دوازده امروز محقق شده است؛
رد مجوز رأي دادن به 120 نفر توسط سامانه احراز هويت در استان زنجان
احرارخبر: مديرکل سياسي و انتخابات استانداري زنجان گفت: تا ساعت 12 ظهر امروز، 120 نفر از واجدين شرايط رأي دادن در استان توسط سامانه احراز هويت رد مجوز شده‌اند.

بهروز مهدوي در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به اينکه انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در زنجان همچون 21 استان ديگر به مرحله دوم کشيده شده است، گفت: اين دوره از انتخابات، رقابتي بين 8 کانديدا از سه حوزه انتخابيه زنجان و طارم، ابهر، خرم‌دره و سلطانيه و خدابنده جهت تصاحب چهار کرسي مجلس شوراي اسلامي خواهد بود.

 

وي با بيان اينکه در اين دوره، تمامي 631 شعب اخذ راي در سطح استان به دستگاه‌هاي احراز هويت مجهز شده‌اند، اظهار کرد: با استفاده از دستگاه‌هاي فوق که به سامانه جامع انتخابات و سامانه ديتا‌بيس سازمان ثبت‌احوال متصل هستند، تمامي استعلام‌هاي هويتي رأي‌دهندگان به صورت آنلاين انجام شده و با دريافت کارت ملي و يا شناسنامه مشخصات و هويت افراد احراز مي‌گردد که چنانچه رأي‌دهندگان در شعبات ديگري راي داده باشند، مشخص خواهد شد و به نوعي از تخلفات انتخاباتي در بحث رأي‌گيري ممانعت به‌عمل آيد.

 

اين مسئول تصريح کرد: با فعال کردن اين دستگاه‌ها تا ساعت 12 ظهر امروز، 120 نفر از واجدين شرايط رأي دادن در استان توسط سامانه احراز هويت رد مجوز شده‌اند.

 

جانشين رئيس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه به واجدين شرايط رأي‌گيري در اين دوره اشاره کرد و يادآور شد: در مرحله نخست دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي 42 هزار و 337 نفر راي اولي در استان زنجان در انتخابات حضور داشتند که براي مرحله دوم در سه حوزه انتخابيه زنجان و طارم، ابهر، خرم‌دره و سلطانيه و خدابنده، افرادي که تاريخ تولدشان بين 8 اسفند 76 تا دهم ارديبهشت سال 77 بوده است، 3278 نفر به عنوان رأي‌اولي براي دور دوم افزوده خواهند شد.

 

مهدوي با بيان اينکه در انتخابات هفتم اسفندماه، حدود 250 هزار نفر از واجدين شرايط در استان رأي نداده بودند، تصريح کرد: در دور نخست از 775 هزار و 820 نفر واجد شرايط براي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي در استان، بيش از 490 هزار آراي صحيح أخذ شده بود. در اين دوره 722 هزار نفر مي‌توانند براي رأي دادن به شعبات أخذ رأي در اين سه حوزه انتخابيه مراجعه کنند.

 

مشارکت 10 درصدي رأي‌اولي‌ها نسبت به کل آرا

 

اين مسئول در ادامه با اشاه به اينکه در کليه انتخابات مشارکت در مرحله دوم کمتر از دور نخست است، عنوان کرد: خوشبختانه در اين دوره شاهد شور و اشتياق رأي‌اولي‌ها هستيم، به‌طوري ‌که مشارکت آن‌ها نسبت به کل آرا 10 درصد بوده است.

 

وي در خصوص تعرفه‌هاي پيش‌بيني شده براي اين دوره از انتخابات گفت: همچون دوره قبل 10 درصد بيش از ميزان مشارکت‌کنندگان تعرفه پيش‌بيني شده است.

 

استقرار 631 شعبه أخذ رأي در سه حوزه انتخابيه

 

مديرکل سياسي و انتخابات استانداري زنجان با اشاره به اينکه در دور نخست انتخابات 733 شعبه أخذ رأي در سطح استان استقرار يافته بود، ادامه داد: در دور دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، 631 شعبه أخذ رأي در سه حوزه انتخابيه مستقر خواهد شد که اين شعبات در حوزه‌هاي فوق عبارتند از ابهر، خرم‌دره و سلطانيه 171 شعبه، خدابنده 152 شعبه و زنجان و طارم 308 شعبه.

 

مهدوي افزود: با توجه به تعيين وضعيت حوزه انتخابيه ماه‌نشان و ايجرود و کاسته شدن نيروهاي اجرايي، در دور دوم 11 هزار و 500 نفر به عنوان نيروي اجرايي و نظارتي مسئوليت برگزاري انتخاباتي سالم در استان را برعهده دارند.

 

لزوم حضور افراد سالمند و بي‌سواد با بستگان مورد اطمينان خود در شعبات أخذ رأي

 

جانشين رئيس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اينکه در دوره قبل مشکل عمده‌اي که مجريان انتخابات با آن مواجه بودند ناخوانا بودن برخي آرا بوده است، اظهار کرد: متأسفانه افراد بي‌سواد و سالمند در دوره قبل اقدام به نوشتن اسامي برخي کانديداها به شکلي ناخوانا کرده بودند که در اين دوره از اين افراد درخواست مي‌کنيم با يکي از بستگان باسواد و مورد اطمينان خود به شعبات أخذ رأي مراجعه کنند.

 

وي با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري مبني بر حق‌الناس بودن آراي مردم، تأکيد کرد: از اين‌رو مجريان انتخابات وظيفه خطير صيانت از حق مردم را بر عهده داشته و اميدواريم گامي در جهت افزايش مشارکت و اسقبال مردم در اين دوره باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.