1395/02/08 - 21 : 11
کد خبر: 12602
استاندار آذربايجان‌شرقي:
بنا نداريم در گذشته بمانيم
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه به دنبال حذف رانت، باندبازي و جناح بازي هستيم و در عملکرد خود اين را نشان خواهيم داد، گفت: ما بنا نداريم در گذشته‌ بمانيم.

اسماعيل جبارزاده عصر امروز در ديدار با تشکل‌هاي کارگري استان اظهار داشت: در استان آذربايجان‌شرقي دو جناح کارگر و کارفرما نداريم و همه در خدمت توليد، صنعت استان هستند و اين صميميت و همدلي که بين جامعه کارگري و کارفرمايي ايجاد شده نعمتي است که جاي شکر فراوان دارد و اگر امروز کمترين مشکلات کارگري و کارفرمايي مواجه هستيم در سايه همين محبت و همدلي است.

وي افزود: هر کارفرماي موفقي قطعا روزي يک کارگر موفق بوده است و مرحله به مرحله رشد کرده و حال به جايي رسيده که يک کارخانه بزرگ را در دست دارد و اگر مديري بخواهد مشکلات کارگري را درک کند خودش بايد از مجموعه کارگري برخاسته باشد.

جبارزاده در عين حال خاطرنشان کرد: فرهنگ کار از قديم در آذربايجان جا افتاده است و همواره ما آذربايجاني‌ها بيکاري را معضلي مي‌دانيم که بايد آن را رفع کنيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي تصريح کرد: در 16 سال دوران نمايندگي خودم نه به شکل شعاري بلکه در عمل در کنار کارگران بوديم و آشنا با مسائل کارگري بوديم و در هر سمتي براي رفع اين مسائل همت گماشته‌ايم.

وي تاکيد کرد: اعتقاد دارم نقد کارها، رفتار و عملکرد دولت مطلوب است اما بايد انصاف را رعايت کرد که اگر چنين شود بسياري از مسائل خود به خود حل مي‌شود.

وي با بيان اينکه بايد مقايسه کرد در طول اين دولت چقدر مشکلات تورم، بيکاري و رکود و صنعت و توليد رفع شده است، افزود: مي‌دانيم حقوق با هزينه‌هاي زندگي همخواني ندارد و دريافتي ما با هزينه‌ها در تعادل نيست بايد مقايسه کرد که نفت 140 دلار در معاش مردم چقدر تاثير داشت و حالا با درآمد 20 دلاري وضعيت چگونه است؟

استاندار آذربايجان‌شرقي اذعان داشت: ما بنا نداريم در گذشته‌ها بمانيم ولي گذشته را آينه‌اي مي‌دانيم تا اشتباهات را تکرار نکنيم.

جبارزاده با بيان اينکه اگر وزارت تعاون و رفا بخواهد دستمزدها را به اندازه 14 درصد اضافه کند اما ريشه مشکل حل نشود اين افزايش تاثيري در زندگي کارگران و کارمندان نخواهد داشت، ابراز داشت: اگر ما به بندبند اقتصاد مقاومتي عمل کنيم قطعا دريافتي کارگر و کارفرما مي‌تواند تامين هزينه‌هاي آنها را بکند.

وي با بيان اينکه اگر چرخ کارخانه‌ها بچرخد و توليد رونق داشته باشد، مطمئنا اولين کاري که مي‌کند پرداخت حقوق کارگرانش است و اولين جايي که از رونق توليد متنعم مي‌شود جامعه کارگري است، افزود: اگر ما مي‌خواهيم در استان، صنعت و توليد رونق بگيرد همين تشکل‌هاي کارگري و کارفرمايي هستند که بايد تصميم بگيرند اين هدف تحقق يابد.

استاندار آذربايجان‌شرقي يادآور شد: ما دو روز پيش برش سال 95 برنامه تدبير و توسعه استان را آماده کرديم و روز شنبه در 11 ارديبهشت مقارن با روز کارگر برنامه‌هاي عملياتي ما آغاز مي‌شود.

جبارزاده بيان داشت: تا امروز بحث‌هاي سياسي و رقابت‌هاي انتخاباتي مطرح بود و روز جمعه انتخابات تمام مي‌شود و منتخبان مردم براي ما از هر جناحي عزيز خواهند بود و روز شنبه پرونده رقابت را خواهيم بست و به سمت رفاقت براي خدمت به مردم و راه‌اندازي واحدهاي توليدي خواهيم رفت.

وي متذکر شد: مشکلات ما به قدري زياد است که همه جناح‌ها هم زير يک چتر جمع شود باز نمي‌توانيم همه مشکلات را به طور کامل رفع کنيم حال چه رسد به اينکه بخواهيم به رفتارهاي تفرقه انگيز هم دامن زنيم.

وي با اشاره به کاهش نرخ بيکاري از 12 درصد در سال 91 به 7.3 درصد در حال حاضر افزود: استناد ما مرکز آمار ايران خواهد بود و از رسانه ها تقاضا دارم از اين مرکز جويا شوند که نرخ بيکاري استان در سال 91 چقدر بوده و امروز در 8 ارديبهشت سال 95 چقدر است؟

استاندار آذربايجان‌شرقي يادآور شد: مصمم هستيم واحدهاي بيمار را همانند يک پزشک معاينه کرده و يک نسخه درمان بنويسيم و اين نسخه را عملياتي کنيم و در آخر سال آمار دهيم که چقدر توانستيم مشکلات واحدهاي بحراني را حل کنيم.

جبارزاده اذعان داشت: بزرگ‌ترين سرمايه ما در بحث تحقق اقتصاد مقاومتي نيروي انساني فعال است و ما به امکانات فيزيکي و مادي در مراحل بعد تکيه داريم و با حميت همين نيروهاي غيور آذري بهترين عملکرد را در تحقق راهبردهاي اقتصاد مقاومتي خواهيم داشت.

وي با اشاره به وجود 17 هزار بسيجي کارگر در استان خاطرنشان کرد: ما روي اين رزمندگان عرصه توليد و اقتصاد استان حساب ويژه‌اي باز کرده‌ايم.

وي توضيح داد: مصمم هستيم نسبت به واگذاري‌هايي که در استان انجام مي‌شود نظارت داشته باشيم و بدانيم کارخانجات ما به چه کساني واگذار مي شود و تعدادي از واحدهايي را که در واگذاري‌ها به مشکل برخورده بودند باز گردانده‌ايم ولي تعدادي قابل بازگشت نيست و نياز به زمان براي حل مشکلات دارد.

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه يکي از واحدهاي توليدي را که يک هزار و 700 کارگر داشت يکي از قضات مديريت مي‌کند، افزود: اين اطمينان را مي‌دهيم که دستگاه قضايي و همه قوا حمايت همه جانبه‌اي از توليد و صنعت استان دارند.

وي همچنين خاطرنشان کرد: ما به دنبال حذف رانت، باندبازي و جناح بازي هستيم و در عملکرد خود اين را نشان خواهيم داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.