1395/02/07 - 14 : 52
کد خبر: 12590
استاندار آذربايجان‌شرقي عنوان کرد
اداره واحدهاي مشکل‌دار با مسئوليت دستگاه قضا/ نگراني بخش‌خصوصي از تحويل پروژه‌ها
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اين که امروز بين بخش دولتي و بخش خصوصي استان دوگانگي نيست، گفت: تعدادي از واحدهاي مشکل‌دار استان با مسئوليت دستگاه قضايي اداره مي‌شود.

، اسماعيل جبارزاده صبح امروز در همايش منطقه‌اي مشارکت عمومي ـ خصوصي در تبريز، با اشاره به گشايش در فضاي اقتصادي کشور پس از اجراي توافق هسته‌اي و برجام، گفت: امروز تابوي سفر به ايران در بين سرمايه‌گذاران و هيات‌هاي خارجي شکسته شده و فضاي جديدي از پيشرفت پيش روي مردم ايران باز شده است.

وي با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از 80 هيات خارجي به تبريز سفر کردند، افزود: صف هيات‌هاي خارجي که قصد سفر به استان را دارند به قدري طولاني است که ما ناچار به گزينش از بين اين هيات‌ها هستيم و در اين ميان هيات‌هايي که قصد سرمايه‌گذاري و وارد کردن تکنولوژي را داشته باشند در اولويت هستند.

استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه با اشاره به هزاران پروژه نيمه‌تمام عمراني در سطح کشور، خاطرنشان کرد: وجود اين پروژه‌ها با نگاه دولتي و دخالت دولت در همه امور و اينکه همه اين پروژه‌ها با درآمدهاي دولتي و بودجه عمومي اجرا مي‌شود يک تهديد تلقي مي‌شود، اما اگر نگاه خود را تغيير دهيم و ظرفيت بخش خصوصي و مردم را در کنار دولت قرار دهيم تهديدها به فرصت تبديل مي‌شود.

وي با بيان اينکه دولت مصمم است پروژه‌هاي نيمه‌تمام را به بخش خصوصي واگذار کند، گفت: بخش خصوصي در 37 سال گذشته به خوبي امتحان داده و خوش درخشيده است و امروز هم رويکرد مناسب و حل‌کننده مشکلات، استفاده از توان مردم و بخش خصوصي است.

جبارزاده اظهار داشت: بخش خصوصي در دوران سخت تحريم‌ها که همه درها به روي اقتصاد ايران بسته بود بيشترين درخشش را داشت و در اين دوران با وجود مشکلات زياد، چرخ اقتصاد کشور به گردش درآمد و ملت ايران روي پاي خود ايستادند و مقاوم‌تر شدند.

وي با اشاره به اينکه بخش خصوصي در روزهاي سخت در کنار دولت و نظام بوده است، افزود: بايد بخش خصوصي را به اين باور برسانيم که تصميم دولت براي مشارکت با اين بخش، يک تصميم قطعي و سياست برگشت‌ناپذير است.

استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه دستگاه‌هاي دولتي بايد به صورت شفاف و روشن با بخش خصوصي کار کنند، افزود: پروژه‌هاي نيمه‌تمام ما دو بخش هستند، يک بخش که توجيه اقتصادي دارند صد درصد قابل واگذاري به بخش خصوصي هستند و دولت به راحتي آنها را واگذار مي‌کند.

وي افزود: در خصوص پروژه‌هايي که توجيه اقتصادي ندارند دولت حاضر به مشارکت با بخش خصوصي است، به اين شکل که بخش خصوصي پروژه‌ها را با مديريت خود تمام کند و دولت نيز تضمين مي‌دهد که محصول يا خدمت توليد شده را خريداري خواهد کرد.

جبارزاده از آغاز واگذاري پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان به بخش خصوصي خبر داد و گفت: در اين راستا علاوه بر بخش خصوصي از توان شهرداري‌ها نيز استفاده کرده‌ايم و نتيجه خوبي هم گرفته‌ايم.

جبارزاده در عين حال با تاکيد بر اينکه قراردادهاي دولت با بخش خصوصي بايد محکم و متقن باشد، افزود: بخش خصوصي در برخي موارد از تحويل پروژه‌هاي نيمه‌تمام نگران است که در آينده چه پيش خواهد آمد، امروز بايد اين اطمينان را به بخش خصوصي بدهيم که دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي پشتيبان آنها هستند.

وي گفت: ما در استان به همراه دستگاه‌هاي نظارتي و دستگاه قضايي، شوراي نظارتي تشکيل داده‌ايم و پروژه‌هايي که قابل واگذاري تشخيص داده مي‌شوند مورد توافق همه دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي خواهند بود.

جبارزاده با بيان اينکه هيچ کس به دنبال مچ‌گيري نيست، افزود: در هر مجموعه‌اي امکان وقوع تخلف وجود دارد و برخورد با تخلفات را نبايد تعميم داد.

وي خاطرنشان کرد: امروز تعدادي از واحدهاي مشکل‌دار استان با مسئوليت دستگاه قضايي اداره مي‌شود و اين شايد در استان‌هاي ديگر سابقه نداشته باشد.

 

جبارزاده اضافه کرد: به عنوان نمونه، يک شرکت ورشکسته در استان با وجود صدها شاکي، با حمايت مستقيم دستگاه قضايي امروز به چرخه توليد بازگشته و تعداد شاکيان آن کاهش يافته و اين شرکت از نيمه دوم سال جاري وارد فضاي رقابتي و اجراي بخشي از قراردادهاي خارجي استان خواهد شد.

استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: مطمئنا کسي که کار درست و قانوني و در راستاي منافع کشور انجام دهد همه پشتيبان او خواهند بود، اما کساني که بخواهند با دور زدن قانون و رانت‌خواري از موقعيت خود سوءاستفاده کنند قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

جبارزاده با بيان اينکه امروز بين بخش دولتي و بخش خصوصي استان دوگانگي نيست، افزود: همه ما براي يک هدف تلاش مي‌کنيم و آن معرفي آذربايجان شرقي به عنوان استاني برتر در عرصه اقتصاد، توليد، کارآفريني، صادرات، جذب سرمايه‌گذاري خارجي و انتقال تکنولوژي است.

 

وي خاطرنشان کرد: امروز اتاق بازرگاني تبريز تنها محلي براي صدور کارت بازرگاني نيست، بلکه اين اتاق بخشي از بدنه اجرايي و تصميم‌گيري استان است و همه دست به دست هم مصمم به آباد کردن استان هستيم.

 

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه امروز همه توان کشور و مسئولان بر روي مباحث اقتصادي متمرکز شده است، افزود: ارزيابي عملکرد همه مديران استان به ميزان تلاش آنها در تحقق برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي خواهد بود و ماه به ماه عملکرد دستگاه‌هاي استاني در اين راستا منتشر خواهد شد.

جبارزاده همچنين با اشاره به نقش تاثيرگذار استان‌هاي شمال‌غرب در اقتصاد کشور، برگزاري همايش منطقه‌اي مشارکت عمومي ـ خصوصي را اقدامي مثبت در جهت يافتن راهکارهاي توسعه اين منطقه ارزيابي کرد و گفت: اطمينان دارم که با هم‌افزايي اين استان‌ها، منطقه شمال‌غرب کشور مي‌تواند به قطب تاثيرگذار اقتصادي در سطح منطقه تبديل شود.

 

وي با بيان اينکه بنا نداريم استان را بدون راهکارهاي علمي اداره کنيم، افزود: اطمينان مي‌دهم که نسخه‌هاي علمي ارايه شده از سوي کارشناسان و متخصصان را در استان اجرا خواهيم کرد.

 

گفتني است همايش منطقه‌اي مشارکت عمومي ـ خصوصي با رويکرد اقتصاد مقاومتي صبح امروز با حضور مديران اجرايي، کارشناسان، صاحبان صنايع و فعالان بخش خصوصي استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان به مدت دو روز در سالن همايش‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي آغاز شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.