1392/9/27 - 08 : 58
کد خبر: 1206
با موافقت ستادکل نيروهاي مسلح؛
خدمت سربازي متاهلان يک تا سه ماه‌کم وحقوق‌شان اضافه مي‌شود
عضو کميسيون فرهنگي مجلس از توافق کميسيون متبوعش با ستادکل نيروهاي مسلح براي کاهش يک تا ?ماهه سربازي متأهلان خبر داد و گفت که اين موضوع در طرح جمعيت و تعالي خانواده گنجانده شده و در صحن بررسي خواهد شد.م

به گزارش جهان به نقل از تسنيم، بنابرفرمايشات مقام معظم رهبري در مورد افزايش جمعيت کشور و ضرورت فرهنگ‌سازي براي اقناع نخبگان در ارتباط با نياز کشور به افزايش جمعيت و همچنين هشدار ايشان نسبت به خطرات پيري جمعيت کشور، مجلس شوراي اسلامي تدوين طرح جامعه جمعيت و تعالي خانواده را از اواخر مهرماه سال ?? در دستور کار قرار داد و در تدوين اين طرح توجه به دو اصل کميت مطلوب و کيفيت مطلوب جمعيت مدنظر بود.

در اين راستا اميرحسين‌قاضي‌زاده سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري تسنيم نيز از تهيه و تدوين طرح ?? ماده‌اي اصلاح سياست‌ جمعيت و تعالي خانواده در مجلس خبر داده و گفته بود: در اين طرح، ? موضوع کاهش سن ازدواج، کاهش نرخ طلاق، همسان‌سازي محيط کار و اشتغال زنان با محوريت تشويق فرزندآوري و با ?? ماده تهيه و آماده شده است.

وي همچنين اعلام کرده بود: در طرح مذکور مواردي مانند کمک هزينه مسکن و وام مسکن و مانند اين‌ها نيز در نظر گرفته شده است.

پس از اعلام وصول اين طرح در صحن علني مجلس در ? خرداد ????، طرح مذکور در دستور کار کميسيون‌هاي مجلس و کميسيون فرهنگي به عنوان کميسيون اصلي بررسي کننده طرح قرار گرفت.

در گام نخست، اين طرح براي بررسي بيشتر به کارگروه ويژه بررسي طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده با عضويت نمايندگاني از شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي فرهنگي اجتماعي زنان، وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال، مرکز پژوهش‌هاي مجلس، مرکز مطالعات اسلامي مرکز پژوهش‌هاي مجلس در قم، نمايندگاني از کميسيون‌هاي بهداشت، اجتماعي و آموزش و همچنين گروه‌ها و موسسات جمعيت‌شناس ارجاع شد.

پس از آن طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده به کميسيون فرهنگي ارجاع شد و نهايتاً جمشيد جعفرپور عضو کميسيون فرهنگي مجلس ?? آبان ???? از نهايي شدن طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده در کميسيون فرهنگي مجلس خبر داد.

در ادامه بررسي طرح پيشنهاداتي از سوي اعضاي کميسيون فرهنگي، جمله طرح کاهش ?ماهه سربازي متأهلان مطح شده بود. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کميسيون فرهنگي مجلس در اين مورد به خبرنگار پارلماني تسنيم گفته بود: قرار است پيش‌نويس اين متن را ستادکل نيروهاي مسلح تهيه و اعضاي کميسيون فرهنگي در آن متن، نقطه‌نظرات خود را اعمال کند.

در همين زمينه، جمشيد جعفرپور عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، در خصوص نتيجه طرح کاهش سه ماهه سربازي متأهلان گفته است: طبق هماهنگي با ستاد کل نيروهاي مسلح در خصوص ارائه امتياز ويژه به سربازان متأهل براي تشويق آنها به افزايش جمعيت، کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ? امتياز را براي سربازان متأهل در نظر گرفته است.

وي در تشريح اين امتيازات گفت: اولين امتياز اين است که سربازان وظيفه متأهل حق عائله‌مندي کارکنان پايور نيروهاي مسلح را نيز دريافت کنند. دومين امتياز اين است که سربازان متأهل غيرغائب در محل سکونت خود يا نزديکترين محل به محل سکونت خود خدمت کنند و سومين امتياز نيز اين است که مدت خدمت مشمولين غيرغائب متاهل از يک تا ? ماه کاهش يابد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينکه اين تفاهم‌نامه ميان ستاد مشترک نيروهاي مسلح و کميسيون فرهنگي مجلس تهيه شده است، گفت: با توافق و هماهنگي ستاد مشترک نيروهاي مسلح ما اين ? امتياز و پيشنهاد را در طرح جامع جمعيت و تعالي خانواده گنجانده‌ايم و براي در نوبت قرار گرفتن به صحن علني مجلس ارسال کرده‌ايم. 

به گزارش خبرگزاري تسنيم، با اضافه شدن اين امتيازات به طرح جمعيت و تعالي خانواده، طرح مذکور بايد در صحن بررسي و در صورت تصويب مجلس و تاييد شوراي نگهبان، اجرايي خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.