1395/01/15 - 9 : 25
کد خبر: 11356
عدم توازن زيرساخت‌هاي ورزشي و نبود تفکر حرفه‌اي از مهم‌ترين موانع توسعه فوتبال اردبيل بوده است
احرار خبر: رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل گفت: فوتبال استان اردبيل در ساليان گذشته فرصت‌هاي زيادي را از دست داده، هرچند که موانع زيادي در راه توسعه فوتبال استان اردبيل وجود دارد، اما عدم توازن زيرساخت‌هاي ورزشي و نبود تفکر حرفه‌اي از اصلي‌ترين اين مشکلات در سال‌هاي گذشته بوده است.

به گزارش احرار خبر، صمد نوتاش عصر شنبه در نشست با مسئولان و رؤساي کميته‌هاي هيئت فوتبال استان اردبيل اظهار کرد: فوتبال هرچند يک ورزش محسوب مي‌شود اما اين ورزش به غير از بعد ورزشي، توانمندي‌هاي عظيم ديگري نيز دارد، به طوري که اين رشته ورزشي به دور از مليت‌ها، قابليت محبوب شد و تأثيرگذاري در بسياري از ابعاد اجتماعي را در سطح دنيا دارد، به طوري که اين شاخصه‌ها فوتبال را از ساير رشته‌ها متمايز کرده است.

وي تصريح کرد: بايد بپذيريم که فوتبال در دنياي کنوني تنها يک پديده صرف ورزشي نيست، بلکه آميخته به اخلاق، علم، تجارت، اقتصاد، جامعه‌شناسي، جوان‌شناسي و... است که بايد در هر نقطه از اين عرصه‌ها تحولي عظيم شکل دهيم.

رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل با بيان اينکه تفاوت فوتبال ما با ساير کشورها در همين فاکتورها و مؤلفه‌هاست، گفت: آنها براي تک تک شاخص‌ها برنامه‌اي مدون دارند و فوتبال را متشکل از همه آن شاخص‌ها مي‌دانند.

نوتاش عنوان کرد: اغلب استان‌هاي صاحب فوتبال کشورمان نيز يک شبه به جايگاه برتر نرسيدند و اين فوتبال به آنها هديه نشده، بلکه تلاش کردند تا اين فوتبال را ذره ذره جمع کرده و وضعيت خود را ارتقا دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: اين استان‌ها در واقع براي رسيدن به اين شرايط از برخي عادت‌هاي اشتباه دوري کرده و راه‌شان را به سمت موفقيت کج کرده و در نتيجه سخت تلاش کردند، به طوري که امروز نتايج آن را به خوبي مي‌بينند.

رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل اضافه کرد: فوتبال اين استان‌ها به تدريج قوت گرفته و به توانمندي‌هاي مديريتي و حفظ موفقيت‌ها اتکا کردند و اين کار به عادت روزانه و فلسفه زندگي آنها تبديل شده است.

وي ادامه داد: در قياس با استان‌هاي فوتبالي کشور بدون هيچ دليل و منطقي بايد پذيرفت که فوتبال استان اردبيل در ساليان گذشته فرصت‌هاي زيادي را از دست داده، هرچند که موانع زيادي در راه توسعه فوتبال استان اردبيل وجود دارد، اما عدم توازن زيرساخت‌هاي ورزشي و نبود تفکر حرفه‌اي از اصلي‌ترين اين مشکلات در سال‌هاي گذشته بوده است.

رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل با بيان اين مطلب که امکانات موجود استان در قواره فوتبال استانمان نيست، گفت: ما در همه حوزه‌ها با مشکلات متعددي روبه‌رو هستيم و در بخش زيرساخت‌ها با نگاه به آمار تيم‌هاي حاضر استان در مسابقات کشوري با توجه به شرايط آب و هوايي استان، ايجاد شرايط جديد با استانداردهاي روز و تجهيز ورزشگاه‌هاي استان ضروري به نظر مي‌رسد.

نوتاش تبيين کرد: اکثر تيم‌هاي شهر اردبيل و ساير شهرستان‌هاي استان با قدمتي کهن در فوتبال هنوز هم از ابتدايي‌ترين امکانات بي‌بهره هستند، در حالي که براي توسعه فوتبال وجود زمين فوتبال براي تمرين و آماده‌سازي يک تيم از ضرورت‌هاست.

وي در ادامه تصريح کرد: باشگاه‌ها اساس و هسته اصلي فوتبال هستند و فوتباليست‌ها در باشگاه‌ها رشد پيدا مي‌کنند و تفکر حرفه‌اي و زندگي حرفه‌اي در باشگاه‌ها آموزش داده مي‌شود اما با علم به اين امر هنوز هم تيم‌هاي باشگاهي استان زمين تمرين در اختيار ندارند.

نوتاش با بيان اينکه فوتبال استان در سرآغاز دوره جديد بالندگي و حرکت قرار دارد، بيان کرد: ضرورت فوتبال امروز باشگاه‌داري به شيوه حرفه‌اي است.

وي اضافه کرد: حرفه‌اي به اين شيوه که در يک باشگاه تمام ارکان باشگاه از کادر فني و مديريتي گرفته تا سيستم درآمدزايي و اسپانسرينگ وجود داشته و مشخص باشد.

رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل در پايان توضيح داد: با احترام به تلاش‌هاي گذشته بايد اعلام کنيم توسعه فوتبال فرآيندي است که لازمه آن توسعه امکانات و زيرساخت‌هاي استان اردبيل است که اميدواريم اين امر تحقق پيدا کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.