1395/01/01 - 11 : 0
کد خبر: 11233
استاندار آذربايجان شرقي: امنيت در مرزها مرهون تلاش مرزبانان دلير است
احرارخبر:استاندار آذربايجان شرقي گفت: امنيت و ثبات موجود در مرزهاي کشور به خصوص استان ما مرهون تلاش هاي خستگي ناپذير و شبانه روزي مرزبانان دلير و شجاع است.

اسماعيل جبارزاده دقايقي قبل در آخرين روز سال 94در سفر يک روزه به شهرستان جلفا از پايانه هاي مرزي جلفا و نوردوز، پاسگاه هاي مرزي جمهوري اسلامي ايران با جمهوري هاي آذربايجان و ارمنستان بازديد کرد.
وي در نشست امنيتي شهرستان با اعضاي شوراي تامين جلفا حضور يافت و در جريان آخرين وضعيت امنيتي و اجتماعي در مرزهاي اين شهرستان قرار گرفت.
جبارزاده اظهار کرد: خوشبختانه تلاش هاي خوبي توسط مرزبانان در ايجاد امنيت و ثبات در مرزهاي استان و به خصوص شهرستان جلفا ايجاد شده و مرزبانان غيور با جانفشاني و دليرمردي ضمن حفظ و حراست از مرزها، در مقابله با قاچاق کالا و ارز نيز نقش آفريني شايسته اي مي کنند.
وي، از مرزنشينان به عنوان مرزداران اصلي کشور ياد کرد و گفت: بايد زمينه توسعه اقتصادي و بهبود معيشتي مرزنشينان را فراهم کنيم و خوشبختانه در اين راستا قدم هاي خوبي برداشته شده است.
استاندار آذربايجان شرقي، مرزهاي شهرستان جلفا را امن ترين مرزها در کشور بيان کرد و دستيابي به اين افتخار را مرهون همدلي، تعامل و همراهي تمامي دستگاه هاي ذيربط و نيز مرزنشينان با مرزبانان دانست.
جبارزاده همچنين در جمع خبرنگاران بازديدهاي امروز را در راستاي بررسي وضعيت پاسگاه هاي مرزي و ضرورت تقويت نقاط ضعف در اين پاسگاه ها بيان کرد.
وي اظهار کرد: تجهيز و تقويت پاسگاه هاي مرزي مستقر در مرز جلفا با جمهوري هاي آذربايجان و ارمنستان اولويت کاري استان در سال 95 بوده و در اين راستا منتظر تخصيص اعتبارات ملي نخواهيم ماند.
استاندار آذربايجان شرقي در خصوص سئوالي مبني بر طرح ساحل سازي و اجراي طرح هاي گردشگري در سواحل رودخانه ارس، گفت: در اين خصوص با احترام به طرف مقابل و اجراي دقيق قوانين و مقررات مرزي با مصوبه شوراي عالي مرزي کشور نسبت به اجراي طرح هاي گردشگري و ساحل بندي اقدام خواهد شد.
جبارزاده در ادامه سفر يک روزه خود به شهرستان جلفا، از پايانه مرزي نوردوز واقع در مرز ايران با ارمنستان بازديد و توصيه هاي لازم براي دستگاه هاي متولي در مرز به منظور خدمات مطلوب به اتباع خارجي و ايراني در گذر از مرز ارايه کرد.
جبارزاده پيش از حضور در اين نشست، با حضور در يادمان شهداي مرزباني و اداي احترام به شهداي مدفون در مرز ايران - نخجوان به مقام والاي شهدا اداي احترام کرد.
وي همچنين با حضور در مرز جلفا – نخجوان (پل چوبي) از نزديک در جريان آخرين وضعيت تردد مسافران قرار گرفت و از مرزبانان مستقر در اين پاسگاه با اهداي هدايايي تقدير کرد.
تقدير از خانواده مرزبان شهيد فرج زاده و مرزنشين نمونه، حضور در چند پاسگاه مرزي و بازديد از پاسگاه پل آهني از ديگر برنامه هاي سفر يک روزه استاندار آذربايجان شرقي به شهرستان مرزي جلفا بود.
شهرستان جلفا از طريق پايانه مرزي نودروز با جمهوري ارمنستان و از طريق پايانه جلفا با جمهوري خودمختار نخجوان ارتباط زميني دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.