1394/12/28 - 21 : 3
کد خبر: 11226
امام جمعه تبريز:
پاسخ‌ ايران به تهديدهاي آمريکا کوبنده‌تر خواهد بود/ پوتين از مواضع خود عقب‌نشيني نکرده است
احرارخبر:امام جمعه تبريز با بيان اينکه بخش مهمي از اقتدار و عزت کشور وابسته به توان دفاعي است، گفت: اگر آمريکا و رژيم صهيونيستي به تهديدهاي خود ادامه دهند قطعا پاسخ‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران کوبنده‌تر خواهد بود.

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر، با تاکيد بر دعاي مردم ايران در لحظه سال تحويل براي رشد و پيشرفت ايران در مسائل مختلف از جمله سياسي و اقتصادي ابراز اميدواري کرد که سال آتي شاهد پيروزي‌هاي گسترده براي ملت‌هاي مسلمان باشد.

امام جمعه تبريز بر ضرورت ترويج و ارج نهادن سنت‌هاي حسنه ايام نوروز همچون ديد و بازديد که مورد تاييد دين مبين اسلام است، تاکيد کرد و گفت: انجام اين رسم پسنديده موجب تزکيه انسان و کاهش بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون فقر مي‌شود.

آيت‌الله شبستري با اشاره به اين نکته که نبايد برنامه‌هاي نوروز زمينه‌ساز گناه شود، گفت: برخي آداب نوروز و سال جديد مانند ديد و بازديد و صله ارحام، دستگيري از مستمندان، نظافت منازل و سفر بسيار خوب و پسنديده است اما بايد مراقب بود که برنامه‌هاي عيد زمينه‌ساز گناه براي انسان نشود.

وي بر حفظ شئونات اسلامي در جشن‌هاي نوروزي تاکيد کرد و گفت: عيد نوروز عيد ملي ايرانيان بوده و بايد رنگ و بوي معنويت نيز به خود بگيرد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با يادآوري سالگرد حمله مزدوران شاه پهلوي به مدرسه فيضيه قم در دوم فروردين سال 42 تصريح کرد: اين حادثه که موجب شهادت تعدادي از روحانيون شد، زمينه‌ساز رويدادهاي بعدي و سرمنشأ انقلاب اسلامي شد.

آيت‌الله شبستري در ادامه با اشاره به خارج شدن بخشي از نيروهاي کشور روسيه از سوريه اظهار داشت: رئيس جمهور روسيه با خروج بخشي از نيروهايش در سوريه موافقت کرده و پوتين رئيس‌جمهور اين کشور اعلام کرده هر وقت لازم باشد نيروهاي اين کشور به پايگاه‌هاي خود در سوريه برمي‌گردند.

وي با اعلام اينکه استقرار سامانه‌ها و بمباران داعش در سوريه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خروج روس‌ها از سوريه با هماهنگي قبلي انجام شده و اين به معني کوتاه آمدن پوتين نيست.

امام جمعه تبريز با بيان اينکه ايران اسلامي حامي دولت سوريه بوده و خواهد بود، افزود: سوريه در خط مقدم مقابله با رژيم صهيونيستي قرار دارد و وظيفه اسلامي ايجاب مي‌کند کشور اسلامي در خط مقدم از سوي ايران اسلامي حمايت شود.

عضو خبرگان رهبري با بيان اينکه به لطف الهي رژيم صهيونيستي رو افول و زوال است، تصريح کرد: طبق فرمايش رهبري که جمله ممتاز رهبري در سال 94 هم انتخاب شده «اسرائيل 25 سال آينده را نخواهد ديد.»

آيت‌الله شبستري در بخش ديگري از سخنان خود به رزمايش موشکي اقتدار ولايت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: برد موشک‌هاي سپاه به منظور بازدارندگي و امنيت و آرامش منطقه بوده و تضمين مي‌کند ايران قصد تجاوز به هيچ کشوري را ندارد.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه پايداري هر کشور به توان دفاعي‌اش بستگي دارد و ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست، تصريح کرد: بخش مهمي از اقتدار و عزت کشور وابسته به توان دفاعي کشور است.

وي به جلسه شوراي امنيت درباره رزمايش موشکي ايران که با حاشيه‌سازي آمريکا و رژيم صهيونيستي تشکيل شد،اشاره کرد و افزود: توان نظامي ايران در جهان کم نظير و نماينده روسيه هم با رد ادعاي نقض قطعنامه توسط ايران اعلام کرد ايجاد يک توانمندي بازدارنده بيش از هر زمان ديگر ضروري است.

امام جمعه تبريز ادامه داد: در جلسه اخير شوراي امنيت اکثر کشورها رزمايش اخير موشکي ايران را مغاير قطعنامه اين شورا ندانستند.

وي با بيان اينکه موشک‌هاي بالستيک ما تهديدي براي اسرائيل و اقتدار آمريکا محسوب مي‌شود تصريح کرد: رزمايش اقتدار ولايت و آزمايش موشک‌هاي دفاعي پاسخي به تهديدات آمريکاست که دايما مي‌گويند گزينه‌ها روي ميز است. 

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد: اگر آمريکا و رژيم صهيونيستي به تهديدهاي خود ادامه دهند قطعا پاسخ‌‌هاي جمهوري اسلامي ايران شکننده‌تر خواهد بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.