1394/12/13 - 14 : 14
کد خبر: 11020
استاندار آذربايجان‌شرقي:
بيشترين خريد و فروش غيرمجاز زمين در باسمنج صورت مي‌گيرد
احرارخبر: استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه بيشترين خريد و فروش غيرمجاز زمين در باسمنج صورت مي‌گيرد بر لزوم ارائه سند توسعه پايدار منطقه باسمنج که وظايف هر کدام از دستگاه‌هاي مرتبط مشخص شود، تاکيد کرد.

اسماعيل جبارزاده ظهر امروز در نخستين همايش ملي راهکارهاي توسعه پايدار منطقه باسمنج اظهار داشت: در همه کارها تلاش ما اين است که ديدگاه‌هاي متخصصان امور را لحاظ کنيم و هيچ کاري بدون پيوست علمي انجام نشود.

وي افزود: در طول سال‌هاي گذشته باسمنج در کنار تبريز نقش داشته و علاقه‌منديم نقش جديدي را در کنار اين کلانشهر به شهر باسمنج بدهيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد: نمي‌خواهيم منتظر شويم که باسمنج در کنار تبريز هضم و حل شود بلکه براي باسمنج جايگاه ويژه و علمي جديدي براي تکميل نيازهاي شهر تبريز و اثر متقابل تبريز براي توسعه باسمنج قائل هستيم.

اين مسئول يادآور شد: بايد تعريف شود در طول برنامه‌هاي کوتاه مدت، بلند مدت و ميان مدت براي باسمنج چه اقداماتي بايد انجام شود تا ما وظايف خود را در قبال ظرفيت‌هاي اين شهر انجام داده باشيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: انتظار داريم بهترين راهکارهاي توسعه اين شهر در اين جلسه تعيين و تعريف شود و شهر خاوران و منطقه 9 تبريز بايد بدانيم براي چند سال آينده و افق 20 سال آينده چه کارهايي را براي اين شهر بايد انجام دهيم.

وي متذکر شد: باسمنج يک منطقه گردشگري است و بيشترين خريد و فروش غيرمجاز زمين در اين منطقه رخ مي‌دهد؛ لکن تقابل فيزيکي تا حدي مي‌تواند پيشگيري کند و هميشه فرصت انجام تخلف متخلفان وجود داشته و ريشه اين هرج و مرج در ساخت و ساز منطقه باسمنج و دره ليقوان، نبودن يک برنامه علمي منسجم و مدون است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: ما سند تدبير و توسعه استان آذربايجان‌شرقي را تدوين کرده‌ايم ولي در هسته‌هاي کليدي اين سند فقط به شکلي کلي يکي از مناطق مستعد گردشگري شهر باسمنج لحاظ شده و فراتر از اين اقدامي براي توسعه اين منطقه انجام نشده است.

اين مسئول ابراز داشت: تقاضا داريم گروه‌هايي در سازمان نظام مهندسي و دانشکده معماري دانشگاه تبريز، طرح‌هاي لازم براي توسعه پايدار باسمنج را ارائه دهند و ما هم آماده‌ايم از طريق شهرداري باسمنج ارائه کار دهيم و اگر حرفه‌هاي سنتي مردم را به خدمات صنعتي جديد شيفت دهيم بايد در قالب يک پکيج جديد ارائه شود.

استاندار آذربايجان‌شرقي بر لزوم ارائه سند توسعه پايدار منطقه باسمنج که وظايف هر کدام از دستگاه‌هاي مرتبط مشخص شود، تاکيد و اضافه کرد: اجراي نسخه عملياتي اين سند توسعه را بر خود فرض و وظيفه مي‌داديم و براي تحقق آن متعهد مي‌شويم.

وي در ادامه با بيان اينکه منطقه خاوران باسمنج يکي از معدود فرصت‌هاي نفس کشيدن کلانشهر تبريز و توسعه پايدار آن است، افزود: اگر بنا باشد رها کنيم تا زمان منطقه را مديريت کند و افرادي که تنها به دنبال منافع شخصي هستند در منطقه جولان دهند فرصت هاي باقي مانده هم فوت خواهد شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.