1394/12/04 - 7 : 29
کد خبر: 10919
مديران ناکارآمد ضمن عذرخواهي ‌از اردبيل بروند/‌مسئولان سکوت‌شان را ‌درباره تعطيلي راه‌آهن، پتروشيمي و ذوب‌آهن بشکنند
احرار خبر: مديران ناکارآمد ضمن عذرخواهي ‌از اردبيل بروند/‌مسئولان سکوت‌شان را ‌درباره تعطيلي راه‌آهن، پتروشيمي و ذوب‌آهن بشکنند

به گزارش احرار خبر، کانديداي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مديران ناکارآمد بايد از مردم استان اردبيل عذرخواهي کرده و با ترک اين استان جاي خود را به مديران شايسته و توانمند بدهند.

رضا کريمي پديده دوره نهم انتخابات اردبيل عصر ديروزدر جلسه سخنراني خود در مسجد قدس اردبيل با تسليت ايام شهادت دخت نبي مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: استان اردبيل 1.7 دهم جمعيت کشور را دارد اما سهم اين استان در توليد ناخالص داخلي زير يک درصد است که اين نصف متوسط کشوري است.

وي با بيان اينکه استان اردبيل از محروميت صنعتي، اقتصادي و توليدي همچنان رنج مي‌برد، تصريح کرد: استان اردبيل از استان‌هاي توسعه‌نيافته‌اي است که نرخ بيکاري در آن بالاست.

40 درصد جمعيت فعال و جوان استان اردبيل بيکار هستند

کانديداي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آمار نرخ بيکاري که در حدود 13 الي 14 درصد اعلام مي‌شود، گفت: نرخ واقعي بيکاري استان اردبيل چندين برابر نرخ اعلام شده است.

کريمي افزود: اين نرخ بيکاري حتي در دو سال دولت تدبير و اميد نيز کاهش پيدا نکرده و با توجه به وضعيت رکود اقتصادي همچنان شرايط بيکاري و عدم اشتغال تشديد شده است.

وي با بيان اينکه 44 درصد سهم اقتصاد استان اردبيل از بخش کشاورزي، 34 درصد از بخش خدمات و 22 درصد نيز از بخش صنعت و معدن است، بيان کرد: اين در حالي است که تسهيلات پرداختي بخش مسکن و ساختمان 58 درصد، خدمات بازرگاني 22 درصد، کشاورزي 14 درصد و صنعت و معدن شش درصد است.

کريمي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: بايد با کمترين نرخ بانکي تسهيلات در حوزه کشاورزي براي کشاورزان و توليدکنندگان پرداخت شود تا امر توليد و اشتغال دچار بحران نشود.

وي با بيان اينکه بايد از همه ظرفيت‌ها و موهبت الهي براي ايجاد فرصت‌هاي اشتغال استفاده کرد، ادامه داد: بايد براي ارتش بيکاران 70 هزار نفري چاره‌انديشي کرد چرا که اگر در اين زمينه فکري نشود کشور در آينده دچار بحران شديد مديريتي مي‌شود.

کريمي با بيان اينکه راهکارهايي براي اين امر نظير جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي، توسعه صنايع تبديلي و تکميلي و پيگيري براي ايجاد منطقه آزاد پيشنهاد مي‌شود، گفت: به دليل عدم اهتمام مسئولان و نمايندگان استان متأسفانه ايجاد منطقه آزاد تجاري مسکوت ماند.

وي ضرورت پيگيري در حمايت از صنعت گردشگري و توسعه توريسم ورزشي و روستايي را يادآور شد و افزود: ما بايد پيگير علل و عوامل متوقف ماندن پروژه‌هاي راه‌آهن، پتروشيمي و ذوب‌آهني باشيم که سال‌هاست بلاتکليف به حال خود رها شده‌اند.

کانديداي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در مورد اظهارات متعدد در زمينه پروژه راه‌آهن اردبيل تصريح کرد: اين پروژه 9 ساله شده ولي امروز عده‌اي ادعا مي‌کنند که مسير آن اشتباه بوده در حالي که آنچه ما را اذيت مي‌کند اين است که چرا مسئولان امر، وزارت راه و شهرسازي و مسئولان استان اردبيل در اين زمينه اظهار نظر شفافي نمي‌کنند.

کريمي از مسئولان وزارتي و استاني خواست تا سکوت‌شان را در اين زمينه بشکنند و مردم را در جريان امر قرار دهند که چرا اين پروژه غير کارشناسي اجرايي و عملياتي شده است.

وي ضرورت ايجاد منطقه آزاد را به عنوان نقطه عطف تحولات يادآور شد و بيان کرد: مردم از بلاتکليفي کارخانه ذوب‌آهن اردبيل و تعطيلي آن نگران هستند در حالي که بايد به صورت شفاف مسائل و موضوعات براي مردم تبيين شود.

*تشکيل مجمع مشورتي با حضور نمايندگان ادوار

کريمي ضرورت تشکيل مجمع مشورتي و پارلمان استاني را با حضور نمايندگان ادوار در بهره‌گيري از تجارب آنها يادآور شد و اضافه کرد: بايد نسبت به تشکيل کارگروه تخصصي هشت‌گانه در احصاي مشکلات و رفع نارسايي‌هاي استان اقدام جدي صورت گيرد.

پديده انتخابات دوره نهم مجلس ادامه داد: رقابت‌هاي انتخاباتي را نبايد يک تهديد به شمار آورد بلکه فرصتي استثنايي است تا بتوانيم ضعف‌ها و نارسايي‌ها را رصد و نسبت به رفع آن اقدامات خوبي را انجام دهيم.

وي ضرورت توجه به توسعه متوازن و رفع بي‌عدالتي در مسير توسعه استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته را يادآور شد و گفت: در اين زمينه نيز بايد تلاش جدي انجام داد تا بي‌عدالتي‌ها برطرف شود.

کريمي مقابله با تفکر اندک‌سالاري را يادآور شد و افزود: مديران ناکارآمد بايد جاي خود را به مديران توانمند بدهند تا زمينه توسعه واقعي استان فراهم آيد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.