1394/11/12 - 9 : 4
کد خبر: 10639
امنيت سرورها و نرم افزارها طبق استاندارد نيست/بدون توجه به امنيت حجم انبوهي از اطلاعات را آپلود مي‌کنيم
احرار خبر: مديرکل پدافند غيرعامل استانداري آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه 80 درصد بکاپ‌گيري‌ها در دستگاه‌ها مناسب نبوده است و اين مورد بايد در محل مناسبي صورت گيرد، گفت: حجم انبوهي از اطلاعات را بدون در نظر گرفتن مسائل امنيت اطلاعاتي آپلود مي‌کنيم.

به گزارش احرار خبر، احمد جهانسري در جلسه شوراي پدافند غيرعامل استان اظهار داشت: در چند ماه گذشته مولفه‌هاي اصلي پدافند غيرعامل هم در ميان مردم و هم در ميان مسئولان تعريف شده و بر اين اساس بيش از 5 هزار نفر معلم، مدير و معاونان اداره آموزش و پرورش در آموزش‌هاي 12 ساعته شرکت کردند.

وي افزود: در اين ارتباط بيش از 242 کلاس انجمن اوليا و مربيان برگزار شده و نزديک به 240 مورد لوح سپاس به افراد فعال در اين زمينه تقديم شده است.

مديرکل پدافند غيرعامل استانداري آذربايجان‌شرقي آموزش را دروازه توسعه پدافند غيزعامل ناميد و اظهار داشت: در طول يک سال گذشته نزديک به 50 قرارداد آموزشي از طريق اداره آموزش پدافند غيرعامل استانداري منعقد کرده‌ايم و حدود 3 هزار نفر مسئول و مدير مورد آموزش قرار گرفته‌اند و در شهرداري‌ها نيز 30 جلسه تخصصي معاونان فني شهري برگزار شده است.

‌جهانسري از تقديم لوح سپاس سازمان پدافند غيرعامل و وزارت کشور به استاندار آذربايجان‌شرقي و اداره کل پدافند غيرعامل استانداري براي اقدامات صورت گرفته در ارتباط با نهادينه کردن فرهنگ و موضوع پدافند غيرعامل خبر داد.

اين مسئول با اشاره به عدم اجرايي شدن مبحث 21 و ماده 215 در طول سه سال گذشته، اذعان داشت: فراخوان شرکت‌هاي مشاوره‌اي ساختمان براي حضور در کلاس‌هاي تخصصي پدافند غيرعامل انتشار يافته و به زودي 20 مورد از اين شرکت‌ها به عنوان گريد پدافند غيرعامل به ايفاي نقش خواهند پرداخت.

وي با بيان اينکه بر اساس ماده 215 تمام ساخت و سازي که در طرح استاني هستند حتما بايد داراي پيوست پدافند غيرعامل باشند تا امنيت ساختمان‌ها به طور کامل تامين شود و ساختمان‌ها در قبال آسيب‌هاي مختلف احتمالي مصون باشند؛ افزود: تا آخر سال 94 بودجه‌هاي مورد نياز براي اين امر تخصيص خواهد يافت و امروز هر سازه‌اي که احداث مي‌شود داراي پيوست پدافند غيرعامل هستند.

جانشين قرارگاه سايبري پدافند غيرعامل استان هم گفت: در وظايف حوزه قرارگاه سايبري اولويت اول بحث رصد امنيت سايبري دستگاه‌هايي است که به ارائه خدمات در ارتباط با زيرساخت‌هاي حياتي مي‌پردازند.

صالحي افزود: بر اساس برآوردهاي صورت گرفته در قرارگاه سايبري و حراست کل به دليل اينکه آسيب‌هاي حوزه سايبري قابل لمس نيست، کم‌توجهي و غفلت‌هايي که در رعايت مقررات فضاي سايبري اتفاق مي‌افتد موجب بالا رفتن ضريب آسيب‌ها در اين فضا مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: در شرايط استاندارد اگر از اينترنت استفاده مي‌کنيم در ازاي 10 واحد دانلود بايد يک واحد آپلود داشته باشيم در صورتي که اين تناسب هرگز رعايت نمي‌شود و حجم انبوهي از اطلاعات را بدون در نظر گرفتن مسائل امنيت اطلاعاتي آپلود مي‌کنيم.

جانشين قرارگاه سايبري پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد: در شبکه‌هاي اجتماعي بحث دانلود و آپلود به شکل نصف به نصف است.

اين مسئول با بيان اينکه 80 درصد بکاپ‌گيري‌ها در دستگاه‌ها مناسب نبوده و لازم است اين مورد در محل مناسبي صورت گيرد، افزود: در بحث امنيت سرورها، نرم‌افزارها و تجهيزات سخت‌افزاري در يو.تي.ام متاسفانه قاعده کلي که بايد رعايت کنند مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.