1394/11/12 - 8 : 47
کد خبر: 10632
اختلاف نمايندگان مجلس توسعه اردبيل را زمين‌گير کرده است
احرار خبر: استاد اقتصاد دانشگاه‌هاي استان اردبيل گفت: ناتواني، غفلت و اختلاف نمايندگان مجلس استان اردبيل را فلج کرده است.

به گزارش احرار خبر، حسن نوعي‌اقدم  در جلسه هم‌انديشي توسعه استان اردبيل که جمعي از صاحب‌نظران اقتصادي و توسعه استان حضور داشتند، با استقبال از تشکيل اين جلسات اظهار کرد: در قانون اساسي جمهوري اسلامي دفاع از حقوق قانوني که دولت براي مردم هر منطقه معين مي‌کند در مرحله اول به عهده نمايندگان مردم است و اگر نمايندگان مردم کفايت و درايت لازم براي احقاق حق مردم نداشته و با هم‌ديگر اختلاف داشته باشند، تکليف آن منطقه چيست و مردم چه راهي را براي رسيدن به حقوق خود بايد دنبال کنند؟

وي تصريح کرد: مردم اردبيل به بهره‌برداري پنج پروژه خيلي مهم و اساسي که در دوره هفتم مجلس به تصويب رسيده بود، اميدوار بودند که متأسفانه پس از گذشت هشت سال و اتمام دوره‌هاي هشتم و نهم مجلس دوباره به نقطه اول برگشته‌ايم.

عضو هيئت رئيسه مجلس هفتم گفت: ظاهرأ دره‌هاي قزل‌اوزن خيلي عميق بوده و آقايان نتوانستند حقابه اردبيل را از آن دره‌ها بالا بکشند و تحويل کشاورزان دهند؟!

نوعي‌اقدم افزود: پس از هشت سال که صدها ميليارد تومان براي احداث راه‌آهن اردبيل هزينه شده آقايان تازه از خواب غفلت بيدار شده‌اند و ادعا مي‌کنند مسير راه‌آهن اشتباه است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: پتروشيمي اردبيل هم که از اول اشتباه بوده و توجيه اقتصادي نداشت؟! پتروشيمي براي ايلام، کرمانشاه، زنجان، اروميه، تبريز و... و براي هر ده کوره در اين کشور توجيه اقتصادي دارد ولي براي اردبيل توجيه اقتصادي ندارد؟!

نوعي‌اقدم اضافه کرد: در حالي که توجيه اقتصادي پتروشيمي اردبيل به طور قطعي اثبات شده و عمليات اجرايي آن آغاز شده و نيمه‌کاره مانده است (نسخه‌اي از سند توجيه اقتصادي پتروشيمي در اختيار بنده است).

نماينده سابق اردبيل در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: منطقه آزاد تجاري صنعتي استان هم فداي بي‌تدبيري مسئولان استان، اختلاف نمايندگان و بي‌کفايتي آنها در چگونگي لابي کردن در کميسيون‌هاي تخصصي و دفاع در صحن مجلس شد و فرصت بسيار مهم و استراتژيک استان مفت و مجاني بر باد رفت و در دوران پسابرجام سر استان اردبيل بي‌کلاه مانده است.

وي اظهار کرد: همه استان‌هاي کشور حداقل يک دانشگاه صنعتي دارند، اردبيل هم در هشت سال گذشته از دانشگاه صنعتي يک چهار ديواري دارد؟! اصلاً ما که صنعت نداريم دانشگاه صنعتي را براي چه مي‌خواهيم، آن هم فداي سر نمايندگان؟!

نوعي‌اقدم گفت: من از هم اکنون دورنمايي مثبت براي مجلس آينده نمي‌بينم و جايگاه استان اردبيل را در مجلس بعدي هم کاملاً تاريک ارزيابي مي‌کنم.

وي در ادامه افزود: بنابراين مردم استان اردبيل هيچ اميدواري براي احقاق حق خود از طريق نمايندگان مجلس دهم نداشته باشند و چاره کار اين است که يک تشکل مردم‌نهاد با حضور نمايندگاني از اقشار مختلف مردم که صاحب‌نظر بوده و علاقمند به پيگيري مطالبات استان باشند، تشکيل و با حمايت استاندار، نماينده ولي‌فقيه در استان و همکاري مسئولان اجرايي و با به کار گرفتن و جهت دادن به نمايندگان مجلس دهم براي حل و فصل مشکلات کليدي استان تلاش کنند.

راه‌اندازي مجدد هيئت پيگيري مسائل استان

نوعي‌اقدم تصريح کرد: ما اين کار را قبل از تأسيس استان اردبيل تحت عنوان هيئت پيگيري مسائل شهرستان تجربه کرده و نتايج بسيار ارزشمندي هم گرفته‌ايم که نمونه‌اش استان شدن اردبيل بود.

وي رمز موفقيت اين نوع تشکل‌ها را يادآور شد و بيان کرد: اين تشکل‌ها فارغ از گرايشات سياسي، جناحي و حزبي بوده و فقط براي رضاي خدا و خدمت به مردم منطقه باشد و اعضاي آن افراد با تجربه، کار بلد و علاقمند بوده و به هيچ عنوان دنبال منافع شخصي خود نباشند.

نوعي‌اقدم تاکيد کرد: اين تشکل مردم‌نهاد بايد داراي اساس‌نامه و هيئت‌امنا و هيئت اجرايي باشد.

وي اعلام آمادگي کرد که بدون هيچ‌گونه چشم‌داشتي با چنين تشکل مردمي همکاري کرده و تجربيات خود را در اين رابطه به کار مي‌گيرد

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.