1394/11/11 - 15 : 14
کد خبر: 10622
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات آذربايجان‌شرقي:
اکثر ردصلاحيت و عدم‌احرازشدگان انتخابات مجلس اعتراض کرده‌اند/ ليست نهايي 27 بهمن
احرارخبر:رئيس هيئت نظارت بر انتخابات آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه ملاقات حضوري با 80 درصد از افرادي که مشمول عدم احراز يا رد صلاحيت شده‌اند برگزار شده است، گفت: 121 نفر ردصلاحيت و 111 نفر عدم احراز شده بودند که 214 نفر اعتراض کرده‌اند.

عباسعلي اسدي صبح امروز در نشست خبري به مناسبت انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در تبريز با بيان اينکه روشنگري در عرصه انتخابات از وظايف رسانه‌ها است، اظهار داشت: دشمنان در زمينه تخريب انتخابات نقش‌آفريني مي‌کنند و اين همه سختگيري دشمنان جاي سئوال دارد و اين در حالي است که در برخي کشورهاي همسايه خبري از انتخابات نيست.

وي ادامه داد: رسانه‌ها وظيفه دارند براي تبيين اهداف دشمنان گام بردارند و اين کشورها که آزادي دموکراسي را فرياد مي‌زنند در عمل به نحو ديگري گام برمي‌دارند و اين در حالي است که مصداق آزادي و مردم‌سالاري در ايران وجود دارد.

اسدي گفت: در هر دوره از انتخابات دشمنان تلاش دارند تا با مخدوش کردن انتخابات جوسازي کرده و مردم را نااميد و مايوس کنند و اين در حالي است که در خود کشورهاي غربي مدعي دموکراسي 50 درصد مردم نيز مشارکت ندارند.

وي يادآور شد: در سال 88 بيش از 85 درصد مردم در انتخابات حضور داشتند که در دنيا بي‌سابقه بود و به خاطر همين حماسه حضور دشمن فتنه 88 را به وجود آورد.

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات آذربايجان‌شرقي گفت: مردم در نظام جمهوري اسلامي ايران نشان دادند که به دنبال نقش‌آفريني موثر در جامعه هستند و همين امر موجب کينه‌ورزي دشمنان شده و آنان از سر عصبانيت مسائلي مانند تقلب در انتخابات را مطرح مي‌کنند.

اسدي يادآور شد: امروز نفوذ جمهوري اسلامي ايران در عمق ملت‌ها وجود دارد و اگر بر روي دولت‌ها نفوذ ندارد به علت متفاوت بودن مسير آنها بوده و ملل آزاديخواه جهان طرفدار جمهوري اسلامي ايران بوده و انديشه ولايت فقيه هر روز در جهان گسترده‌تر مي‌شود.

وي تاکيد کرد: امروز دشمنان شيطنت‌هاي خود را آغاز کرده‌اند تا مردم در انتخابات حضور پرشوري نداشته باشند اما مردم نقشه‌هاي آنان را درک کرده و به خوبي مي‌دانند که چگونه در صحنه حضور پيدا کنند و اگر مردم بدانند که دشمن از حضور آنان عصباني است در انتخابات حضور پرشورتري مي‌يابند.

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات آذربايجان‌شرقي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه براي 80 درصد افرادي که اعتراض داشته‌اند امکان ملاقات فراهم کرده‌ايم، گفت: با برخي از اين افراد تا سه بار جلسه مشترک داشته و مدارک را بررسي کرده‌ايم و افرادي که در زمينه عدم احراز مشکل داشته‌اند بررسي مجدد صورت گرفته و سعي شده تا حقي ضايع نشود.

رئيس هيئت نظارت بر انتخابات آذربايجان‌شرقي گفت: چهار مرحله براي اعتراض نامزدهاي مجلس در نظر گرفته شده و ليست نهايي نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي 27 بهمن اعلام مي‌شود.

اسدي يادآور شد: جواب اعتراض‌ها در 15 بهمن ماه اعلام مي‌شود و افراد دو روز فرصت دارند تا اعتراض‌هاي مجدد خود را تحويل دهند.

وي بيان کرد: تمام داوطلبان مجلس شوراي اسلامي که در استان عدم احراز و ردصلاحيت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

اسدي خاطرنشان کرد: 121 نفر ردصلاحيت شده بودند و 111 نفر نيز عدم احراز شده بودند که 214 نفر اعتراض داده‌ و 18 نفر اعتراض نداده‌اند.

وي بيان کرد: بخش اعظمي از داوطلبان مجلس شوراي اسلامي که در استان عدم احراز و ردصلاحيت شده‌اند اعتراض خود را اعلام کرده‌اند و از ميان 232 نفر 214 نفر اعتراض کرده‌اند.

اسدي پرهيز از شائبه‌آفريني توسط اعضاي هيئت‌هاي اجرايي و نظارت بر انتخابات را مورد تأکيد قرار داد و گفت: همه وظيفه داريم با همدلي و هماهنگي، انتخاباتي سالم و درخور شأن نظام برگزار کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.