1394/11/11 - 15 : 6
کد خبر: 10620
مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي خبر داد
گازرساني به روستاهاي بالاي 20 خانوار آذربايجان‌شرقي
احرارخبر:مديرعامل شرکت گاز آذربايجان شرقي گفت: گازرساني به تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار در استان تا سال 96 به پايان مي‌رسد.

، ولي‌الله ديني ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بيان اينکه در استان آذربايجان‌شرقي 17 هزار و 400 کيلومتر شبکه توزيع گاز احداث و ايجاد شده است، اظهار داشت: تعداد مشترکان استان را يک ميليون و 400 مشترک اعم از شهري و روستايي اعلام کرد.

وي افزود: با اين حجم شبکه توزيع و مشترک شرکت گاز آذربايجان‌شرقي از نظر بنگاه‌داري و شرکت‌داري در کشور جزو چهار شرکت بزرگ کشور محسوب مي‌شود.

*گازرساني به 124 روستا در دهه فجر امسال با 630 ميليارد ريال

ديني افزود: شرکت گاز استان، به ميمنت دهه فجر، امسال پروژه گازرساني به 124 روستا را با حضور مسئولان ارشد استاني به طور همزمان افتتاح و بهره‌برداري مي‌کند که با افتتاح اين پروژه‌ها بيش از 10 هزار و 258 خانوار روستايي از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند و ميزان بهره‌مندي  خانوار روستايي استان به 86.8 درصد خواهد رسيد.

وي پروژه گازرساني به کارخانه مس انجرد را از ديگر طرح‌هاي قابل افتتاح در دهه فجر برشمرد و افزود: گازرساني به شهرک صنعتي 4 تبريز و افتتاح يک باب جايگاه عرضه کننده گاز فشرده سي.ان.جي همزمان با ايام‌الله دهه فجر به بهره‌برداري مي‌رسد.

ديني اعتبار هزينه شده براي اين طرح‌ها بالغ بر 630 ميليارد ريال عنوان کرد.

استفاده 100 درصد تمام جمعيت شهري از گاز در آذربايجان‌شرقي

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه در حال حاضر 62 نقطه شهري با 100 درصد جمعيت شهري و بالاي 95 درصد خانوارهاي روستايي ساکن در استان از گاز لوله‌کشي استفاده مي‌کنند، اظهار داشت: با بهره‌برداري از گاز رساني به 124 روستا در دهه فجر و 80 روستا در هفته دولت تعداد روستاهاي گازدار استان به يک هزار و 479 روستا مي‌رسد.

گازدار شدن يک هزار و 479 روستا در آذربايجان‌شرقي/ گازدار شدن تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار استان تا پايان سال 96

وي تعداد روستاهاي داراي سکنه در استان را 2 هزار و 719 روستا اعلام کرد و گفت: در حال حاضر يک هزار و 479 روستا از گاز لوله‌کشي استفاده مي‌کنند و گازرساني به 335 روستا در دست اجرا بوده و 63 روستا در مرحله انتخاب پيمانکار و 94 روستا در مرحله مطالعه قرار دارد.

ديني تصريح کرد: تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار يا داراي بيش از 100 نفر جمعيت در آذربايجان‌شرقي تا پايان سال 96 از نعمت گاز طبيعي برخوردار مي‌شوند.

 

گازرساني به 100 روستاي استان از طريق مخازن «ال.ان.جي» و «سي.ان.جي»

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي با اشاره به برنامه شرکت گاز براي گازرساني به روستاهاي باقي مانده استان آذربايجان‌شرقي گفت: بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه دولت ظرفيتي را در اختيار شرکت‌هاي گاز قرار داده که اعتباري علاوه بر منابع داخلي، اعتبارات وصولي از محل عوارض مصوب مجلس درباره توسعه روستايي را با در نظر گرفتن شاخص‌هايي نظير سردسير بودن، جنگلي بودن و ميزان برخورداري شهرها و روستاهاي آن استان از گاز طبيعي جذب و در پروژه‌‌هاي مصوب هزينه کند.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به سردسير بودن و جنگلي بودن بودن گازرساني به يک هزار روستايي استان را از محل بند «ق» 2 قانون بودجه به شرکت ملي گاز ايران ارائه کرده‌ايم که در صورت اجرا و بهره‌برداري از اين پروژه‌هاي عدد گازرساني به روستاهاي آذربايجان‌شرقي به 100 مي‌رسد.

ديني به استفاده از مخازن «ال.ان.جي» و «سي.ان.جي» براي گازرساني به روستاها اشاره کرد و گفت: در صورتي که هزينه لوله‌کشي گاز طبيعي براي يک خانوار روستايي از رقم 6 ميليون تومان بالا مي‌رود ديگر رساندن گاز از طريق لوله‌کشي توجيه اقتصادي ندارد.

وي ادامه داد: براي گازرساني به اين روستاها تمهيداتي اتخاذ کرده‌ايم تا از گاز طبيعي استفاده و بهره‌مند شوند.

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي گفت: براي گازرساني به اين روستاها در ورودي اين روستاها مخازن «ال.ان.جي» و «سي.ان.جي» طراحي و تعبيه مي‌شود که لوله‌کشي معابر اين روستاها از نقطه استقرار مخازن که در خارج از روستا و ورودي روستا انجام مي‌شود و تفاوتي با لوله‌کشي گاز ديگر روستاها ندارد.

وي خاطرنشان کرد: در اين زمينه 100 روستا را در قالب سي.ان.جي در مرحله مطالعه داريم.

2.5 برابر شدن مصرف نيروگاه‌ها در استفاده از گاز

ديني به تعهد شرکت گاز براي تامين گاز نيروگاه‌ها در آذربايجان‌شرقي اشاره کرد و گفت: نيروگاه تبريز و بناب در 10 ماهه امسال يک ميليارد و 455 ميليون مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند اين در حالي است که اين ميزان مصرف که سال گذشته 681 ميليون متر مکعب بود 2.5 برابر شده و 114 درصد رشد نشان مي‌دهد.

فعال بودن 137 جايگاه سي ان جي از 157 جايگاه سي ان ان جي

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از اين گفت‌‌و‌گو به جايگاه‌هاي سي.ان.جي اشاره کرد و گفت: مديريت اين جايگاه‌هاي به شرکت گاز مربوط نمي‌شود تنها شرکت گاز استان همانند ديگر مشترکان گازرساني به اين جايگاه‌ها بر عهده شرکت گاز استان است.

وي تصريح کرد: شرکت گاز استان آذربايجان‌شرقي به 154 جايگاه سي.ان.جي در استان گازرساني کرده که در حال حاضر 137 جايگاه فعال بوده که از اين جايگاه‌ها 40 جايگاه در تبريز و 97 جايگاه در شهرستان‌هاي استان قرار دارد.

تعطيلي 10 جايگاه سي ان جي در آذربايجان شرقي به دليل بدهي

ديني خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 جايگاه سي ان جي در استان آذربايجان‌شرقي به دليل بدهي در استان تعطيل است که دو جايگاه در تبريز و هشت جايگاه در شهرستان‌ها قرار دارد.

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: تمام مشترکان گاز شهري و روستايي در برابر حوادث بيمه هستند و از اين بابت از هر مشترک هر ماه 500 ريال از طريق قبض‌هاي گاز دريافت مي‌شود.

مرگ 33 نفر در آذربايجان‌شرقي در حوادث گاز در سال‌جاري

مديرعامل شرکت گاز آذربايجان‌شرقي گفت: اصلي‌ترين عامل حوادث ناگوار ناشي از گاز طبيعي، سهل‌انگاري مشترکان در رعايت نکات ايمني بوده که متأسفانه همين علت منجر به 164 حادثه و مرگ 33 در استان در سال‌جاري شده در حالي که اين آمار در همين مدت در استان 137 حادثه با مرگ 22 نفر بوده است.

وي افزود: از اين تعداد 18 نفر در تبريز و بقيه در شهرستان‌ها بوده است.

ديني اظهار داشت: همزمان با آغاز فصول سرد سال و احتمال افزايش حوادث ناگوار ناشي از سهل‌انگاري در بکارگيري گاز طبيعي، ايستگاه‌هاي مشاوره مصرف بهينه و ايمن از گاز در سطح استان برپا شد.

مديرعامل شرکت گاز استان ابراز اميدواري کرد، در سايه مشارکت و همياري مردم و عدم سهل‌انگاري در بکارگيري نکات ايمني و رعايت اعتدال در مصرف گاز طبيعي، شاهد گذر از زمستان سرد امسال توام با جريان مستمر گاز طبيعي و بدون بروز هيچ حادثه ناگوار براي هم استاني‌ها باشيم.

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.