1394/11/03 - 7 : 39
کد خبر: 10492
جشنواره گردشگري زمستاني سرعين آغاز شد
احرار خبر: بعد از گذشت دو سال وقفه، براي سومين بار جشنواره گردشگري زمستاني سرعين با حال و هواي متفاوت در جذب گردشگران داخلي و خارجي در شهر توريستي سرعين آغاز شد.

به گزارش احرار خبر، اين جشنواره در حالي  در جنب هتل لاله سرعين آغاز شد که فرماندار شهرستان سرعين از جامعه هتل‌‌داران و آبگرم‌داران، اصناف و کسبه سرعين براي برگزاري اين جشنواره به شکل غيردولتي تلاش کردند قدرداني کرد.

عاطف ناصري برگزاري چنين جشنواره‌هايي را فرصت بي‌نظير براي معرفي توانمندي‌‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در حوزه‌هاي مختلف اعلام کرد و گفت: هر چند بهتر از اين مي‌توان اين جشنواره را با مشارکت بخش غيردولتي اجرا کرد اما ما در حد وسع و توان اين جشنواره را برگزار مي‌کنيم تا براي سال‌هاي آينده بتوانيم با برنامه‌ريزي‌هاي بهتر و در نظر گرفتن امکاناتي شايسته‌تر به اجراي اين جشنواره کمک کنيم.

وي از سرعين به عنوان نگين گردشگري ايران و حتي منطقه خاورميانه ياد کرد و گفت: تمام امکاناتي که در اين شهر براي گردشگران پيش‌بيني شده است امکاناتي مناسب و حتي هتل‌هايي در سطح پنج ستاره داريم که مي‌تواند زمينه پذيرايي و استقبال گردشگران را فراهم کند.

فرماندار شهرستان سرعين ادامه داد: در سال همدلي و همزباني تمام تلاش و کوشش ما بر اين است تا برگزاري اين جشنواره، فرصت استثنايي فراهم آورد تا نمودي از همکاري و همراهي بخش غيردولتي را شاهد باشيم.

ناصري تقارن اين رويداد را با جشن پيروزي بزرگ ملت ايران در فرجام برجام يادآور شد و افزود: رفع تحريم‌هاي ظالمانه استکبار جهاني قطعا فضايي را فراهم خواهد کرد تا شهر سرعين از ظرفيت سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بتواند بيشتر استفاده کند که در حوزه گردشگري اين سرمايه‌گذاري زمينه‌ساز تحول جدي‌تر خواهد شد.

وي بيان کرد: همه دنيا امروز فهميده‌اند که جمهوري اسلامي ايران و ملت اين کشور صلح‌طلب و داراي ويژگي‌هايي همچون قانون‌گرا، متعهد و علاقمند به امنيت پايدار هستند و اگر اقتصاد ما مي‌خواهد در بخش صنعت، کشاورزي و گردشگري به وضعيت بالنده برسد قطعا پيش از اين از ظرفيت‌هاي موجود و توان سرمايه‌گذاري داخلي بايد استفاده کنيم.

رئيس ستاد برگزاري جشنواره گردشگري سرعين ادامه داد: در سايه برجام مي‌توانيم اين توانمندي‌ها را نشان دهيم و ضرورت دارد با برگزاري جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي تلاش کنيم تا سرعين بيشتر از اين معرفي شود.

ناصري گفت: ما مي‌توانيم از ظرفيت اين جشنواره‌ها حتي در حد وسيع‌تر از جشنواره تابستاني کيش استفاده کنيم و به همين خاطر ما شعار «لذت زمستان با خانواده در شهر چشمه‌هاي بهشتي» را در شهر سرعين انتخاب کرديم تا زمينه‌اي فراهم آيد تا اين جشنواره را متفاوت از سال‌هاي گذشته برگزار کنيم.

ناصري با بيان اينکه اين جشنواره پنج جمعه متوالي در بهمن ماه با ويژه برنامه‌هاي فرهنگي و هنري با حضور چهره‌هاي برتر سينما و تلويزيون برگزار خواهد شد، افزود: اين جشنواره فضايي را فراهم مي‌آورد تا هموطنانمان اقامتي به يادماندني با خانواده با همراه مسابقه تنديس آدم‌برفي و يخي، حضور در چشمه‌هاي مدرن و سنتي، بازي‌ها و ورزش‌هاي زمستاني موسيقي، پاپ، آييني و محلي، و اجراي برنامه ويژه کودکان را در اين جشنواره تدارک ديديم تا از دوم تا 26 بهمن ماه اين جشنواره فضاي مناسبي را فراهم کند.

رئيس شوراي اداري شهرستان سرعين ضرورت معرفي سرعين را در عرصه‌هاي جهاني و بين‌المللي يادآور شد و گفت: در همين راستا مسابقه‌اي در قالب عکس، زيبايي‌هاي سرعين پيش‌بيني شده که به بهترين‌ها جوايزي را اهدا خواهيم کرد.

ناصري با يادآوري اينکه علاوه بر حضور هنرمندان و چهره‌هاي برتر سيما و تلويزيون در منطقه آلوارس مسابقه اسکي نيز پيش‌بيني شده که در گروه سني جوانان براي بانوان و آقايان برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به هزينه پيش‌بيني شده براي برگزاري اين جشنواره با همکاري و مشارکت جامعه هتل‌داران، آبدرماني‌ها و تشکل‌هاي صنفي و اقتصادي 350 تا 370 ميليون تومان اعلام کرد و گفت: 85 درصد اين رقم توسط اهالي سرعين تامين شده و هيچ‌گونه اعتبار دولتي براي اين جشنواره پيش‌بيني نشده است که اين خود گواه بالندگي بخش خصوصي در اين حوزه است.

فرماندار شهرستان سرعين تبليغات گسترده از رسانه ملي صدا و سيما و ساير سايت‌ها و شبکه‌هاي خبري را يادآور شد و گفت: تصميم گرفته شده تا تبليغات اين جشنواره در چهار نوبت از شبکه دوم سيما پخش شود.

ناصري وجود چهره‌هاي هنري برجسته کودکان و نوجوانان و گروه‌هاي موسيقي را يادآور شد و گفت: قصد ما از برگزاري اين جشنواره معرفي توانمندي‌هاي زمستاني سرعين است تا گردشگران بدانند زمستان سرعين همپاي تابستان آن زيبايي‌هاي منحصر به فردي دارد.

وي اين حرکت را حرکتي مطلوب و مناسب در خروج از رکود زمستاني براي توسعه گردشگري سرعين اعلام کرد و اظهار کرد: در اجراي اين حرکت زمينه‌ساز و بستر تحول خوبي در اين منطقه فراهم شده است.

جشنواره گردشگري سرعين نمودي از تحقق اقتصاد مقاومتي است

دبير سومين جشنواره گردشگري زمستاني سرعين نيز بيان کرد: برگزاري اين جشنواره نمودي از تحقق اقتصاد مقاومتي در سايه جلب مشارکت‌هاي مردمي و استفاده از توانمندي شهر گردشگرپذير است.

جعفر بذري افزود: اين جشنواره به نسبت دو جشنواره گذشته تفاوت‌هايي دارد که تفاوت اول آن تلاش اين جشنواره براي ايجاد وحدت و همگرايي بيشتر بوده و در کنار آن مشارکت بخش خصوصي فرصتي را فراهم کرده تا بتوانيم از اين ظرفيت‌ها بهره ‌بگيريم.

وي به ابعاد مختلف اين جشنواره در ايام برگزاري جشنواره چهار هفته‌اي آن اشاره کرد و گفت: در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه اين جشنواره با برنامه‌هاي مختلف و با دعوت از هنرمندان کشوري در بخش‌هاي موسيقي، نمايش و بخش‌هاي شاد و مفرح براي اوقات فراغت گردشگران، مسافران و هموطنان تدارک ديده شده است.

وي در پايان سخنان خود اظهار کرد: در سال همدلي و همزباني ملت و دولت اين جشن سرآغازي است تا بتوانيم با اجراي اصل 44 توان بخش غيردولتي را بکار گيريم و مشارکت بالاي هتل‌داران و صاحبان آب‌هاي گرم با ارائه تخفيف ويژه از برجستگي‌هاي اين جشنواره است که مي‌تواند نقطه عطف تحولي باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.