1394/11/03 - 7 : 36
کد خبر: 10490
انستيتو بين المللي سالمندان پروفسور علوي در تبريز افتتاح شد
احرار خبر: انستيتو بين المللي سالمندان پروفسور علوي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با حضور پروفسور علوي در بيمارستان شهيد مدني تبريز افتتاح شد.

به گزارش احرار خبر، انستيتو بين المللي سالمندان پروفسور علوي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اهداف ارتقاي وضعيت اجتماعي، بهداشتي، درماني و کيفيت زندگي سالمندان، ارتقاي جايگاه و رتبه علمي پؤوهشي در حوزه سلامت سالمندان، انجام مطالعه و پژوهش هاي کاربردي در حوزه سالمندي، توليد دانش در خصوص ارتقا استاندارد هاي مراقبت از سالمندان، ارتقاي دانش و مهارت هاي عمومي افراد جامعه در زمينه سلامت سالمندان، تعيين و اوليت بندي مشکلات و نيازهاي سالمندان، ارائه راهکارهاي پيشگيرانه در خصوص مسائل و مشکلات ناشي از سالمندي و کمک به تربيت نيروي انساني متخصص در زمينه مطالعات سالمندي در بيمارستان مدني تبريز افتتاح شد.

معاون پژوهشي دانشکده پزشکي تبريز در حاشيه اين افتتاح اظهار کرد: با توجه به افتخارات و موفقيت هاي بي نظير پروفسور علوي به عنوان استاد نمونه دانشگاه پنسيلوانيا اين مرکز تحت عنوان انستيتو بين المللي پروفسور علوي نامگذاري شده است.

حسن سليمان پور، با بيان اينکه مشکلات سالمندي يکي از معضلات جوامع پيشرفته است، تاکيد کرد: افرادي که سن بالاي 65 سال دارند به عنوان سالمند شناخته مي شوند، در واقع 65 سالگي آغاز کهنسالي است که طبق آمار پيش بيني مي شود جمعيت کهنسال آسيا در آينده نزديک به 700 ميليون نفر ارتقا مي يابد.

وي با اشاره به اينکه البته در کشورهاي در حال توسعه به افراد بالاي 60 سال، سالمند اطلاق مي شود، ادامه داد: در سال 2006 حدود 22.7 درصد جمعيت کشور را سالندان تشکيل مي دادند که در سال 2011 اين درصد به 22.8 درصد افزايش يافت .

وي افزود: در سالمندي بيماري هايي چون پوکي استخوان، فشارخون بالا، اضطراب، سکته مغزي و قلبي، قلبي و غروقي بسيار شايع است، از اين رو با توجه به افزايش جمعيت سالمندي در کشور تاسيس انستيتو سالمندي در شمال غرب کشور نياز بود که با حضور و تلاش هاي پروفسور علوي اين مهم به بار نشست.

سليمان پور با بيان اينکه براي تهيه برنامه استراتژيک اين انستيتو از نظرات اساتيد مختلف استفاده مي کنيم، گفت: در جلسه اي از نظرات اساتيد مختلف در حوزه هاي مرتبط با معضلات سالمندي براي تهيه برنامه استراتژيک و اساسنامه اين انستيتو بهره مي گيريم.

وي تاکيد کرد: دانشگاه علوم پزشکي تبريز با بهره گيري از پتانسيل هاي داخلي و بين المللي خود بر آن شده است که گامي موثر در کاهش اثرات نامطلوب بهداشتي و اجتماعي کهنسالي بردارد. دانشگاه در نظر دارد با بهره گيري از پتانسيل هاي داخلي دانشگاه در زير يک چتر واحد از گروه هاي آموزشي مختلف و مراکز تحقيقاتي مرتبط با نرولوژي، نروساينس، راديولوژي، روانپزشکي،توانبخشي، طب سالمندي و علوم پايه فارماکولوژي، شيمي، فيزيک پزشکي، اپيدميولوژيف فيزيولوژي و ... اين مرکز تحقيقاتي را تشکيل دهد.

معاون پژوهشي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تبريز فعاليت اين انستيتو را در سه حوزه بهداشتي، تحقيقاتي و باليني دانست و افزود: پروفسور علوي هر سه ماه يکبار با حضور در ايران مباحث تحقيقاتي را پي ريزي کرده و دنبا خواهند کرد.

وي تاکيد کرد: يکي از اهداف مهم تشکيل اين انستيتو جذب و انتقال دستگاه PET به عنوان يکي از تجهيزات مهم تشخيصي در علم پزشکي به دانشگاه علوم پزشکي تبريز مي باشد.

وي ادامه داد: اين دستگاه در تشخيص زودرس سرطان و هم چنين خوش خيم يا بدخيم بودن آن بسيار موثر است و از انجام جراحي هاي مختلف جلوگيري مي کند که در حال حاضر تنها در تهران از اين نوع دستگاه موجود است و اميدواريم در آينده نزديک مشابه اين دستگاه به دانشگاه علوم پزشکي تبريزنيز جذب شود.

گفتني است؛ پروفسور علوي متولد سال 1938 ميلادي در تبريز مي باشد که بعد از اتمام تحصيلات پزشکي خود در دانشگاه تهران جهت طي دوره هاي آموزشي به آمريکا سفر نمود و هم اکنون کرسي استادي راديولوژي و نورولوژي دانشگاه پنسيلوانيا را بر عهده دارد. در همايشي که مهرماه سال جاري در تبريز برگزار شد مدال افتخار شهر تبريز توسط شهردار شهر تبريز به پروفسور علوي اهدا شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.