1394/11/02 - 16 : 10
کد خبر: 10483
آيت‌الله مجتهدشبستري:
کسي خيال نکند آمريکا از دشمني به شريک تبديل شده است/کسي حق اهانت به شوراي نگهبان را ندارد
احرارخبر:امام جمعه تبريز گفت: کسي خيال نکند آمريکا از دشمني به رقيب تبديل شده و از رقيب به شريک، بلکه آمريکا همان آمريکاي قديمي مستکبر، زورگو و استعمارگر است.

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي حضرت امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به 27 دي روز اجراي شدن برجام و نامه رئيس جمهوري خدمت مقام عظماي ولايت و پاسخ معظم له  اظهار داشت: مقاومت ملت بزرگ ايران در برابر تحريم‌هاي ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌‌اي در پيشبرد اين صنعت مهم و کوشش خستگي ناپذير مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌هاي مقابل را که برخي از آنان به دشمني با ملت ايران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشيني و رفع بخشي از آن تحريم‌هاي زورگويانه کرد.

وي افزود: نامه کوتاه و پرمحتوا مقام معظم رهبري بيانگر نظر رهبري بر اجراي برجام و حاکي از نگراني و توصيه‌هاي معظم له بود.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌ طور کامل انجام دهد، گفت: توصيه‌هاي مقام معظم رهبري درباره برجام، نامه امام علي (ع) به مالک اشتر را در ذهن انسان تداعي مي‌کند.

وي ادامه داد: در بخشي از نامه اميرالمومنين علي (عليه السلام) به مالک اشتر آمده است: هرگز صلحى را که از جانب دشمن پيشنهاد مي‌شود و رضاى خدا در آن‏ است رد مکن، که در صلح براى سپاهت آسايش و تجديد نيرو و براى خودت‏ آرامش از هم و غم‌‌ها ست و براى ملتت امنيت است. اما زنهار! زنهار! سخت‏ از دشمنت پس از بستن پيمان صلح بر حذر باش! چرا که دشمن گاهى نزديک مي‌شود که غافلگير سازد، بنابراين دور انديشى را بکار گير و در اين موارد روح خوش-بينى را کنار بگذار.

انتقاد از واردات بي‌رويه/مسئولان درباره اقتصاد مقاومتي تنها زباناً به اين امر نپردازند عملاً وارد شوند

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي‌ در ادامه تصريح کرد: مشکلات اقتصادي و معاش مردم حل نمي‌شود مگر توجه به توليدات داخلي و راه‌حل مشکلات اقتصادي کشور در گرو تلاش بي‌وقفه و خردمندانه در همه‌ بخش‌ها و اقتصاد مقاومتي است.

وي از واردات بي‌رويه کالاها از کشورهاي مختلف از جمله چين و ترکيه انتقاد کرد و گفت: با اين وضع رشد اقتصادي به وجود نيامده و اقتصاد شکوفا نمي‌شود.

عضو خبرگان رهبري از مسئولان خواست درباره اقتصاد مقاومتي تنها زباناً به اين امر اکتفا نکنند بلکه عملا وارد ميدان شوند.

آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به بند سوم رهبري در پاسخ به نامه رئيس‌جمهور درباره برجام اظهار داشت: در تبليغات توجه شود که در برابر آنچه در اين معامله به دست آمده، هزينه‌هاي سنگيني پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائي که سعي مي‌کنند اين حقيقت را ناديده گرفته و خود را ممنون طرف غربي وانمود کنند با افکار عمومي ملت، صادقانه رفتار نمي‌کنند.

وي تصريح کرد: کسي خيال نکند آمريکا از دشمني به رقيب تبديل شده و از رقيب به شريک بلکه آمريکا همان آمريکا قديمي مستکبر  و زورگو و استعمارگر است.

امام جمعه تبريز تاکيد کرد: مسئولان مراقبت داشته باشند و نحوه اجراي برجام  را کاملا رصد کنند که از خدعه و نقض عهد دولت‌هاي مستکبر به ويژه آمريکا در اين مسله و ديگر مسائل غفلت نشود؛ در صورتي که ديد طرف مقابل پيمان و عهدشکني در اجراي برجام مي‌کند حتماً دولت ايران هم مقابله به مثل انجام دهد.

آيت‌الله مجتهدشبستري با بيان اينکه خصومت آمريکا تمام شدني‌نيست به طوريکه در همان روز نخستين برجام صحبت از تحريم هاي جديد به ميان آوردند، اظهار داشت:همان روز نخست اجراي برجام آمريکا سخن از تحريم هاي جديد عليه ايران گفته و 53 مقام امنيتي آمريکا تاکيد کرده اند بايد در ساير حوزه ها تحريم ها افزايش يابد. به خصوص آمريکا روي موضوع موشکي مانور مي دهد.

وي تصريح کرد: اما به فصل پروردگار رهبري، ملت و دولت متفق‌القول هستند تا با توليد انبوه موشک‌هاي بالستيک در قالب برنامه دفاعي کشورمان به ياوه‌گويي‌ها و فضولي‌هاي دشمن پاسخ داده شود.

خطيب جمعه تبريز با اشاره به بيانات جامع مقام معظم رهبري در خصوص انتخابات در ديدار با دست اندرکاران اجرايي و نظارتي انتخابات پيش رو گفت: اين روزها هجمه و حمله شديدي به شوراي نگهبان ديده مي شود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند هيچ کس حق اهانت به نهادهاي قانوني را ندارد. در زمان امام راحل نيز عده‌اي به شوراي نگهبان توهين مي‌کردند که ايشان به صراحت جواب اين مطالب ضدقانوني را داده‌اند.

آيت‌الله مجتهد شبستري به همه اقشار توصيه کرد احترام نهادهاي قانوني را رعايت کنند.

وي افزود: نظارت استصوابي و روند تاييد صلاحيت‌ها را قانون معين کرده است. اگر صلاحيت کساني احراز نمي شود بدين معني است که ملاک هاي قانوني براي اعضاي هيئت هاي نظارت يا شوراي نگهبان محرز نشده است و نبايد از اين مسئله ناراحت شد.

امام جمعه تبريز طرح مطالب بي‌اساس بر عليه شوراي نگهبان را زيبنده کشور ندانسته و افزود: فرصت اعتراض از مسيرهاي قانوني وجود دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.