1394/11/01 - 7 : 38
کد خبر: 10468
سبقت قيمت تخم‌مرغ از مرغ در اردبيل
احرار خبر: قيمت تخم‌مرغ در روزهاي اخير و به دلايل متعدد از مرغ پيشي گرفته و افزايش قيمت اين محصول در اردبيل سير صعودي دارد.

به گزارش احرار خبر، در اوضاع و احوال تغييرات قيمتي در بازار اين بار نرخ تخم‌مرغ رکورد شکست به طوري که با افزايش هزار و 500 توماني اين محصول در روزهاي اخير نرخ تخم‌مرغ از مرغ جلو زد تا مشتريان به جاي آنکه تخم‌مرغ را بخورند راغب به خريد خود مرغ شوند.

در حالي که گفته مي‌شود افزايش قيمت تخم‌مرغ در روزهاي اخير در استان اردبيل به دليل شرايط خاص توليد نبوده و به اندازه کافي توليد محصول انجام شده و روانه بازار مصرف مي‌شود، اما افزايش ناگهاني قيمت تخم‌مرغ اين سئوال را مطرح مي‌کند که در افزايش يکباره قيمت تخم‌مرغ تا 6 هزار تومان کدام عوامل مي‌تواند دخيل باشد.

در اين بين مسئولان سازمان جهاد کشاورزي نيز مدعي هستند که هيچ‌گونه کاهشي در توليد تخم‌مرغ در استان اردبيل اتفاق نيفتاده و اين افزايش قيمت به خاطر نوسانات بازار به ويژه عرضه و تقاضا مقطعي است و به تدريج با ورود محصولات جديد قيمت‌هاي جديد 6 هزار توماني اين محصول شکسته شده و التهابات به حداقل مي‌رسد.

دلال‌بازي‌ها دليل افزايش قيمت تخم‌مرغ است

معاون توسعه و برنامه‌ريزي اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي اردبيل در اين زمينه بيان کرد: در ستاد تنظيم بازار براي نيمه اول و دوم سال قيمت تخم‌مرغ تعريف شده که اين نرخ در نيمه اول سال دم درب مرغداري‌هاي 3 هزار و 800 تومان و در نيمه دوم سال نيز 4 هزار و 200 تومان تعريف شده است که البته متناسب با عرضه و تقاضا قيمت‌ها تغيير پيدا مي‌کند اما در اين بين برخي دلالي‌ها زمينه افزايش قميت تخم‌مرغ را فراهم کرده‌اند.

اصغر پرتوي افزود: قيمت متعادل تخم‌مرغ در بازار 4 هزار و 200 تومان است ولي اينکه طي روزهاي اخير چطور اين قيمت به 6 هزار تومان افزايش يافته دلايل متعددي دارد که از جمله آن مي‌توان برخي دلال‌بازي‌ها، افزايش صادرات و همچنين افزايش مصرف تخم مرغ را در سه ماهه پاياني سال نام برد که زمينه افزايش قيمت را فراهم کرده است.

وي رقم توليد استان را سالانه 8 هزار تن تخم‌مرغ اعلام کرد و گفت: اين ميزان توليد روزانه 22 تن است که پاسخگوي نياز بازار بوده و علاوه بر تامين نياز بازار به استان‌هاي ديگر و کشور عراق به صورت عمده صادر مي‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ريزي اقتصادي سازمان جهاد کشاورزي اردبيل ضرورت تنظيم بازار محصولات کشاورزي را با الگوي مناسب از سوي سازمان جهاد کشاورزي يادآور شد و بيان کرد: اميدواريم طي روزهاي آينده با کنترل قيمت‌ها، قيمت تخم‌مرغ شکسته شود.

اما به نظر مي‌رسد با توجه به ماه‌هاي پاياني سال اين گونه افزايش‌ها نوساناتي را در زندگي مردم به ويژه تامين معاششان فراهم آورده و دغدغه‌ها و نگراني‌ها را در باب افزايش قيمت‌هاي محصولات و مايحتاج ضروري مردم به وجود آورد که در اين صورت نارضايتي‌ها از وضعيت اقتصادي و تامين معاش شکل مي‌گيرد.

در حالي مسئولان در دوران رفع تحريم مدعي هستند که وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم بهبود مي‌يابد که در همين چند روز اخير بعد از اجراي بخشي از برجام، ‌افزايش قيمت در برخي از کالاهاي اساسي مردم دغدغه‌ها و نگراني‌ها را چندين برابر کرده و اسباب نگراني طبقات متوسط و پايين جامعه شده که چشم به بهبود وضعيت اقتصادي عمومي دارند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.