1394/11/01 - 7 : 35
کد خبر: 10466
يک روانشناس
بگذاريد کودک احساس نياز بکند/ کودک را با "نداري" آشنا کنيد
احرار خبر: يک روانشناس با بيان اينکه بگذاريد کودک احساس نياز کند، اظهار کرد: اينکه والدين تمام نياز هاي کودک را پيش از آنکه خود احساس نياز بکند، رفع کنند، امر پسنديده اي نيست، در اينصورت در آينده با افرادي مواجه مي شوند که هيچ انگيزه اي براي ادامه زندگي و تلاش براي رفع حاجات خود ندارند.

به گزارش احرار خبر،حسن صبوري مقدم  گفت: کودکان بايد در جريان مشکلات مالي والدين قرار بگيرند، ولي بدين صورت نباشد که در آنها احساس ناامني ايجاد شود، بايد لمس کنند که والدين آنها نمي توانند تمام نياز هاي آنها را در همان زماني که طلب مي کنند برآورده بکنند.

وي افزود: برخي والدين چون خود در کودکي طعم فقر و نداري را چشيده اند تمام تلاش خود را به کار مي گيرند که فرزندانشان در نهايت رفاه بزرگ شوند و به اصطلاح عقده اي به خاطر کمبود هاي مالي نچشند ولي بايد متذکر شد که اين روش صحيح نيست.

وي خاطرنشان کرد: اگر همه ي امکانات را پيش از آنکه کودک احساس نياز بکند در اختيار وي بگذاريم به خطا رفته‌ايم، انسان‌هاي بي هدف و فاقد انگيزه محصول اعمال چنين تربيت ‍‌هايي است.

صبوري مقدم در جريان بودن کودک را از مسائل ريز مالي والدين نيز اشتباه دانست و گفت: لازم نيست کودک احساس بدبختي بکند، همين قدر که بداند والدينش نمي توانند همه ي نياز هاي او را در زمان دلخواهش برآورده کنند کافي است.

وي اجتماعي شدن و آموزش هنجارهاي لازم را شرط مطلوب تربيتي يک فرد دانست و گفت: زندگي واقعي فراز و نشيب هاي مالي نيز دارد و يک فرد بايد نسبت به مشکلات مالي صبر کافي داشته باشد و ياد بگيرد تلاش براي رفع اين مشکلات لازمه زندگي اجتماعي است.

وي با تاکيد براينکه نياز هاي منطقي کودک بايد ارضا شود، گفت: در يک خانواده ي همدل کودک نسبت به کمبود هاي مالي خانواده اش احساس شرم و بدبختي نمي کند بلکه ياد مي گيرد شرايط سنجي کرده و آرزوهاي خود را با والدين مطرح کرده و وقتي به نيازش پاسخ داده شد احساس فتح و پيروزي بکند.

اين روانشناس توصيه کرد که والدين وعده و وعيد دادن هاي خود را قاعده مند کنند، فرزند آنها در چنين شرايطي آنها را باور مي کند و احساس امنيت به وي دست مي دهد.

وي همچنين تاکيد کرد: والدين بايد بدانند که نبايد همواره توجه صددرصد به کودک خود داشته باشند زيرا در چنين شرايطي کودک تصور مي کند که والدين تحت امر او بوده، مي‌تواند هرطور که دلش مي‌خواهد رفتار کرده و به آنها دستور دهد، البته يک روي ديگر اين سکه بي توجهي صرف است که اين نيز پسنديده نيست.

وي گفت: کودک بايد طعم شکست و به دست نياوردن را در کودکي بچشد، در غير اين صورت در آينده فردي ضعيف و بهانه گير مي شود چرا که در بزرگسالي دنياي مدرن کنوني مثل خانواده وي نيست که همه ي نياز هاي او را بدون کم و کاست در اختيار وي بگذارد.

صبوري مقدم خاطرنشان کرد که والدين مدام گوشزد نکنند که پول نداريم! بلکه از او بخواهند براي رسيدن به خواسته اش کمي صبر بکند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.