1394/10/23 - 18 : 44
کد خبر: 10352
با وجود شورا، نبايد شهرداري جرات تخلف داشته باشد
اظهار گلايه استاندار آذربايجان‌شرقي از تخلفات شوراها و شهرداري‌ها
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي از برخي تخلفات شوراها و شهرداري‌هاي استان اظهار گله‌مندي کرد و گفت: شوراها بايد آشنا به قانون باشند و ناآشنايي با قوانين و مقررات، مجوز تخلف نيست.

اسماعيل جبارزاده ظهر امروز  در نشستي با اعضاي شوراي اسلامي استان، با اشاره به وجود 30 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه‌تمام در سطح استان، اظهار داشت: در دولت گذشته به دلايل و انگيزه‌هاي مختلف پروژه‌هايي شروع شده که اتمام آنها امکان‌پذير نبود و امروز اين پروژه‌ها به مطالبات مردم تبديل شده است.

وي با بيان اين که اين پروژه‌ها باري است که بر بيت‌المال تحميل شده، افزود: درآمدهاي بالاي نفتي در دوره گذشته مي‌توانست چهره کشور را تغيير دهد اما در بحث زيرساخت‌ها کار قابل‌توجهي انجام نشد.

جبارزاده با بيان اينکه دولت يازدهم وارث بدهي‌هاي زياد در تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاست، گفت: بنا نيست هر بحثي که در جامعه مطرح مي‌شود به مطالبه عمومي تبديل شود، بلکه بايد با واقع‌بيني و کارشناسي، کارهاي معقول و منطقي انجام دهيم.

وي با اشاره به درخواست شوراها براي اجراي پروژه‌هاي جديد عمراني، اظهار داشت: اگر قرار باشد اتفاقات نامبارک گذشته را تکرار کنيم و بار جديدي بر دوش دولت بگذاريم چه فرقي با گذشتگان خواهيم داشت؟

استاندار آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد: در دولت تدبير و اميد هيچ وعده‌اي نداده‌ايم مگر اين که توان انجام آن را داشته باشيم، ما از توانايي‌ها و امکانات خود اطلاع داريم و بر اساس آن تصميم مي‌گيريم.

بودجه عمراني 200 ميليارد توماني براي 2 هزار و 800 پروژه عمراني در آذربايجان‌شرقي

وي افزود: کل بودجه عمراني استان 200 ميليارد تومان است که بايد بين 2 هزار و 800 پروژه تقسيم شود، امروز بايد اين واقعيت‌ها را ديد.

جبارزاده با اشاره به اختصاص يک‌ هزار ميليارد تومان اعتبار ويژه به پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان در سفر هيئت دولت، اظهار داشت: در اين سفر تصميم گرفتيم به جاي اينکه اين اعتبار بين صدها پروژه پخش شود چند پروژه مهم و حياتي را انتخاب کنيم و در يک زمان‌بندي مشخص آنها را به اتمام برسانيم.

وي با تاکيد بر اينکه انتظارها بايد بر اساس واقعيت‌ها باشد، افزود: امروز اگر صدها پروژه جديد هم مطرح شود قابل اجرا نيست، چون سياست‌ها و اولويت‌هاي دولت در دو سال آينده مشخص است و ما پروژه جديدي را شروع نخواهيم کرد.

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه همه شهرستان‌هاي استان داراي سند توسعه هستند، گفت: در اين سند پتانسيل‌هاي توسعه هر شهرستان مشخص شده و فرمانداران مکلف شده‌اند تا سال 96 اهداف آن را عملياتي کنند.

وي با اشاره به اينکه سند تدبير توسعه، نقشه راه پيشرفت استان و متحول شدن چهره شهرستان‌هاست، از شوراهاي اسلامي استان خواست در اجراي اين سند مسئولان دولتي را همراهي کنند.

جبارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: شوراها نماينده مردم و نزديک‌ترين حلقه وصل دولت با مردم هستند، به شرط‌ها و شروط‌ها.

وي از برخي تخلفات شوراها و شهرداري‌هاي استان اظهار گله‌مندي کرد و گفت: شوراها بايد آشنا به قانون باشند و ناآشنايي با قوانين و مقررات، مجوز تخلف نيست.

جبارزاده افزود: شديدا به نظارت شوراها معتقديم و با وجود شورا، نبايد شهرداري جرات تخلف داشته باشد.

استاندار آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر اينکه همه موظف به همکاري با شوراها هستند، گفت: اگر شوراها به وظايف قانوني خود عمل کنند و به حقوق خود پاي‌بند باشند با هر کسي که با آنها همکاري نکند برخورد خواهيم کرد.

وي به شوراهاي اسلامي استان توصيه کرد ضمن افزايش تعامل با مردم و جلب مشارکت آنها، ارتباطات خود با دستگاه‌هاي اجرايي را بر اساس قانون تعريف کنند و با واقع‌بيني و در نظر گرفتن شرايط، مطالبات عمومي را افزايش ندهند.

جبارزاده تصريح کرد: عملکرد شوراها بايد به گونه‌اي باشد که مسئولان با اطمينان خاطر بتوانند بسياري از امور را به آنها بسپارند.

استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به سياست دولت در واگذاري پروژه‌هاي نيمه‌تمام به مردم و بخش خصوصي، گفت: شوراها بايد حقله وصل دولت و مردم در اين زمينه باشند و مردم را براي در اختيار گرفتن پروژه‌ها تشويق کنند.

وي با اشاره به شرايط مالي دولت، اظهار داشت: پرداخت يارانه نقدي، کاهش قيمت نفت و ميزان ماليات دريافتي دولت را در وضعيت سختي قرار داده است، با اين حال کمکي که در اين دولت به عمران روستايي و پروژه‌هاي عمران شهري شده است قابل مقايسه با دولت‌هاي قبل نيست.

جبارزاده با بيان اينکه دولت يازدهم و شوراهاي دوره چهارم هم‌سرنوشت هستند، افزود: اگر در اين دوره بتوانيم کاري براي مردم انجام دهيم و رضايت مردم از نظام را افزايش دهيم به رسالت اصلي خود عمل کرده‌ايم.

وي با تاکيد بر اينکه شوراها مردم را به مشارکت در توسعه استان تشويق کنند، افزود: اطمينان دارم که با همت و تلاش شوراهاي اسلامي مي‌توانيم آذربايجان شرقي را به جايگاه شايسته‌اي برسانيم.

احتشام حاجي‌پور، رئيس شوراي اسلامي استان آذربايجان شرقي هم در اين نشست خواستار استفاده بيشتر دولت از مشارکت شوراها در امر توسعه، عمران و آباداني کشور شد و گفت: شوراها شرايط عمومي دولت را درک مي‌کنند و انتظار دارند ارتباط آنها با دولت دوسويه باشد.

در اين نشست اعضاي شوراي اسلامي استان نيز به بيان برخي مشکلات شهرستان‌ها و همچنين مسايل موجود در حوزه فعاليت شوراها پرداختند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.