1394/10/22 - 18 : 8
کد خبر: 10342
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي:
مجلس جاي قانون‌شکنان نيست
احرارخبر:رئيس ستاد انتخابات آذربايجان‌شرقي گفت: مردم بايد هوشيار باشند؛ مجلس جاي قانون‌شکنان نيست.

به گزارش احرار به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي،سعيد شبستري، با اشاره به اهميت بحث انتخابات در شرايط کنوني کشور، اظهار داشت: امروز دولتي بر سر کار است که به دنبال ايجاد آرامش و حل مشکلات اقتصادي مردم است و بايد شرايطي فراهم کنيم که اين آرامش حفظ شود.

وي با بيان اين که فضاي انتخابات بايد فضايي رقابتي و سالم باشد، افزود: حل مشکلات جامعه کار يکي دو روز نيست و بايد زيرساخت‌هاي لازم فراهم شود، بنابراين فضاي انتخابات نبايد بهانه‌اي براي تخريب دولت، سياه‌نمايي و اظهار سخنان نادرست باشد.

شبستري با اشاره به اين که برخي از کانديداها هزينه‌هاي ميلياردي مي‌کنند، افزود: مردم بايد از خود بپرسند که اين هزينه‌ها از کجا آمده و اين افراد چه هدفي از ورود به مجلس دارند؟

وي خاطرنشان کرد: برخي از کانديداها نيز در زمان تبليغات وعده‌هايي مي‌دهند که خارج از چارچوب قانون و فراتر از توان و اختيار آنهاست که مردم بايد در اين زمينه نيز هوشيار باشند.

شبستري تصريح کرد: مردم بايد بدانند کساني که به بهانه تبليغ کارهاي غيرقانوني انجام مي‌دهند قصد خدمت ندارند و شايسته ورود به مجلس نيستند.

رئيس ستاد انتخابات استان با بيان اين که فعاليت‌هاي کانديداها به دقت رصد مي‌شود، گفت: تاکنون حداقل 4 هزار خبر انتخاباتي به مراجع ذي‌ربط ارسال شده و مواردي از تخلفات کانديداها به دستگاه قضايي ارجاع شده و برخي از مسئولان و کانديداها نيز تذکر گرفته‌اند.

وي با تاکيد بر اين که تمام تلاش مجريان انتخابات حفظ بي‌طرفي است، گفت: جايگاه حقوقي مجريان انتخابات اجازه نمي‌دهد که سلايق سياسي را در انجام وظيفه دخالت دهند و ما موظفيم به مر قانون عمل کنيم.

شبستري با بيان اين که تخريب افراد و برچسب‌زني از نظر اخلاق انتخاباتي محکوم است، گفت: کانديداها بايد منافع جناحي و فردي را کنار گذاشته و منافع مردم را در نظر بگيرند، آنها بايد برنامه‌ها و توانمندي‌هاي خود را ارايه کنند و از تخريب ديگر کانديداها بپرهيزند.

وي در عين حال گفت: تاييد صلاحيت کانديداها به معني اين نيست که آنها مجاز به هر کاري هستند چرا که اگر مدرکي دال بر تخلف آنها حتي در روز انتخابات ارايه شود ممکن است در صلاحيت آنها تجديد نظر شود.

شبستري اظهار داشت: کانديداها رضاي خدا را در نظر بگيرند و مردم هم اگر احساس کنند کسي به قصد خدمت وارد اين عرصه شده حتما به او کمک خواهند کرد.

وي گفت: اميدواريم مجلس آينده در شان نظام جمهوري اسلامي و مجلسي عقلاني، باتدبير و بابرنامه بوده و در پي حل مشکلات مردم باشد باشد.

رئيس ستاد انتخابات استان همچنين با ارايه گزارشي از روند اجرايي انتخابات، از برگزاري 18 جلسه ستاد انتخابات استان با 125 مصوبه خبر داد و گفت: خوشبختانه همکاري بسيار خوبي بين ستاد انتخابات و هيات نظارت استان وجود دارد و همه دست‌اندرکاران براي انتخاباتي پرشور، قانونمند و سالم آماده‌اند.

وي با اشاره به پايان بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس در هيات‌هاي اجرايي، خاطرنشان کرد: هيئت‌هاي اجرايي شهرستان‌ها متشکل از معتمدين و اقشار مختلف مردم به اضافه فرماندار و هيئت اداري، در مهلت تعيين شده صلاحيت داوطلبان را از نظر مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه بررسي کردند.

شبستري گفت: از مجموع 623 نفر داوطلب نمايندگي مجلس در استان صلاحيت 32 نفر احراز نشده است.

وي، داشتن محکوميت قضايي، نامعتبر بودن مدرک تحصيلي، نداشتن صلاحيت سياسي و وابستگي به گروه‌هاي منحله را از جمله دلايل عدم احراز صلاحيت اين افراد ذکر کرد و گفت: هيئت‌هاي اجرايي بر اساس قانون و ادله و مدارک صلاحيت‌ها را بررسي کرده‌اند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.